Αρχίζει το 28ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
Με την avant premier της ταινίας «Blood of my Blood» του Μάρκο Μπελόνκιο (σε συνεργασία με την εταιρεία διανομής ΑΜΑ Films) ξεκινάει σήμερα στον κινηματογράφο «Αστυ» (22.00) το 28ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου. Πρόκειται για ένα ανατριχιαστικό και ταυτόχρονα αστείο φιλμ, που κέρδισε το βραβείο της FIPRESCI (Διεθνής Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου) στο 72ο Διεθνές Φεστιβάλ της Βενετίας.
Το 28ο Πανόραμα διοργανώνεται έως τις 2 Δεκεμβρίου, με τους κινηματογράφους «Ααβόρα» και «Λαΐς» Ταινιοθήκη της Ελλάδος να μετατρέπονται στο απόλυτο meeting point για τους λάτρεις του καλού σινεμά. Περισσότερες από 50 ταινίες από την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια κινηματογραφία θα προβληθούν, ενώ οι Αθηναίοι σινεφίλ θα γνωρίσουν από κοντά έναν από τους πιο γόνιμους δημιουργούς του γαλλικού σινεμά, τον βετεράνο σκηνοθέτη Μπερτράν Ταβερνιέρ, επίσημο προσκεκλημένο.
Αναλυτικό πρόγραμμα και πληροφορίες για την προπώληση εισιτηρίων. Η διοργάνωση γίνεται από το Κέντρο Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου με την υποστήριξη του υπουργείου Πολιτισμού, του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού.
Σώματα κτιρίων και ανθρώπων
«Σώματα κτιρίων - Σώματα ανθρώπων» από τον χρωστήρα του εικαστικού Ανδρέα Δεβετζή εκτίθενται στη Δημοτική Πινακοθήκη «Λέφα» στο Ψυχικό (Ι. Κοκκώνη 15, τηλ.: 210-6717097). Πρόκειται για μια ενότητα με προσόψεις κτιρίων και μια ενότητα που αναφέρεται στο ανθρώπινο σώμα. Ο τρόπος απεικόνισης είναι εντελώς ιδιαίτερος.
Αποσπάσματα, επαναλήψεις και λεπτομέρειες ανασυνθέτουν σύνολα αναγνωρίσιμα, είτε πρόκειται για κτιριακά σύνολα είτε πρόκειται για ανθρώπινο σώμα. Η έκθεση στήθηκε με την επιμέλεια της ιστορικού τέχνης και μουσειολόγου Ελίζας Γερολυμάτου και θα διαρκέσει μέχρι τις 11 Δεκεμβρίου.
Διοργανώνεται με την υποστήριξη του Οργανισμού Κοινωνικής Αλληλεγγύης – Προστασίας Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΟΚΑΠΑ) του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού.
Ημερίδα για τη συντήρηση συλλογών
Το Πολιτιστικό Ιδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) και το Ερευνητικό Εργαστήριο Προηγμένων Διεπιστημονικών Εφαρμογών στη Συντήρηση - Ανάδειξη Εικαστικών Εργων & Βιβλιακού Αρχειακού Υλικού («ARTICON») διοργανώνουν σήμερα την ημερίδα «Ζητήματα διάγνωσης και συντήρησης χαρτώου υλικού» (10.00-16.00), στο Ιστορικό Αρχείο ΠΙΟΠ, με την υποστήριξη της Επιτροπής Εκπαίδευσης και Ερευνών ΤΕΙ Αθήνας.
Στόχος είναι η ανάδειξη των προβλημάτων διάγνωσης και συντήρησης των συλλογών πολιτιστικών φορέων και η ανταλλαγή απόψεων για την αντιμετώπισή τους. Η ημερίδα φιλοδοξεί να αποτελέσει την αφετηρία μιας συλλογικής προσπάθειας που αποσκοπεί στην ενίσχυση των δεσμών μεταξύ εργαστηρίων συντήρησης χαρτώου υλικού και της ενημέρωσης των επιστημόνων και των επαγγελματιών. Σημαντικοί πολιτιστικοί φορείς συνδράμουν στις εργασίες και θέτουν ζητήματα σχετικά με τη διάγνωση/έρευνα και συντήρησή του.
Η συμμετοχή είναι δωρεάν (Ιστορικό Αρχείο ΠΙΟΠ, Δωρίδος 2 & Λεωφόρος Ειρήνης 14, Ταύρος, τηλ. 210-3418051).
Τα μουσεία είμαστε εμείς
Ημερίδα με θέμα «Τα μουσεία είμαστε εμείς: Διευρύνοντας τον ρόλο των μουσείων και των πολιτιστικών οργανισμών στην κοινωνία» οργανώνεται αύριο στο Μουσείο Μπενάκη-Κτίριο οδού Πειραιώς (9.00-16.30). Η ημερίδα απευθύνεται σε επιμελητές, διοικητικά στελέχη πολιτιστικών φορέων, φοιτητές και καλλιτέχνες οι οποίοι ενδιαφέρονται για το πώς μουσεία και πολιτιστικοί οργανισμοί μπορούν να αποτελέσουν φορείς αλλαγής στην κοινωνία. Διακεκριμένοι ομιλητές από την Ελλάδα, τις ΗΠΑ και τη Μεγάλη Βρετανία παίρνουν μέρος.
Αναμεσά τους οι: Aνίτα Κοντίνι, υπεύθυνη Προγραμμάτων για τις Τέχνες στο Ιδρυμα Blommbert Philanthropies στη Νέα Υόρκη· Εσμέ Γουάρντ, επικεφαλής Προγραμμάτων Κοινού στην πινακοθήκη Whitworth και το Μουσείο του Μάντσεστερ· Κάρεν Γουόνγκ, υποδιευθύντρια του New Museum της Νέας Υόρκης. Η είσοδος είναι ελεύθερη και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Στις 27/11 το συνέδριο θα παρουσιαστεί και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
ΣΙΝΕΜΑ - Επιλογές
Επιμέλεια: Λήδα Γαλανού
«Ο αστακός»
του Γιώργου Λάνθιμου. Με τους Κόλιν Φάρελ, Ρέιτσελ Βάις, Λεά Σεντού. Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες για τη νέα ταινία του Ελληνα σκηνοθέτη, αγγλόφωνη, διεθνή συμπαραγωγή. Ενα ιδιοσυγκρασιακό love story, με χιούμορ και κυνισμό, για την πιο συναισθηματική, ζεστή αλλά και πνευματώδη ταινία του ώς τώρα.
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS, ΑΙΓΛΗ, ΑΤΛΑΝΤΙΣ, ΔΑΝΑΟΣ, ΕΛΛΗ, ΟΝΕΙΡΟ ΡΕΝΤΗ, ΟΣΚΑΡ, ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ, ΣΙΝΕΑΚ, ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ
«Dheepan: o άνθρωπος χωρίς πατρίδα»
του Ζακ Οντιάρ. Με τους Τζεζουτασάν Αντονιτασάν, Καλιασουάρι Σρινιβασάν, Κλοντίν Βινασιτάμπι, Βενσάν Ροτιέ. Ο φετινός Χρυσός Φοίνικας των Κανών, η ιστορία επιβίωσης τριών προσφύγων στα παρισινά προάστια, ένα φιλμ επώδυνα επίκαιρο αλλά και συναρπαστικά λυρικό.
ΑΒΑΝΑ, ΙΝΤΕΑΛ, ΓΑΛΑΞΙΑΣ, ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS, GAZARTE
«Ο γιος του Σαούλ»
του Λάζλο Νέμες. Με τον Γκέζα Ρόριγκ. Στην κόλαση του Αουσβιτς ένας αιχμάλωτος αναζητά εξιλέωση. Θρίλερ, ταινία τρόμου, θρησκευτική αλληγορία, κριτική της ευρωπαϊκής παράνοιας, αυτό το ντεμπούτο που βραβεύτηκε στις Κάνες και είναι φαβορί για το ξενόγλωσσο Οσκαρ είναι, απρόσμενα, μία από τις σπουδαιότερες και πιο δυνατές ταινίες της δεκαετίας.
ΔΑΝΑΟΣ, ΔΙΑΝΑ, ΑΣΤΥ, ΠΤΙ-ΠΑΛΑΙ
«Η μυστική λέσχη»
του Πάμπλο Λαραΐν. Με τους Ρομπέρτο Φαρίας, Αντόνια Ζέγκερς, Αλφρέντο Κάστρο. Από τον Χιλιανό σκηνοθέτη τού «No», μια πρωτότυπη, δυνατή, καθηλωτική ταινία-«κατηγορώ» για την υποκρισία της Καθολικής Εκκλησίας, αλλά και μια κυνική ματιά στην άφεση αμαρτιών. Αργυρή Αρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου.
ΑΑΒΟΡΑ, ΤΡΙΑΝΟΝ, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ ΑΙΓΑΛΕΩ, ΖΕΑ ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙ
του Αγγελου Φραντζή. Με τους Κάτια Γκουλιώνη, Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, Μισέλ Βάλεϊ, Ελένη Βεργέτη. Θρίλερ του φανταστικού, γυρισμένο στην Τήνο και την Αμοργό, όπου μια παράξενη κοπέλα αντιμάχεται ένα κερασφόρο τέρας ή όπου το ένστικτο και ο πόθος πολεμούν την ηθική και τη λογική. Συμβολικό ή ψυχαγωγικό, αναλόγως με τις προθέσεις του θεατή.
«Τέλος διαδρομής»
του Τζέιμς Πόνσολντ. Με τους Τζέισον Σίγκελ, Τζέσι Αϊζενμπεργκ. Απολαυστικοί διάλογοι και αναφορές στην ποπ κουλτούρα, στην κινηματογραφική μεταφορά της πραγματικής, 5ήμερης συνέντευξης-συνάντησης του συντάκτη του «Rolling Stone» Ντέιβιντ Λίπσκι με τον Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας, συγγραφέα του «Infinite Jest».
ΝΙΡΒΑΝΑ, ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας