Η κόλαση των Καραμάζοφ
Το μνημειώδες έργο του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι «Αδερφοί Καραμάζοφ» που παρουσιάστηκε στο Θέατρο Τέχνης την άνοιξη του 2015 σε σκηνοθεσία Νατάσας Τριανταφύλλη, διασκευή Διονύση Καψάλη και πρωτότυπη μουσική της Μόνικας και κέρδισε την αποδοχή του κοινού, επιστρέφει στην σκηνή του Υπογείου.
Μια αναζήτηση για την αποδοχή της συνύπαρξης του καλού και του κακού σε κάθε ανθρώπινη ύπαρξη. Ενα ταξίδι για το πρόσωπο της αγάπης.
Info: κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 20.30. Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα, τηλ: 210 3228706. Τιμές: 18 €, 14 € (μειωμένο – φοιτητικό - άνω των 65-ΑΜΕΑ), 5 € (άνεργοι). Ερμηνεύουν: Aντίνοος Αλμπάνης, Μπάμπης Γαλιατσάτος, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Μελέτης Ηλίας, Λένα Παπαληγούρα, Βασιλική Τρουφάκου, Αινείας Τσαμάτης.
Τι απέδειξε ο κύριος Φάινμαν
Ο Ρίτσαρντ Φάινμαν ετοιμάζει στο γραφείο του διάλεξη με τίτλο «Ολα όσα γνωρίζουμε». Μας εξηγεί μερικά από τα μυστήρια του Σύμπαντος και του ατόμου και μας μιλάει για όσα έζησε και όσα ονειρεύεται, αποκαλύπτοντας συναρπαστικά περιστατικά από τη ζωή του. Ο Φάινμαν δεν είναι ένας οποιοσδήποτε άνθρωπος. Είναι νομπελίστας φυσικός, χαρισματικός λέκτορας, ιδιοφυής επιστήμονας αλλά και κλόουν, που καταφέρνει να κρατάει καθηλωμένο το ακροατήριό του κάθε φορά που δίνει διάλεξη. Ο Γιώργος Κοτανίδης «αποχαιρετά» τον ρόλο με τον οποίο ταυτίστηκε τα τελευταία χρόνια με μερικές ακόμα παραστάσεις του «QED ή Τι απέδειξε ο κύριος Φάινμαν».
Info: Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος. Κάθε Δευτέρα και Τρίτη μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου στις 8.30μ.μ. Σκηνοθεσία: Ιωσήφ Βαρδάκης. Σκηνικά – Κοστούμια: Μαγιού Τρικεριώτη. Τιμές: 10 € προπώληση, 12 € ταμείο, 8 € φοιτητικό, μαθητικό, ειδικές κατηγορίες.
«Προσωπογραφίες» Χρηστίδη
Μια πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση ζωγραφικής θα παρουσιαστεί στην Γκαλερί Ζαχαρίου (Ομήρου 21, Κολωνάκι): ο Αχιλλέας Χρηστίδης εκθέτει μια σειρά πορτρέτων με τον τίτλο «Προσωπογραφίες». Ο ζωγράφος γεννήθηκε στον Πειραιά το 1959 και σπούδασε σκηνογραφία θεάτρου και μουσική. Εχει ασχοληθεί επίσης με την εικονογράφηση βιβλίων. Εργα του εκτίθενται στην Ελλάδα και το εξωτερικό από το 1978.
«Η προσωπογραφία έχει δύο προϋποθέσεις για να υπάρξει: πρώτον, το μοντέλο, το πρόσωπο, το άτομο και, δεύτερον, τη μιμητική του αναπαράσταση... Και οι δύο αυτοί όροι βρίσκονται σήμερα σε κρίση. Το άτομο, γιατί πολτοποιείται μέσα στην άμορφη κοινωνική μάζα και η μιμητική αναπαράσταση -ακόμη και υπό τη μηχανική της μορφή, τη φωτογραφία δηλαδή- γιατί δεν μπορεί να διασώσει τίποτε από ένα κατ' ουσίαν εκλείπον αντικείμενο/ υποκείμενο», γράφει μεταξύ άλλων, για τις «Προσωπογραφίες» o Κύριλλος Σαρρής. «Ο Αχ. Χρηστίδης με αυτές τις προσωπογραφίες επιστρατεύει μια τοπιογραφία συναισθημάτων [...] για να μπορέσει να καταγράψει τα αισθήματα του/ της εικονιζόμενου/ης, καθώς και τα δικά του ως προς το μοντέλο του. Επεκτείνει στο φόντο, που σπάνια παριστά τον περιβάλλοντα χώρο, τους συναισθηματικούς κραδασμούς τόσο του μοντέλου όσο και τους δικούς του».
Info: Eγκαίνια αύριο Τρίτη στις 20.00. Διάρκεια: έως 12/12. Ωρες λειτουργίας: Δευτ., Τετ., Σάββ. 11.00-15.00, Τρ., Πέμπ., Παρ. 11.00-15.00 & 17.00-20.00. Τηλ.: 210 3610608.
Νανόπουλος στον Πειραιά
Ο ερευνητής, φυσικός, ακαδημαϊκός Δημήτρης Νανόπουλος ανοίγει σήμερα τον κύκλο συζητήσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με τον τίτλο «Η ζωή μου όλη», τις οποίες επιμελείται ο Θανάσης Θ. Νιάρχος. Με αφετηρία τον προσωπικό τους βίο, συζητούν για σύγχρονα αλλά και παλαιότερα κρίσιμα περιστατικά της ελληνικής ζωής, κάνοντας ένα ταξίδι μέσα στον χρόνο, επικεντρωμένο στο παρόν. Στο Φουαγέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, Ηρώων Πολυτεχνείου 32. Τηλ.: 210 4143307, 210 4143310. Ωρα έναρξης 7.00 μ.μ. Είσοδος 5 ευρώ.
ΣΙΝΕΜΑ Επιλογές
Επιμέλεια: Λήδα Γαλανού
«Σύμπτωμα» του Αγγελου Φραντζή
Με τους Κάτια Γκουλιώνη, Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, Μισέλ Βάλεϊ, Ελένη Βεργέτη.
Θρίλερ του φανταστικού, γυρισμένο στην Τήνο και την Αμοργό, όπου μια παράξενη κοπέλα αντιμάχεται ένα κερασφόρο τέρας ή όπου το ένστικτο και ο πόθος πολεμούν την ηθική και τη λογική. Συμβολικό ή ψυχαγωγικό, αναλόγως με τις προθέσεις του θεατή.
«Dheepan: o άνθρωπος χωρίς πατρίδα» του Ζακ Οντιάρ
Με τους Τζεζουτασάν Αντονιτασάν, Καλιασουάρι Σρινιβασάν, Κλοντίν Βινασιτάμπι, Βενσάν Ροτιέ. Ο φετινός Χρυσός Φοίνικας των Κανών, η ιστορία επιβίωσης τριών προσφύγων στα παρισινά προάστια, ένα φιλμ επώδυνα επίκαιρο αλλά και συναρπαστικά λυρικό.
ΑΒΑΝΑ, ΙΝΤΕΑΛ, ΓΑΛΑΞΙΑΣ, ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS, GAZARTE
«Ο γιος του Σαούλ» του Λάζλο Νέμες
Με τον Γκέζα Ρόριγκ. Στην κόλαση του Αουσβιτς ένας αιχμάλωτος αναζητά εξιλέωση. Θρίλερ, ταινία τρόμου, θρησκευτική αλληγορία, κριτική της ευρωπαϊκής παράνοιας, αυτό το ντεμπούτο που βραβεύτηκε στις Κάνες και είναι φαβορί για το ξενόγλωσσο Οσκαρ είναι, απρόσμενα, μία από τις σπουδαιότερες και πιο δυνατές ταινίες της δεκαετίας.
ΔΑΝΑΟΣ, ΔΙΑΝΑ, ΑΣΤΥ, ΠΤΙ-ΠΑΛΑΙ
«Τέλος διαδρομής» του Τζέιμς Πόνσολντ
Με τους Τζέισον Σίγκελ, Τζέσι Αϊζενμπεργκ. Απολαυστικοί διάλογοι και αναφορές στην ποπ κουλτούρα, στην κινηματογραφική μεταφορά της πραγματικής, 5ήμερης συνέντευξης-συνάντησης του συντάκτη του «Rolling Stone» Ντέιβιντ Λίπσκι με τον Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας, συγγραφέα του «Infinite Jest».
ΝΙΡΒΑΝΑ, ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
«Ο αστακός» του Γιώργου Λάνθιμου
Με τους Κόλιν Φάρελ, Ρέιτσελ Βάις, Λεά Σεντού. Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες για τη νέα ταινία του Ελληνα σκηνοθέτη, αγγλόφωνη, διεθνή συμπαραγωγή. Ενα ιδιοσυγκρασιακό love story, με χιούμορ και κυνισμό, για την πιο συναισθηματική, ζεστή αλλά και πνευματώδη ταινία του ώς τώρα. ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS, ΑΙΓΛΗ, ΑΤΛΑΝΤΙΣ, ΔΑΝΑΟΣ, ΕΛΛΗ, ΟΝΕΙΡΟ ΡΕΝΤΗ, ΟΣΚΑΡ, ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ, ΣΙΝΕΑΚ, ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ
«Η μυστική λέσχη» του Πάμπλο Λαραΐν
Με τους Ρομπέρτο Φαρίας, Αντόνια Ζέγκερς, Αλφρέντο Κάστρο. Από τον Χιλιανό σκηνοθέτη τού «No», μια πρωτότυπη, δυνατή, καθηλωτική ταινία-«κατηγορώ» για την υποκρισία της Καθολικής Εκκλησίας, αλλά και μια κυνική ματιά στην άφεση αμαρτιών. Αργυρή Αρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου.
ΑΑΒΟΡΑ, ΤΡΙΑΝΟΝ, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ ΑΙΓΑΛΕΩ, ΖΕΑ ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙ
«Spectre» του Σαμ Μέντες
Με τους Ντάνιελ Κρεγκ, Λεά Σεντού, Κριστόφ Βαλτς, Μόνικα Μπελούτσι. Η 24η κινηματογραφική περιπέτεια του πράκτορα 007 είναι εδώ, θεαματική, καλογυαλισμένη και στιλάτη, όπως παλιά. Λιγότερο εγκεφαλική από το «Skyfall», αλλά πιο διασκεδαστική και σέξι.
CINERAMA, ODEON STARCITY, ODEON ΟΠΕΡΑ, STER ESCAPE ILION, VILLAGE MALL, VILLAGE ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS, ΑΙΓΛΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΒΑΡΚΙΖΑ, ΖΕΑ ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙ, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ ΑΙΓΑΛΕΩ, ΝΑΝΑ CINEMAX, ΟΝΑΡ, ΟΣΚΑΡ, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΣΙΝΕ ΑΛΙΚΗ, ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ, ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΣΙΝΕΑΚ, ΣΟΦΙΑ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ, 3 ΑΣΤΕΡΙΑ, ΦΟΙΒΟΣ
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας