Η Δίκη της Νυρεμβέργης
Εκθεση με τίτλο «Μία Δίκη-Τέσσερις Γλώσσες» και συνέδριο για τη γέννηση της ταυτόχρονης διερμηνείας στη Δίκη της Νυρεμβέργης οργανώνεται μέχρι τις 20 Νοεμβρίου στο Ινστιτούτο Γκέτε (Ομήρου 14-16, τηλ.: 2103661000). Η Δίκη της Νυρεμβέργης αποτέλεσε ένα πρωτόγνωρο εγχείρημα και θεωρείται σήμερα το πρώτο βήμα προς τη δημιουργία ενός μόνιμου διεθνούς δικαστηρίου.
Είχε όμως και άλλες διαστάσεις. Οι νικητές του Β' Παγκοσμίου Πολέμου όφειλαν να εξασφαλίσουν «δίκαιη δίκη», κάτι το οποίο προϋπέθετε μετάφραση εγγράφων και διαμειβομένων σε γλώσσα που κατανοούσαν οι κατηγορούμενοι. Επίσης, επειδή έπρεπε να διεξαχθεί με τη μικρότερη δυνατή καθυστέρηση, αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί η, ώς τότε άγνωστη, καινοφανής μέθοδος της «ταυτόχρονης διερμηνείας».
Η έκθεση αποτελεί ευκαιρία γνωριμίας με τους «ανθρώπους πίσω από τις φωνές», την απρόσμενη πορεία τους και τις, κυριολεκτικά, άνευ προηγουμένου προκλήσεις που αντιμετώπισαν ως πρώτοι διερμηνείς. Αναδεικνύει επίσης τον ρόλο της διερμηνείας στον χώρο της Δικαιοσύνης και των θεμελιωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου.
Είσοδος ελεύθερη. Ωρες λειτουργίας: Δευτέρα-Πέμπτη: 9.00-21.00, Παρασκευή: 9.00-19.00, Σάββατο: 9.00-13.00.
Από τον Λευκό Πύργο στην Αθήνα
O Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων οργανώνει τη διάλεξη «Παρουσιάζοντας την πόλη της Θεσσαλονίκης στον Λευκό Πύργο», σήμερα στις 19.00 (Ερμού 136, Θησείο). Θα μιλήσουν η Αναστασία Τούρτα, αρχαιολόγος-διευθύντρια Ευρωπαϊκού Κέντρου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων, και ο Νικόλαος Κ. Βρανίκας, αρχιτέκτων μηχανικός της Διεύθυνσης Μελετών & Εκτέλεσης Εργων Μουσείων & Πολιτιστικών Κτιρίων του υπουργείου Πολιτισμού, οι οποίοι εργάστηκαν για τη μόνιμη έκθεση.
Η οργάνωσή της, στο μνημείο-σύμβολο της πόλης τον Λευκό Πύργο, υπήρξε σύνθετο και απαιτητικό εγχείρημα. Είχε προϋπόθεση την αντιμετώπιση κρίσιμων προβλημάτων του κτιρίου και του μικροκλίματος στο εσωτερικό του για την παρουσίαση 24 αιώνων ζωής της πόλης σε χώρο μόλις 450 τ.μ., την ιστορικότητα του οποίου έπρεπε να σεβαστούν.
Η έκθεση φιλοδοξεί να επανασυστήσει στους επισκέπτες την πόλη και τους κατοίκους της από την ίδρυσή της το 316/315 π.Χ. ώς τις αρχές της δεκαετίας του '90.
Φραγκονάρ στο Γαλλικό Ινστιτούτο
Μια πρωτότυπη ξενάγηση σήμερα στις 20.00, στη νέα έκθεση του παρισινού Μουσείου του Λουξεμβούργου, σε ζωντανή προβολή στο αμφιθέατρο του Γαλλικού Ινστιτούτου (Σίνα 31, Κολωνάκι, τηλ.: 2103398611). Ο επισκέπτης θα ανακαλύψει τα έργα του ζωγράφου Ζαν Ονορέ Φραγκονάρ (1732-1806), όπως παρουσιάζονται από μια ξεναγό.
Συγκεντρώνοντας έργα ζωγραφικής, σχέδια και εικονογραφημένα βιβλία, μερικές φορές με σκληρό ερωτικό περιεχόμενο, η έκθεση του Μουσείου του Λουξεμβούργου παρουσιάζει για πρώτη φορά το έργο του Φραγκονάρ μέσα από ένα αισθησιακό πρίσμα.
Στα γαλλικά με ταυτόχρονη μετάφραση στα ελληνικά (περιορισμένος αριθμός δεκτών μετάφρασης). Δωρεάν είσοδος.
ΣΙΝΕΜΑ - Επιλογές
Επιμέλεια: Λήδα Γαλανού ([email protected])
«Ο πορφυρός λόφος»
του Γκιγέρμο ντελ Τόρο. Με τους Μία Γουασικόφσκα, Τζέσικα Τσαστέιν, Τομ Χίντλστον. Ταινία φαντασμάτων και στοιχειωμένων σπιτιών, φόρος τιμής στον γοτθικό τρόμο, λιγότερο… τρομακτική και περισσότερο μεγαλειώδης εικαστικά. Ο Ντελ Τόρο ντύνει ένα σκοτεινό ρομαντικό παραμύθι με κάποια από τα ομορφότερα κινηματογραφικά «κοστούμια» που έχουμε δει ποτέ στο σινεμά.
CINERAMA, ODEON STARCITY, STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ, VILLAGE MALL, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, VILLAGE ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS, ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΑΝΟΙΞΗ ΧΑΪΔΑΡΙ, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ, ΝΑΝΑ CINEMAX, ΟΝΑΡ ΑΝΑΚΑΣΑ, ΟΣΚΑΡ ΑΧΑΡΝΩΝ, 3 ΑΣΤΕΡΙΑ
«Ο Αστακός»
του Γιώργου Λάνθιμου. Με τους Κόλιν Φάρελ, Ρέιτσελ Βάις, Λεά Σεντού. Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες για τη νέα ταινία του Ελληνα σκηνοθέτη, αγγλόφωνη, διεθνή συμπαραγωγή. Ενα ιδιοσυγκρασιακό love story, με χιούμορ και κυνισμό, για την πιο συναισθηματική, ζεστή αλλά και πνευματώδη ταινία του ώς τώρα.
ΔΑΝΑΟΣ, ΕΛΛΗ, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ, ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ, ΑΙΓΛΗ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS, ΣΙΝΕΑΚ
του Πάολο Σορεντίνο. Με τους Μάικλ Κέιν, Χάρβεϊ Καϊτέλ, Ρέιτσελ Βάις, Πολ Ντέινο, Τζέιν Φόντα. Σ’ ένα spa στις ελβετικές Αλπεις, δυο ηλικιωμένοι καλλιτέχνες αναζητούν τις χαρές της «ωριμότητας». Τέλεια ομορφιά, χιούμορ και τρυφερότητα στο νέο, αλλά πάντα πληθωρικό, ανθρώπινο πορτρέτο του Ιταλού δημιουργού.
ODEON ΟΠΕΡΑ, ΔΑΝΑΟΣ, ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΤΗΣΙΩΝ, ΦΟΙΒΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΔΑΦΝΗ, ΔΙΑΝΑ ΜΑΡΟΥΣΙ, ΖΕΑ ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙ, ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ, ODEON STARCITY
«Το δικαστήριο»
του Τσαϊτάνια Ταμάν. Με τους Ούσα Μπανέ, Γκιτάντζαλι Κουλκάρνι, Βίρα Σατιντάρ. Πρωτοεμφανιζόμενος, πολυβραβευμένος Ινδός σκηνοθέτης χρησιμοποιεί μια δικαστική υπόθεση για να αποτυπώσει τη διαφθορά του κρατικού μηχανισμού αλλά και τη λαχτάρα για ελευθερία, σε μια ταινία γραμμένη με σκέψη και χιούμορ στην ολοζώντανη Μουμπάι.
ΑΣΤΟΡ, ΝΙΡΒΑΝΑ, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ
«Επιστροφή στην Ιθάκη»
του Λοράν Καντέ. Με τους Χόρχε Περουγορία, Ιζαμπέλ Σάντος, Νέστορ Χιμένες. Ο σκηνοθέτης τού «Ανάμεσα στους τοίχους» συνεργάζεται με τον Λεονάρντο Παδούρα στο σενάριο, ανεβαίνει σε μια ταράτσα της Αβάνας και παρακολουθεί πέντε φίλους καθώς με γέλια και με δάκρυα, ανατέμνουν τη ζωή της σημερινής Κούβας.
ΑΑΒΟΡΑ, ΑΤΤΑΛΟΣ, ΑΛΚΥΟΝΙΣ
«Ο νόμος της αγοράς»
του Στεφάν Μπριζέ. Με τον Βενσάν Λεντόν. Αν οι αδελφοί Νταρντέν προσπάθησαν πέρσι, με το «Δυο μέρες, μια νύχτα», ν’ αποτυπώσουν το αναλώσιμο του ανθρώπου στην αγορά της εποχής της κρίσης, ο Γάλλος Στεφάν Μπριζέ αληθινά το κατάφερε, με την ιστορία του 50χρονου Τιερί που μένει, ξαφνικά, άνεργος. Αριστουργηματική και βραβευμένη στις Κάνες ερμηνεία από τον Βενσάν Λεντόν.
ΑΣΤΥ, ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ
«45 χρόνια»
του Αντριου Χέιγκ. Με τους Σάρλοτ Ράμπλινγκ, Τομ Κόρτνεϊ.Λίγο πριν γιορτάσει 45 χρόνια γάμου, ένα αγαπημένο ζευγάρι βλέπει το σταθερό δημιούργημα της σχέσης του να ραγίζει επικίνδυνα. Διακριτική αλλά σοφή μελέτη από τον δημιουργό του «Weekend», με τη Ράμπλινγκ έτοιμη για Οσκαρ.
ΑΒΑΝΑ, ΓΑΛΑΞΙΑΣ, ΙΛΙΟΝ, ΣΠΟΡΤΙΓΚ, ΙΝΤΕΑΛ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS, GAZARTE, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας