Ο κ. Κεκάτος είναι ένας σκηνοθέτης που πριν από λίγα χρόνια πήρε βραβείο για τη μικρού μήκους ταινία του σε ένα από τα διαγωνιστικά τμήματα του Φεστιβάλ των Κανών. Πέρσι, δε, έφτιαξε μια τηλεοπτική σειρά για το Μέγκα που ήταν μετριότατη, για να μην πω κάτι χειρότερο. Ο κ. Κεκάτος λοιπόν ήταν μέσα σε μία από τις δύο «κατά λάθος» επιτροπές -λάθος απ' όλες τις απόψεις- που κάποιοι έφτιαξαν στο υπουργείο Πολιτισμού για να διαλέξει την ταινία που θα στείλουμε στα Οσκαρ. Για όσους δεν ξέρουν, τα Οσκαρ δέχονται από κάθε χώρα μόνο από συγκεκριμένο φορέα την πρόταση, από την Ελλάδα είναι το ΥΠΠΟ, και αν αλλάξει ο φορέας πρέπει να σταλούν στα Οσκαρ αποδεικτικά ότι νομοθετικά έχει αλλάξει στην Ελλάδα κάτι τέτοιο.
Ο κ. Κεκάτος λοιπόν, μέλος μίας από τις δύο επιτροπές που εξέθεσαν το ΥΠΠΟ, ξεσήκωσε τον κόσμο, έδωσε συνεντεύξεις, είπε πως τον ενδιαφέρει η υπόθεση «επί της διαδικασίας» και όσες ελληνικές ταινίες δεν αποσύρθηκαν από την επιλογή για τα Οσκαρ είχε το θράσος να βγει και να απαιτήσει σχεδόν να αποσυρθούν. Ομως σε μια κίνηση ρουά ματ ο υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού κ. Ιάσων Φωτήλας έφτιαξε μια άλλη επιτροπή με ανθρώπους που και άνθρωποι του σινεμά είναι και ζουν στην Αμερική και σίγουρα ξέρουν ποια ταινία ταιριάζει κατ' αρχήν για να σταλεί στα Οσκαρ από την Ελλάδα, απλά, για να πούμε και την αλήθεια, αν εξαιρέσεις τον Δημήτρη Δανίκα οι υπόλοιποι και από τις δύο επιτροπές ήταν άσχετοι. Για να δούμε λοιπόν τώρα αν θα συνεχίσει να μιλάει «επί της διαδικασίας» ο κ. Κεκάτος και όχι «επί της ουσίας». Για να δούμε πόσες ταινίες θα επιστρέψουν από αυτές που είχαν αποχωρήσει με την ουρά κάτω από τα σκέλια. Για να δούμε τι θα πει η, συνήθως λαλίστατη και εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα, «Ακαδημία Ελληνικού Κινηματογράφου» με τον μεγαλόστομο τίτλο όλα αυτά τα χρόνια που υπάρχει και που κάθε άλλο παρά δικαιώνει και τιμά τον τίτλο αυτό. Ελπίζω ο κ. Φωτήλας μετά την καλή αρχή που έκανε με την επιτροπή για τα Οσκαρ να ξανακοιτάξει όλα αυτά και όλους αυτούς τους «φορείς» και όλους αυτούς τους ανθρώπους που υποτίθεται εκπροσωπούν και τρέχουν για το ελληνικό σινεμά, που μόνο το ελληνικό σινεμά δεν αγαπούν, μόνο αυτό δεν γνωρίζουν και που μόνο για το καλό του δεν δουλεύουν. Οτιδήποτε και αν κάνει θα είναι ευπρόσδεκτο μπροστά σε όλα αυτά που συμβαίνουν χρόνια τώρα και καλοδεχούμενο...
Κατά τ' άλλα:
1. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη το 1980 παντρεύτηκε στη Μητρόπολη Αθηνών και ενάμιση χρόνο μετά πήρε διαζύγιο. Το μάθαμε δέκα χρόνια μετά που το είπε η ίδια σε συνέντευξή της. Αφιερωμένο εξαιρετικά αυτό στον κ. Κασσελάκη που «διαλάλησε» σε όλη την Ελλάδα τον γάμο του στα Χανιά και μετά «απαίτησε» το δικαίωμα στην ιδιωτικότητα...
2. Ο πολύ ψηλός, απ' ό,τι μου έχουν πει, κ. Παύλος Μαρινάκης δήλωσε απ' ό,τι έμαθα για το θέμα του δασκάλου στη Ρόδο που κοιμάται στο αυτοκίνητό του γιατί δεν έχει να πληρώσει το νοίκι πως «εύχεται να πέσουν οι τιμές στα νοίκια». Γιατί δεν κάνει τάμα μια λαμπάδα στο μπόι του στην Παναγιά τη Γρηγορούσα μιας και πλησιάζει η ώρα για τα σχολεία;
3. Ενας 20χρονος στη Θεσσαλονίκη κατήγγειλε μια 18χρονη γιατί τον... βίασε! Θεέ μου... Αυτό θα πει «άνθρωπος δάγκωσε σκύλο»...
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας