Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
19.0° 16.3°
2 BF
73%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 16.0°
2 BF
85%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.0°
3 BF
78%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
3 BF
77%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
75%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
82%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
18°C
17.8° 16.1°
3 BF
82%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 15.9°
1 BF
66%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
68%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.7° 16.7°
1 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.1° 17.9°
2 BF
82%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.6° 16.6°
1 BF
87%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 16.7°
2 BF
58%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
2 BF
64%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.3° 16.3°
2 BF
77%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
17°C
17.1° 17.1°
2 BF
82%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
92%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Ναντίν Σιέρα (Βιολέτα) και Φρέντι ντε Τομάζο (Αλφρέντο)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Ναντίν Σιέρα (Βιολέτα) και Φρέντι ντε Τομάζο (Αλφρέντο) | Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος

Η «Τραβιάτα» της ΕΛΣ ενθουσιάζει το Ηρώδειο

Το κοίλο του ρωμαϊκού ωδείου γέμισε στο 100%, οι τέσσερις προγραμμα­τισμένες παραστάσεις ξεπούλησαν, ενώ η υποδοχή του ακροάματος προκάλεσε επανειλημμένες εκρήξεις θερμού χειροκροτήματος σε καίρια σημεία της παράστασης!

Στις 27/7/2024, στο Ηρώδειο, η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσίασε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών αναβίωση παραγωγής της βερντιανής «Τραβιάτας» (2019) σε σκηνοθεσία του διευθυντή του Μπαλέτου του οργανισμού, χορογράφου Κωνσταντίνου Ρήγου. Ο δημοφιλής τίτλος του λυρικού ρεπερτορίου και η σωστή προβολή προσέλκυσαν ένα ποικίλης σύνθεσης ακροατήριο, αποτελούμενο από Ελληνες ή ξένους φίλους της όπερας αλλά και τουρίστες. Το κοίλο του ρωμαϊκού ωδείου γέμισε στο 100%, οι τέσσερις προγραμματισμένες παραστάσεις ξεπούλησαν, ενώ η υποδοχή του ακροάματος προκάλεσε επανειλημμένες εκρήξεις ενθουσιώδους χειροκροτήματος σε καίρια σημεία της παράστασης! Απόλυτη επιτυχία!

Για το σκηνικό μέρος της παράστασης –σκηνικά, κοστούμια, φωτισμοί, σκηνοθεσία– ισχύουν στο ακέραιο όσα είχαμε γράψει στην κριτική με αφορμή την πρώτη παρουσίαση της παραγωγής («Εφ.Συν.», 30/7/2019, προσβάσιμη στο διαδίκτυο). Ας προσθέσουμε εδώ την υπερβάλλουσα παρουσία εφευρεμένων εμβόλιμων χορογραφημένης δράσης… Ως ακρόαμα, την αναβίωση, που συντελέστηκε φροντισμένα, όρισε η εύστοχη διανομή των πρωταγωνιστικών ρόλων στην πρεμιέρα.

Για τον ρόλο της «παραστρατημένης» Βιολέττας μετακλήθηκε η Αμερικανίδα υψίφωνος Ναντίν Σιέρα. Η απολύτως ακμαία, 36χρονη, «λατινικής» καταγωγής τραγουδίστρια διαθέτει μια λαμπερή, δυνατή, υγιή φωνή και άριστη τεχνική, που υποστηρίζονται και συμπληρώνονται ιδανικά από μια ωραία, πειστική, συγκινησιακά άμεση σκηνική παρουσία. Η γεμάτη αυτοπεποίθηση και αφειδώλευτο δόσιμο ερμηνεία της υπήρξε δυναμική, συναισθηματικά πληθωρική, με φροντισμένη λεπτομέρεια αλλά και φαντασία στα «επικίνδυνα» σημεία, δίχως εκπτώσεις στις κομβικές στιγμές δεξιοτεχνίας, φωνητικά ισορροπημένη και στις τρεις πράξεις που, ως γνωστόν έχουν τελείως διαφορετικές απαιτήσεις.

Για τον ρόλο του αφελούς, νεαρού εραστή της Αλφρέντο μετακλήθηκε ο τενόρος Φρέντι ντε Τομάζο. Με χαρακτηριστικά που τον εγγράφουν «στην παράδοση των μεγάλων Ιταλών τενόρων», ο πολυβραβευμένος 30χρονος Ιταλοβρετανός τραγουδιστής έλαμψε απότομα στο στερέωμα της όπερας το 2018, όταν κέρδισε τρία σημαντικά βραβεία στον Διεθνή Διαγωνισμό Τραγουδιού Βίνιας (Viñas) της Βαρκελώνης, ενώ, μετά την αναγκαστική στάση του Covid, η σταδιοδρομία του απογειώθηκε. Η μαλακιά αλλά ρωμαλέα, γλυκιά, άριστα εστιασμένη, λαμπερή φωνή του υπηρέτησε αβίαστα την παρτιτούρα του Αλφρέντο στο υπαίθριο θέατρο. Επιπλέον, στα αλλεπάλληλα, κρίσιμα ντουέτα, ταίριαξε υπέροχα –με την έννοια του συνδυασμού ευδιάκριτα διαφορετικής χροιάς– προς αυτήν της Σιέρα. Βοηθημένες από το έξυπνο σκηνικό –δύο μισά ορθογώνια παραλληλεπίπεδα δωμάτια που λειτουργούσαν ιδανικά ως αντηχεία– οι φωνές των δύο τραγουδιστών προβλήθηκαν αβίαστα στην υπαίθρια σκηνή του Ηρωδείου, συνεισφέροντας σε ένα χορταστικά απολαυστικό ακρόαμα.

Αναμενόμενα καλός υπήρξε ο βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς στον ρόλο του –σήμερα θα λέγαμε υποκριτικά ηθικολόγου– πατέρα Ζερμόν. Αξιοπρεπείς ήσαν οι συνεισφορές των τραγουδιστών στους υποστηρικτικούς ρόλους: η μεσόφωνος Χρυσάνθη Σπιτάδη ως Φλόρα, η μεσόφωνος Ελένη Βουδουράκη ως Αννίνα, ο τενόρος Γιάννης Καλύβας ως Γκαστόνε, ο Νικόλαος Ντούρος ως Βαρόνος Ντουφόλ, ο Νίκος Κοτενίδης ως Μαρκήσιος του Ομπινί, ο Γιώργος Παπαδημητρίου ως Δόκτωρ Γκρανβίλ κ.λπ.

Σε πλήρη ανάπτυξη, η Χορωδία της ΕΛΣ είχε κάποιες ατέλειες συντονισμού στο ξεκίνημα της παράστασης, ωστόσο στη συνέχεια ανταποκρίθηκε επαρκέστατα στα όσα όχι λίγα και κρίσιμα της αναθέτει ο συνθέτης στην «Τραβιάτα». Καλά, με προσήλωση και εγρήγορση έπαιξε η Ορχήστρα της ΕΛΣ. Ηδη γνώριμος στο αθηναϊκό κοινό από τη σύμπραξή του στον περυσινό «Φάλσταφ» της ΕΛΣ, ο 66χρονος Ιταλός αρχιμουσικός Πιερ Τζόρτζιο Μοράντι διηύθυνε με συναίσθηση του ιδιαίτερου στίγματος της μουσικής του Βέρντι αλλά και θεατρικό ένστικτο. Διαθέτοντας τεράστια πείρα σε διεύθυνση ιταλικής όπερας σε μεγάλα λυρικά θέατρα, στήριξε διακριτικά τους τραγουδιστές όπου και όταν ήταν φανερό ότι το χρειάζονταν και προσέδωσε στην παράσταση τον απαραίτητο ωστικό παλμό.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Η «Τραβιάτα» της ΕΛΣ ενθουσιάζει το Ηρώδειο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας