Σαράντα πέντε χρόνια καριέρας και η μεγαλύτερη Ελληνίδα τραγουδίστρια δεν επαναπαύεται στις δάφνες της. Ο νέος της δίσκος με τον γεμάτο νόημα τίτλο «Τα όνειρα γίνονται πάλι» τη βρίσκει να συνεργάζεται με νέους δημιουργούς. Εχει κι ένα δικό της τραγούδι.
Μου αρέσει που η Χαρούλα τολμάει. Η Χάρις Αλεξίου. Τόσα χρόνια στο τραγούδι, θα μπορούσε να επαναπαύεται στις δάφνες της, να μην πειραματίζεται, να αρκείται στα γνωστά και τα δοκιμασμένα χωρίς ρίσκα και τρεξίματα, να κερδίζει χρήματα και να συντηρεί τη δόξα της ως η μεγαλύτερη -το πιστεύω- Ελληνίδα τραγουδίστρια.
Αντί αυτό, όμως, τρέχει και φτιάχνει δίσκους. Και με νέους δημιουργούς δίπλα της, να της απευθύνονται όλοι στον πληθυντικό και να μην μπορεί και να τους τον... κόψει. «Δεν είναι εύκολο να δοκιμάζεσαι ακόμα μετά από 45 χρόνια καριέρας, φαίνεται όμως ότι υπάρχει κάτι πολύ δυνατό μέσα μου που δεν μ’ αφήνει ήσυχη και μου λέει να προσπαθήσω κι άλλο», επισημαίνει η ίδια.
Η Χάρις Αλεξίου έχει καινούργιο άλμπουμ, λέγεται «Τα όνειρα γίνονται πάλι» και κυκλοφορεί από τη Heaven. Και είναι καλό για την εποχή του. Μια στείρα εποχή, διόλου ευνοϊκή για ολοκληρωμένα άλμπουμ, τώρα που ευδοκιμούν τα τραγούδια και το live streaming, μέσω του οποίου ακούς διαγωνίως μουσική. Δεν είναι από τα αριστουργήματά της, σύμφωνοι. Δεν θα μπορούσε κιόλας ύστερα από πέντε δεκαετίες στο τραγούδι. Εδώ ψάχνουμε με το φανάρι του Διογένη για καλά δισκάκια στο εξωτερικό πλέον, σιγά να μην υπήρχαν πολλά και στην πτωχή, αλλά διόλου τίμια στη μουσική, Ελλάδα.
«Τα όνειρα γίνονται πάλι», λοιπόν, με τον Γιώργο Κυβέλο διευθυντή παραγωγής. Τους στίχους και την επιμέλεια παραγωγής υπογράφει ο Νίκος Μωραΐτης. Το εναρκτήριο κομμάτι του άλμπουμ είναι της ίδιας της Αλεξίου, «κι εσύ κάτι δικό σου θα έχεις σκαρώσει» της είπαν Κυβέλος και Μωραΐτης, όταν την έπεισαν να συνεργαστούν και άρχισαν να δουλεύουν μαζί.
Τα υπόλοιπα κομμάτια ανήκουν στον Rous, στον Στάθη Δρογώση, στον Βασίλη Γαβριηλίδη και ένα στην Ανδριάνα Μπάμπαλη, που αρχίζει δειλά δειλά να παρουσιάζει τις δικές της συνθέσεις. Εδώ έχει ένα που λέγεται «Απόκληρος» και πολλοί το θεωρούν το καλύτερο άλμπουμ του. Προσωπικά μου άρεσαν, παραδόξως, τα λαϊκά του Βασίλη Γαβριηλίδη, ενός νεαρού συνθέτη, τον οποίο η Αλεξίου γνώρισε πρώτη φορά από κοντά την προηγούμενη Τετάρτη, στην επίσημη παρουσίαση του δίσκου στο Gazarte. Μόνο τηλεφωνικά τα είχαν πει. «Ενα μεγάλο όνειρο ζωής και στόχος πραγματοποιήθηκε», είπε ο ίδιος χωρίς πολλές πολλές κουβέντες, μάλλον ντροπαλός και συνεσταλμένος.
Ακούσαμε πέντε τραγούδια τους live στο Gazarte. Μια πρώτη ζωντανή παρουσίαση. Ολοι οι συντελεστές επί σκηνής να παίζουν μουσική, αλλά και να μας εξηγούν τα του δίσκου. Η Χαρούλα περιέγραψε πώς μπήκε σ’ αυτήν τη νέα παρέα και πώς ξεκίνησε η ιστορία με τον Νίκο Μωραΐτη και τα τραγούδια του Στάθη Δρογώση στην αρχή, «το πρώτο χτύπημα στην καρδιά μου». Ο Γιώργος Κυβέλος επεσήμανε τον συμβολισμό του τίτλου, ένα μήνυμα για τον χώρο της δισκογραφίας, αλλά και της κοινωνίας γενικότερα.
Ο Νίκος Μωραΐτης εκμυστηρεύτηκε ότι ήταν προσωπικό του όραμα να δει τη Χ. Αλεξίου να επιστρέφει στη δισκογραφία μέσα στο 2014. Και αποκάλυψε πως όλοι οι συντελεστές τα βρήκαν πολύ εύκολα μεταξύ τους, χωρίς να υπάρχει το παραμικρό σχέδιο. Την ιστορία τη γράφουν οι παρέες, άλλωστε. Στην Πάρο έγιναν οι βασικές ηχογραφήσεις και σε στούντιο στην Αθήνα τα συμπληρωματικά.
Η Ανδριάνα Μπάμπαλη σημείωνε πόσο συγκινητικό είναι να ακούγεται τραγούδι της με τη φωνή της Χαρούλας, που «εννοεί την κάθε λέξη που τραγουδάει και αυτό είναι μοναδικό», ενώ ο Rous με απόλυτο σεβασμό αποκάλυπτε πως είναι «ένα από τα πιο όμορφα πράγματα που μου έχουν συμβεί». Ο καλύτερος ήταν ο Στάθης Δρογώσης με το χιούμορ που τον διακρίνει. «Ακουγα τη Χαρούλα μαζί με τη μητέρα μου και τώρα μας ακούει εδώ η γυναίκα μου με την κόρη μου», είπε. Να τον αγοράσετε τον δίσκο παρακαλώ, μην πάτε και τον κατεβάσετε δωρεάν. Είναι κρίμα. Είναι πολύ το κακό.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας