Πανδαισία ευχάριστων εκπλήξεων και εναλλαγών στο πεδίο της μουσικής δωματίου συνιστούν οι συναυλίες του συνόλου KYKLOS. Τις προάλλες η φλαουτίστρια Μαριλένα Δωρή και η αρπίστρια Μαρία Μπιλντέα έδωσαν ένα εξαιρετικό ρεσιτάλ στη στέγη τού KYKLOS, στην αίθουσα συναυλιών του Ωδείου Αθηνών (13/12/2014). Το ρεπερτόριο συμπλήρωσε ένα σημαντικό χάσμα στο γεμάτο χάσματα ψηφιδωτό της εγχώριας μουσικής ζωής και απλώθηκε σε χρονικό φάσμα τριών αιώνων, ξεκινώντας από μπαρόκ και καταλήγοντας σε έργα του ώριμου 20ού αιώνα.
Οι εκλεκτές μουσικοί συνέπραξαν αψεγάδιαστα, όχι μόνο σε καθαρά πρακτικό επίπεδο -συντονισμός, δυναμικές, ρυθμική συμπορεία κ.λπ.- αλλά και σε μουσικοαισθητικό, επιδεικνύοντας όμοια επίπεδα ευαισθησίας, τελειοθηρικής φροντίδας στη λεπτομέρεια της άρθρωσης και στο φινίρισμα της φραστικής.
Η βραδιά ξεκίνησε με τη γαλλικής ευαισθησίας «Σονάτα για φλάουτο-άρπα» (1976) της Κάρμεν Πέτρα-Μπασακοπόλ, που παίχτηκε με ταιριαστά αιθέριο ήχο, βιρτουοζίστικες εξάρσεις, μαλακές φωτοσκιάσεις δυναμικής και στοχαστική απόδοση του αργού μέρους.
Ακολούθησε η γνωστή «Σονάτα για φλάουτο και πληκτροφόρο, BWV 1020» του Μπαχ σε ιδιαίτερα φροντισμένη μεταγραφή της Μπιλντέα που «μαλάκωσε» το προτεσταντικής αυστηρότητας στίγμα του πρωτότυπου. Η ερμηνεία χαρακτηρίστηκε από ακρίβεια, κλινική καθαρότητα φραστικής, χορευτική ελαφράδα και κομψότητα.
Δημοφιλές, βιρτουοζίστικο κομμάτι του σχετικού ρεπερτορίου, η μελωδική «Φαντασία Κασίλντα» των Φραντς Ντόπλερ και Αντόνιο Τζαμάρα (19ος αιώνας) δόθηκε με ρητορική μελωδικότητα τονίζοντας ιδανικά τη γείωσή της στην ευρωπαϊκή κληρονομία του ιταλικού μπελ-κάντο. Η βραδιά ολοκληρώθηκε με την εσωστρεφή, πένθιμης διάθεσης «Σονάτα για φλάουτο-άρπα» του Λόυελ Λίμπερμαν (1997) και την εθνικοσχολικής ευαισθησίας «Ουγγρική Σουίτα για φλάουτο-πιάνο» του Μπάρτοκ σε μεταγραφή της Μπιλντέα για φλάουτο-άρπα.
Χαρακτηριστικά του 20ού αιώνα, αμφότερα δόθηκαν άψογα, με δραστικά διαφορετικό φάσμα διαθέσεων, θέτοντας τις υψηλές επιδόσεις των δύο μουσικών στην υπηρεσία των εκφραστικών ποιοτήτων του μοντερνισμού.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας