Με το 40χρονο σαπιοκάραβο του 1976 ταξίδεψαν οι 768 (ανάμεσά τους 4 νεκροί) μετανάστες και πρόσφυγες με άθλιο καιρό και έχοντας πληρώσει για εισιτήριο Α' Θέσης ακόμα και 6.000 ευρώ. Το φορτηγό-κουφάρι «Blue Sky M» ξεκίνησε, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα ιταλικών εφημερίδων που βασίζονται στις μαρτυρίες των επιβαινόντων, από την Τουρκία, διέσχισε το Αιγαίο, πέρασε κάτω από την Πελοπόννησο και ανέβηκε το Ιόνιο με προορισμό λιμάνι της Κροατίας.
Κοντά στην Κέρκυρα βρέθηκε την επομένη του ναυαγίου του «Norman Atlantic» και τότε έγινε το τηλεφώνημα που μιλούσε για κίνδυνο. Αρχικά δόθηκε η εντολή σε ελικόπτερο και φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού να σπεύσουν στο σημείο. Αφού πέρασαν πολλές ώρες χωρίς καμιά νεότερη αναφορά για το καράβι, το υπουργείο Αμυνας ενημέρωσε ότι σε επικοινωνία του με τον καπετάνιο (;) και από την επόπτευση του ελικοπτέρου δεν προέκυπτε κάποια ένδειξη κινδύνου («Εφ.Συν.» 31/12/2014).
Τελικά αργά το απόγευμα έπειτα από πολλές ώρες απλής παρακολούθησης το «Blue Sky M» μπήκε στα ιταλικά χωρικά ύδατα, ενώ όλες οι ελληνικές υπηρεσίες έσπευσαν να το... αποχαιρετήσουν. Απαντώντας σε ερωτήσεις το υπουργείο Αμυνας διευκρίνισε ότι δεν έχει αρμοδιότητα για έλεγχο και αυτό μπορεί να γίνει μόνο από το Αρχηγείο του Λιμενικού. Το δε Λιμενικό ξεκίνησε για να πραγματοποιήσει τον έλεγχο αλλά αυτό δεν έγινε δυνατό λόγω του καιρού.
Μιλούν τα κινητά
Οπως προέκυψε από μαρτυρίες, αμέσως μετά το τηλεφώνημα οι διακινητές και ο καπετάνιος εγκατέλειψαν (;) και κλείδωσαν το καράβι στον αυτόματο με κατεύθυνση κάποιες ξέρες στην Ιταλία. Τελικά όπως ισχυρίζονται οι ιταλικές αρχές ανακατεύτηκαν με τους πρόσφυγες και ήδη σήμερα η ιταλική αστυνομία προχώρησε σε συλλήψεις. Τον ρόλο των διακινητών αποκάλυψαν τα κινητά τους τηλέφωνα.
Τα σοβαρά ερωτήματα που όμως προκύπτουν και καλό θα ήταν κάποιος από τους αρμόδιους να απαντήσει, τη στιγμή που διασύρεται και πάλι η Ελλάδα για τον τρόπο που αντιμετώπισε αυτό το περιστατικό με τους αφημένους στη μοίρα τους ανθρώπους, είναι:
● Πώς και δεν είχαν αντιληφθεί ένα ολόκληρο καράβι που διέσχισε όλες τις ελληνικές θάλασσες με άγνωστο φορτίο και τελικά άγνωστο προορισμό; Εχουν ή δεν έχουν γνώση για τις κινήσεις διαφόρων πλοίων οι λιμενικές αρχές; Πολύ περισσότερο που το συγκεκριμένο φορτηγό φαίνεται να είχε περάσει πρόσφατα στα χέρια άλλων «νέων» ιδιοκτητών και όχι της κροατικής ναυτιλιακής εταιρείας.
● Με ποιον υπεύθυνο συνομίλησαν και κυρίως πώς το επιβεβαίωσαν οι Ελληνες αρμόδιοι, τη στιγμή που υπήρχαν αναφορές ακόμα και για ενόπλους μέσα στο καράβι; Ποιος ήταν ο ακριβής διάλογος που έπεισε ότι όλα βαίνουν καλώς;
● Η φρεγάτα και το ελικόπτερο του Στρατού, που ήταν κοντά στο καράβι, δεν το είδαν να αλλάζει πορεία κι αντί για την Κροατία να κατευθύνεται στην Ιταλία;
● Γιατί δεν υπήρξε καμία απολύτως ενημέρωση και το θέμα κυριολεκτικά θάφτηκε μόλις το καράβι... αφέθηκε να περάσει στα ιταλικά χωρικά ύδατα;
-Πώς, τέλος, ο κακός καιρός δεν εμπόδισε -και σωστά- την προσπάθεια διάσωσης στο φλεγόμενο «Norman Atlantic» αλλά εμπόδισε μια προσπάθεια ελέγχου για να βεβαιωθεί ότι οι 768 άνθρωποι δεν κινδύνευαν;
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας