Αθήνα, 17°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.6° 15.2°
2 BF
77%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 16.4°
2 BF
85%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 15.5°
3 BF
78%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
2 BF
88%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
77%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
15.2° 15.2°
2 BF
80%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.5° 16.5°
2 BF
86%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.4° 15.5°
2 BF
93%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.1° 15.9°
1 BF
70%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.5° 16.5°
2 BF
69%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.8° 16.8°
2 BF
79%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
49%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
18°C
18.3° 16.2°
1 BF
65%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.6° 15.8°
0 BF
77%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
72%
Κατερίνη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.6° 16.6°
1 BF
84%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Κουιντέτο Χάλκινων Πνευστών και Κρουστών «Metallon» της ΚΟΑ

«Μας έλειψε πολύ η ενέργεια της πλατείας»

Έργα σπουδαία όπως η 9η και η 6η του Μπετόβεν, η Εκτη αλλά κι η Ογδοη του Μπρούκνερ. Συνθέσεις εξεχόντων Ελλήνων συνθετών, συναυλίες επετειακές για τα 200 χρόνια από τη γέννηση του Σεζάρ Φρανκ και για τα 50 χρόνια από τον θάνατο του Ιγκόρ Στραβίνσκι.

Γκαλά όπερας με κορυφαίους τραγουδιστές και κορυφαίες αφίξεις αρχιμουσικών: Λεωνίδας Καβάκος, Κρίστοφ Εσενμπαχ, Βλατσισλάβ Βόλιτς, Μίχκελ Κίτσον, Πιερ Κάρλο Ορίτσιο αλλά και σολιστών όπως η Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια, ο Κυπριανός Κατσαρής, η Κρίστα Μάγιερ, ο Στέφαν Ντορ. Διεθνείς συμμετοχές όπως στο Ετος Σεν Σανς, αφιερώματα με χρώμα ελληνικό.

Κυρίως και πάνω από όλα, η ευχή να κυλήσει η σεζόν σε μια συνθήκη, κατά το δυνατόν, κοντά στην κανονικότητα. Λαμβάνοντας υπόψη μας τους περιορισμούς που δυστυχώς συνεχίζουν να είναι μέρος της ζωής μας, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσίασε κι αυτή με τη σειρά της το πρόγραμμα της καλλιτεχνικής περιόδου 2021-2022, το οποίο φέρει τη σφραγίδα του καλλιτεχνικού της διευθυντή Λουκά Καρυτινού, αν παρατηρήσει κανείς το εύρος του ρεπερτορίου, την επιλογή των έργων, τις δράσεις της ορχήστρας, τις καινοτόμες συναυλίες.

«Τον προηγούμενο χρόνο προσπαθήσαμε να κρατήσουμε την επαφή με το κοινό μας διαδικτυακά και καθώς το ενδιαφέρον για τις συναυλίες μας αυξήθηκε, προσδοκούμε φέτος να υποδεχθούμε περισσότερους φίλους στην αίθουσα, επανερχόμενοι κι εμείς –έστω και με περιοριστικούς όρους– στην κανονικότητα», μας λέει ο Λουκάς Καρυτινός, διευκρινίζοντας πως αναμένει την επιφύλαξη του κοινού για επιστροφή στις αίθουσες. «Μετά τον πολύμηνο εγκλεισμό, το όχι ικανοποιητικό ποσοστό εμβολιασμένων (προϋπόθεση για την παρουσία κάποιου στις εκδηλώσεις μας είναι το πιστοποιητικό εμβολιασμού) και τον φόβο που έχει δημιουργηθεί για τους κλειστούς χώρους, θεωρώ πως η προσέλευση του κόσμου μπορεί να είναι αρχικά μειωμένη».

Λουκάς Καρυτινός

Στην ερώτηση «Καλλιτεχνικά, στη δημιουργία του φετινού προγράμματος με ποιο τρόπο σας επηρέασε η πανδημία;», ο μαέστρος εξηγεί: «Προχωρούμε με μικρά βήματα και, βέβαια, με πολλαπλό σχεδιασμό για την περίπτωση μιας νέας έξαρσης της πανδημίας. Ασφαλώς οι συνθήκες δεν είναι οι καλύτερες για να απλωθεί το πρόγραμμα σε έργα που απαιτούν το μέγιστο δυναμικό της ορχήστρας. Οι περιορισμοί που ισχύουν για τις αποστάσεις μεταξύ των μουσικών περιορίζουν τον αριθμό των καλλιτεχνών που συμμετέχουν. Ετσι, κάποια έργα θα συμπεριληφθούν στο ρεπερτόριο όταν οι συνθήκες εξομαλυνθούν πλήρως. Μας έλειψε πολύ η ενέργεια της πλατείας. Δεν παύω να επαναλαμβάνω πως το κοινό είναι ο τρίτος παράγοντας της επιτυχίας μιας συναυλίας».

Ολα αυτά θα φανούν στην πράξη πολύ σύντομα, καθώς η εναρκτήρια συναυλία με τίτλο «Εξοδος στο φως» (Παρασκευή, 8/10) αποτυπώνει το πνεύμα της νέας καλλιτεχνικής περιόδου, με τον Λ. Καρυτινό να διευθύνει δύο συμφωνικά αριστουργήματα του ρομαντισμού («Τραγούδια για τα νεκρά παιδιά» του Μάλερ και Πρώτη Συμφωνία του Μπραμς) και παράλληλα να τιμά τον συνθέτη Γιάννη Ιωαννίδη, ερμηνεύοντας τις «Μεταπλάσεις» του.

Ας δούμε τι ξεχωρίζει από τη συνέχεια: Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η νέα σειρά διαδραστικών συναυλιών «Ταξίδι στο Κέντρο της Μουσικής», με τη συμβολή του συνθέτη-πιανίστα Χρήστου Παπαγεωργίου και της διακεκριμένης ιστορικού Μαρίας Ευθυμίου. Οι καινοτόμες συναυλίες φωτίζουν όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με τη συμφωνική μουσική (σκηνοθεσία Κατερίνα Ευαγγελάκου), αξιοποιώντας ομιλίες, βίντεο, μουσική. Η πρώτη βραδιά (28/1/22) είναι αφιερωμένη στο είδος του συμφωνικού ποιήματος. Η συνέχεια (18/3/22) αποτελεί ένα αφιέρωμα στο κοντσέρτο, ενώ το είδος της συμφωνίας θα αναδειχθεί στην τελευταία συναυλία (13/5/22).

Δεν λείπουν, επίσης, οι συνεργασίες με διεθνώς καταξιωμένους μουσικούς. Στις 15/10/21 η ΚΟΑ συμπράττει με τον πρώτο αρχιμουσικό της Εθνικής Οπερας της Οδησσού, Βιατσεσλάβ Βόλιτς (συναυλία για τον εορτασμό ενός αιώνα από τον θάνατο του Καμίγ Σεν-Σανς). Στην ίδια συναυλία, ο Συπριέν Κατσαρής θα ερμηνεύσει Φραντς Λιστ.

Λεωνίδας Καβάκος

Με δύο συναυλίες (26/11/21 Πάτρα και 28/11/21 Αθήνα) γιορτάζει έξι χρόνια το σπουδαίο φιλανθρωπικό πρόγραμμα «Προσφορά Μουσικής & και Μουσική Προσφορά» του κορυφαίου βιολονίστα και αρχιμουσικού Λεωνίδα Καβάκου με την ορχήστρα. Στη φετινή συνάντησή τους θα διευθύνει το Κοντσέρτο για βιολοντσέλο του Χάιντν και την Εκτη Συμφωνία του Προκόφιεφ (στο βιολοντσέλο ο ραγδαία ανερχόμενος Τιμόθεος Πετρίν).

Κρίστοφ Εσσενμπαχ

Στις 4/2/22 συμπράττουν με τον διεθνώς καταξιωμένο Βραζιλιάνο πιανίστα Ζαν Λουί Στόιερμαν στο Κοντσέρτο για πιάνο του Ρόμπερτ Σούμαν και στις 11/2/22, ο κορυφαίος Γερμανός πιανίστας και αρχιμουσικός Κρίστοφ Εσενμπαχ θα διευθύνει το ατμοσφαιρικό 20ό Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Μότσαρτ (πιανίστα η Νεφέλη Μούσουρα).

Στο πόντιουμ επιστρέφει, επίσης, ο εμπνευσμένος μαέστρος, Μάρκους Μπος με την επιβλητική 35η Συμφωνία του Μότσαρτ (27/5/22), ενώ ο δραστήριος Ιταλός μαέστρος Πιερ- Κάρλο Ορίτσιο καταφθάνει με τη θυελλώδη «Φραντσέσκα ντα Ρίμινι» του Τσαϊκόφσκι (5/11/21).

Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια

Ακόμα, ο κορυφαίος Κορνίστας Στέφαν Ντορ (πρώτο Κόρνο στη Φιλαρμονική του Βερολίνου) θα συμπράξει με την ΚΟΑ ερμηνεύοντας το 2ο Κοντσέρτο για κόρνο και ορχήστρα του Ρίχαρντ Στράους (11/3/22, σε μουσική διεύθυνση Φρανκ Μπέερμαν). Και βέβαια η θρυλική Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια που επιστρέφει για να αποδώσει με τον δικό της συνταρακτικό τρόπο το 2ο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς (1/4/22).

Μέχρι το τέλος του έτους φιλοδοξούν επίσης να ολοκληρώσουν το πλούσιο πρόγραμμα που είχαν ετοιμάσει για τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης. Στις 15/10/21 «Ο Χορός του Ζαλόγγου», έργο-ανάθεση της ΚΟΑ στον Δημήτρη Σκύλλα. Στις 5 /11/21 θα παρουσιαστεί το έργο «Ελευθερία ή Θάνατος» του Χρήστου Σαμαρά. Συνθέσεις των Μίκη Θεοδωράκη, Αντίοχου Ευαγγελάτου, Διονυσίου Λαυράγκα θα διευθύνει ο ανερχόμενος Διονύσης Γραμμένος με πιανίστα την Τατιάνα Παπαγεωργίου (12/11/21). Τέλος, στις 8 και 10/12/21 κάνει πρεμιέρα η όπερα «Ελπίς Πατρίδος» του Γιώργου Κουρουπού (λιμπρέτο Ιουλίτα Ηλιοπούλου).

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Μας έλειψε πολύ η ενέργεια της πλατείας»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας