Μεταξύ τους είναι άγνωστοι. Τους συνδέει απλά ένα κοινό ταξίδι, στο ίδιο βαγόνι τρένου. Ενα ταξίδι που, ωστόσο, διασχίζει τον χρόνο, παρά τον χώρο. Και ένα βαγόνι, που γίνεται το κάδρο ώστε οι δύο αυτοί άγνωστοι -ένας άνδρας και μια γυναίκα- να παίξουν ένα πολύ σοβαρό, αν όχι και επικίνδυνο, παιχνίδι: «Αν είσαι, είμαι...». Πόσο μακριά, στ' αλήθεια, μπορεί να μας φτάσει αυτό το... «αν είσαι, είμαι...»;
«Ισως να ήταν όλα πολύ διαφορετικά, αν πράγματι μπαίναμε στη θέση του άλλου - του όποιου άλλου: από τον πρόσφυγα και τον μετανάστη, την κακοποιημένη γυναίκα, την τρανς γυναίκα, τον γκέι άνδρα έως τον μαθητή, τον γείτονά μας, τον πολιτικό που στηρίζουμε, τον πολιτικό που δεν στηρίζουμε, το τάδε ή το δείνα ιστορικό πρόσωπο.
Πράγματι, τελικά αυτό το "αν είσαι, είμαι..." θα μπορούσε να είναι ο καταλύτης της αλλαγής. Και η αλλαγή, πλέον, είναι αναγκαιότητα», μας λέει η Κορίνα Τριανταφύλλου. Η ίδια πρωταγωνιστεί στην παράσταση, μαζί με τον Θεόφιλο Μανόλογλου. Πρόκειται για το θεατρικό «Μένγκελε - όνειρο για δύο πρόσωπα σε ένα βαγόνι» του Θανάση Τριαρίδη, σε σκηνοθεσία Χρύσας Καψούλη, που παίζεται ήδη στο θέατρο «Φούρνος».
«Είναι μια ακραία ηθική παραβολή, μια πολιτική δυστοπία, ένα θρίλερ επιστημονικής φαντασίας ή κάτι άλλο;», ρωτάμε την Κορίνα Τριανταφύλλου. «Είναι όλα αυτά. Είναι και ένα παιχνίδι ταυτοτήτων, που εν τέλει μεταμορφώνει τον Μένγκελε, τον "Αγγελο του Θανάτου" του Αουσβιτς-Μπίρκεναου, και την Εσθήρ Κοέν, μια Εβραία θύμα του. Μέσα από αυτές τις συνεχείς μεταμορφώσεις, φανερώνεται η σχέση τού τότε με το σήμερα. Μας αποκαλύπτεται η πραγματική μας φύση. Γι' αυτό και λέω πως το "αν είσαι, είμαι..." είναι εν τέλει μια κάθαρση». Η παράσταση είναι αφιερωμένη στην πραγματική Εσθήρ (Στέλλα) Κοέν, τη γηραιότερη Ελληνίδα Εβραία επιζήσασα του Αουσβιτς, που απεβίωσε την 1η Δεκεμβρίου 2020.
Οσο για τον συγγραφέα του έργου, τον Θανάση Τριαρίδη, έχει δηλώσει πως «ο "Μένγκελε" μας είναι εφιαλτικά οικείος». Η δήλωσή του αυτή δεν θα μπορούσε να είναι πιο επίκαιρη, με τον ίδιο να είναι απίστευτα σταθερός στα πιστεύω του: Πριν από λίγες μόλις ημέρες, έστειλε επιστολή στο ΥΠΠΟ, ζητώντας να εξαιρεθεί από τη βραχεία λίστα των υποψηφιοτήτων για τα Κρατικά Βραβεία Λογοτεχνίας. «Δεν υπήρχε περίπτωση να συμπεριληφθώ σε λίστα βράβευσης ενός κράτους που δολοφονεί μετανάστες κάνοντας push back - μόνο προχθές ξεβράστηκαν εφτά νεκροί άνθρωποι στη Λέσβο», ανέφερε μεταξύ άλλων.
📌 Info: Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή στις 21.00. Στο θέατρο «Φούρνος» (Μαυρομιχάλη 168, Νεάπολη Εξαρχείων). Προπώληση εισιτηρίων: www.viva.gr/tickets/theater/mengkele/
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας