Μια τραυματική εμπειρία γίνεται αφετηρία ενός καθολικού αναπροσδιορισμού: Η τριαντάχρονη Μάγια χάνει το μωρό της. Θα καταφέρει, άραγε, να βρει το κίνητρο να παλέψει για τον εαυτό της και τα αγαπημένα της πρόσωπα; Θα μπορέσει να διεκδικήσει την προσωπική της ελευθερία και αυτοπραγμάτωση; Μέσα σε ένα σκηνικό μεγάλων απωλειών, με τις σύγχρονες οικογενειακές συγκρούσεις να είναι απελπιστικά οικείες, τρεις γυναίκες ξετυλίγουν τις ζωές τους, τις διεκδικήσεις, τα απωθημένα, τα όνειρα αυτοδιάθεσης, τα υπαρξιακά ζητούμενα.
Μετά την «Απομίμηση ζωής», που είχε συγκλονίσει το φεστιβαλικό κοινό το καλοκαίρι του 2018, ο παγκοσμίου φήμης σκηνοθέτης του θεάτρου και του κινηματογράφου, Κορνέλ Μούντρουτσο (δημιουργός της πολυσυζητημένης «Νυχτερίδας» και του «Λευκού θεού» που τιμήθηκε στις Κάνες) έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με τη νέα του παράσταση. Ετσι, αύριο, μεθαύριο και στις 4 Σεπτεμβρίου παρουσιάζει ένα καθηλωτικό οικογενειακό δράμα, με ηρωίδα μια γυναίκα στη σύγχρονη Βαρσοβία.
Το «Κομμάτια μιας γυναίκας» (Pieces of a Woman) που υπογράφει η σταθερή συνεργάτιδά του Κάτα Βέμπερ είναι, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, «το μονοπάτι που επιλέγει η Μάγια, το μονοπάτι της μέσης γυναίκας. Βιώνει όλα όσα βιώνουν οι γυναίκες που βλέπουν τις επιθυμίες τους να συνθλίβονται και κυριεύονται από τον πόνο τους, μέχρι να μπορέσουν να ξανανοιχτούν, έτοιμες για ζωή, με μεγαλύτερη ενσυναίσθηση, βάθος και φυσικά χαρά».
Η «σκηνή» του δράματος είναι η Βαρσοβία και πρωταγωνίστριες μια δυναμική μεσήλικη μητέρα και οι ενήλικες κόρες της, Μάγια και Μόνικα. Το δράμα, ωστόσο, ονομάζεται «Κομμάτια μιας γυναίκας» καθώς επικεντρώνεται στη Μάγια. Αφετηρία της πλοκής είναι η απόφασή της να γεννήσει στο σπίτι, βοηθούμενη από μαία. Το μωρό, το κοριτσάκι που θα συνέχιζε τις γυναικείες γενιές της οικογένειας, πεθαίνει λίγα λεπτά μετά τη γέννα.
«Οι σχέσεις μητέρας - κόρης έχουν υπάρξει πεδίο φορτισμένης διερεύνησης στον φεμινισμό ήδη από τον 20ό αιώνα. Η πατριαρχική γλώσσα πάντα υπολείπεται της έντασης αυτών των σχέσεων και των συναισθηματικών δονήσεων που τις συγκροτούν», αναφέρει στο κείμενο, που δημοσιεύεται στον κατάλογο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021, η Αντζελα Δημητρακάκη. «Στο “Κομμάτια μιας γυναίκας” έχουμε μια ευαίσθητη εξιστόρηση ανθρώπινων σχέσεων, η οποία εκκινεί όχι μόνο από το γεγονός μιας απώλειας που συνθλίβει αλλά και από την αδυναμία υπέρβασης κρυμμένων πτυχών των ρόλων μητέρας-κόρης – αδυναμία ψυχική που αντισταθμίζεται, ωστόσο, από την παγιωμένη καθημερινότητα της αγάπης μεταξύ των γυναικών. Η κάθε γυναίκα είναι στις σχέσεις της με τις άλλες ένα πεδίο όπου η αλληλεγγύη και ο έλεγχος έρχονται σε ολομέτωπη σύγκρουση – αν και η μητρική υποκειμενικότητα είναι το σημείο όπου τα νερά κλείνουν, εκεί όπου καλούμαστε να βυθιστούμε. Η κόρη Μάγια, όμως, δεν θα βυθιστεί. Θα ζήσει».
? Info: 2-3-4 Σεπτεμβρίου, 21.00. Πειραιώς 260 (Χώρος Η). Παραγωγή TR Warszawa. Εισιτήρια: 5 €- 40 €. Στην παράσταση γίνεται χρήση στροβοσκοπικών φωτισμών.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας