Ο Γλάρος Ιωνάθαν
Τι σημαίνει να είσαι διαφορετικός, ανεξάρτητος, αντισυμβατικός; Ποιο είναι το υψηλό νόημα της ζωής; Αξίζει να το αναζητήσεις, ακόμη και αν σε απορρίψουν; Πόσο έτοιμος είσαι να ανοίξεις τα φτερά σου και να πετάξεις; Μια παράσταση βασισμένη στο παραμύθι «Ο Γλάρος Ιωνάθαν Λίβινγκστον», η οποία απευθύνεται σε ειδικές ομάδες κοινού με περιορισμένη δυνατότητα μετακίνησης, όπως ασθενείς, ηλικιωμένους, έγκλειστους ή κατοίκους ακριτικών περιοχών, ταξιδεύοντας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, κάνει στάση στο 2ο φουαγέ της Στέγης απόψε (στις 18.00) για μία μόνο παράσταση.
Ο «Γλάρος Ιωνάθαν», σε σκηνοθεσία Πάρι Μέξη, βασίζεται στο πολυαγαπημένο ομώνυμο αλληγορικό παραμύθι του Ρίτσαρντ Μπαχ, το οποίο περιγράφει την προσπάθεια του ατόμου να γίνει αποδεκτό από την κοινωνία γι’ αυτό που πραγματικά είναι.
(Ανδρέα Συγγρού 107, τηλ.:210-9005800)
Σύγχρονα έθιμα και αρχαιότητα
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο την παραμονή των Χριστουγέννων υποδέχεται μικρούς και μεγάλους για έναν εορταστικό περίπατο στις αίθουσές του από τις 11 π.μ. έως τη 1 μ.μ. με ξεναγήσεις και αφηγήσεις ιστοριών. Παράλληλα, στην Αίθουσα του Βωμού ξεκινάει (στις 12.00) ένα ταξίδι στον χρόνο με έθιμα για την περίοδο των Χριστουγέννων και την υποδοχή του νέου χρόνου στην Ελλάδα.
Ξεκινούν από την εποχή των περιηγητών και «παντρεύονται» με ανάλογα έθιμα και δοξασίες των αρχαίων Ελλήνων. Αμέσως μετά η Νίκη Κάπαρη θα αφηγηθεί μια χριστουγεννιάτικη ιστορία του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και θα τη συνοδεύει με ήχους, κάλαντα και τραγούδια ο Γιάννης Ψειμάδας.
Στις 12.30 μ.μ. η χορωδία νέων «Vocal Inventions Ensemble», υπό τη διεύθυνση της Ολγας Αλεξοπούλου, θα ερμηνεύσει κλασικά έργα και παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα τραγούδια.
Για την παρακολούθηση των εκδηλώσεων είναι απαραίτητη η προμήθεια του εισιτηρίου εισόδου. Οι δηλώσεις συμμετοχής για τις ξεναγήσεις ξεκινούν μισή ώρα πριν από την έναρξη της δράσης.
(Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Πατησίων 44, τηλ. 213-2144891)
«Η γυναίκα της Ζάκυθος» και σακίδια για πρόσφυγες
Το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη έχει προγραμματίσει σειρά εκδηλώσεων με αφορμή τις γιορτινές ημέρες των Χριστουγέννων. Σήμερα (Τετάρτη 23/12, στις 19.30), στην Αίθουσα 6, «Το βυζαντινό κάστρο» του Μουσείου, θα φιλοξενηθεί το θεατρικό αναλόγιο «Η γυναίκα της Ζάκυθος» του Δ. Σολωμού από τη θεατρική ομάδα «Μηχανή».
Τη θεατρική ανάγνωση θα κάνει η Αναστασία Χατζηαστερίου, ενώ η σκηνοθετική επιμέλεια είναι της Λίλιας Λύτρα. Στην είσοδο θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση σακιδίων πλάτης για τις ανάγκες των προσφύγων από τη Συρία.
(Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Λεωφ. Στρατού 2, τηλ.: 231-3306400)
Η Οδύσσεια του Γεράσιμου
Η παράσταση «OPEN STAGE - G for Gademis» του Γεράσιμου Μπέκα παρουσιάζεται σήμερα (στις 9.30 μ.μ.) στην «Πειραματική Σκηνή-1» του Εθνικού Θεάτρου. Τι τον καμαρώνετε τον Οδυσσέα; Ο Γεράσιμος δεν κατέκτησε την Τροία, αλλά ολόκληρη τη Γερμανία. Εντελώς μόνος του. Εκανε είκοσι χρόνια να γυρίσει σε πάτρια εδάφη και δεν είχε καν γκομενάρα σύζυγο να τον περιμένει στο πατρικό του, με το παστίτσιο έτοιμο στον φούρνο.
Η Οδύσσεια του Γεράσιμου δεν τον οδήγησε στα πανέμορφα νησιά της Μεσογείου, αλλά στα άγρια χωριά της Βαυαρίας και στον σκληρό βοριά του Βερολίνου. Χάρη στην γκαντεμιά που κουβαλάει μαζί του όλα αυτά τα χρόνια άφησε ίχνη καταστροφής στο πέρασμά του.
ΣΙΝΕΜΑ - Επιλογές
Επιμέλεια: Λήδα Γαλανού ([email protected])
«Με το κεφάλι ψηλά»
της Εμανουέλ Μπερκό. Με τους Ροντ Παραντό, Κατρίν Ντενέβ, Μπενουά Μαζιμέλ. Η ταινία που άνοιξε το φετινό Φεστιβάλ Κανών, ένα συγκινητικό ανθρώπινο δράμα, η παράξενη σχέση ενός περιθωριακού αγοριού και της δικαστού που το αναλαμβάνει, με χαρακτηριστικά γαλλική πίστη στη δημόσια διοίκηση.
ΔΑΝΑΟΣ, ΕΛΛΗ, CINERAMA, ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΔΑΦΝΗ, ΔΙΑΝΑ ΜΑΡΟΥΣΙ, ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ, ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ
«Ο ηλίθιος»
του Γιούρι Μπίκοφ. Με τους Αρτέμ Μπιστρόφ, Νίνα Αντιούχοβα. Νέο ρωσικό πολιτικό σινεμά, με την ιστορία ενός ταπεινού υδραυλικού που θέλησε, κυριολεκτικά, να σώσει τον κόσμο, για να έρθει αντιμέτωπος με τη διαφθορά των αρχών και με ανθρώπους που δεν θέλουν να σωθούν. Μετά τον «Λεβιάθαν», η επόμενη ταινία που εξόργισε το ρωσικό υπουργείο Πολιτισμού.
ΙΝΤΕΑΛ, ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ, ΝΙΡΒΑΝA CINEMAX, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ
«Ενας άλλος κόσμος»
του Χριστόφορου Παπακαλιάτη. Με τους Τζέι Κέι Σίμονς, Χριστόφορο Παπακαλιάτη, Αντρεα Οσβαρτ, Μηνά Χατζησάββα, Μαρία Καβογιάννη, Νίκη Βακάλη, Τοφίκ Μπαρχόμ. Δεύτερη κινηματογραφική δουλειά του Παπακαλιάτη, τρία διεθνικά ζευγάρια στη σημερινή Αθήνα αντιμετωπίζουν την ξενοφοβία και την οικονομική κρίση.
VILLAGE MALL, VILLAGE PARK, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, VILLAGE AΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, NOVACINEMA ODEON MAΡΟΥΣΙ, ODEON STARCITY, STER ESCAPE ΙΛΙΟΝ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, NANA CINEMAX, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ODEON ΟΠΕΡΑ, ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, 3 ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΦΟΙΒΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΣΙΝΕΑΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΑΝΟΙΞΗ ΧΑΪΔΑΡΙ, ΑΤΤΑΛΟΣ Ν. ΣΜΥΡΝΗ, ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΒΑΡΚΙΖΑ, ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ Ν.ΣΜΥΡΝΗ, ΟΣΚΑΡ ΑΧΑΡΝΩΝ, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ ΑΙΓΑΛΕΩ
«Το μαργαριταρένιο κουμπί»
του Πατρίσιο Γκουσμάν. Ο μεγάλος Χιλιανός ντοκιμαντερίστας παρουσιάζει μια conceptual ταινία που αφηγείται την ιστορία της πατρίδας του με κοινό άξονα τη μνήμη του νερού. Πανέμορφο, πανέξυπνο και συγκινητικό.
ΑΣΤΥ, ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ
του Τοντ Χέινς. Με τις Κέιτ Μπλάνσετ, Ρούνι Μάρα. Ο απαγορευμένος έρωτας μπορεί να είναι και τόσο όμορφος, η κάμερα τόσο ευαίσθητη, οι ερμηνείες τόσο μεγαλειώδεις. Μια λεσβιακή ερωτική ιστορία, απίθανη αισθητική και αριστουργηματικό σενάριο, στο κέντρο μιας από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς.
EMBASSY NOVACINEMA ODEON, ΓΑΛΑΞΙΑΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ABANA ΧΑΛΑΝΔΡΙ, GAZARTE ΓΚΑΖΙ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΤΗΣΙΩΝ, ΖΕΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΔΑΦΝΗ, ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ, NOVACINEMA ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ, ODEON STARCITY
«Ο διαιτητής»
του Πάολο Ζούκα. Με τους Στέφανο Ακόρζι, Τζέπι Κουτσιάρι, Τζακόπο Κούλιν. Η λατρεία για την μπάλα μέσα από μια πρωτότυπη, ασπρόμαυρη κωμωδία, με απίθανη αισθητική και σκωπτική ματιά στα ιταλικά στερεότυπα.
της Ντενίζ Γκαμζέ Εργκιουβέν. Με τις Γκιουνές Σενσόι, Ελίτ Ισκάν, Ντογκά Σεϊνέπ Ντογκούσλου. Ντεμπούτο της σκηνοθέτιδος από την Τουρκία, ήδη πολυβραβευμένο και η πρόταση της Γαλλίας για το Ξενόγλωσσο Οσκαρ. Η ιστορία πέντε κοριτσιών, αδελφών, που η καθεμιά με τον τρόπο της προσπαθεί ν’ αντισταθεί στη σύγχρονη, απαρχαιωμένη, πατριαρχική τουρκική νόρμα.
ΑΑΒΟΡΑ, ΔΙΑΝΑ, ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS
«The Hunger Games: Η Επανάσταση-Μέρος ΙΙ»
του Φράνσις Λόρενς. Με τους Τζένιφερ Λόρενς, Τζος Χάτσερσον, Λίαμ Χέμσγουερθ, Γούντι Χάρελσον, Ντόναλντ Σάδερλαντ, Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν, Τζούλιαν Μουρ. Το μεγάλο φινάλε του franchise των «Αγώνων Πείνας» έρχεται πιο σκοτεινό, πιο πολιτικό, πιο αισθαντικό κι επιτυχημένο απ’ ολόκληρη την κινηματογραφική σειρά, όπως αξίζει στο αντίο της Κάντις Εβερντιν.
ODEON STARCITY, VILLAGE MALL, VILLAGE ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ
«Η γέφυρα των κατασκόπων»
του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Με τον Τομ Χανκς. Ψυχροπολεμικό θρίλερ βασισμένο σε πραγματική ιστορία, σενάριο των αδελφών Κοέν, εξαιρετική ανάπλαση της εποχής κι ένα αριστουργηματικό πρώτο μέρος που αντιπαρέρχεται την κοινοτοπία του δεύτερου. Βέβαιη παρουσία στα επόμενα Οσκαρ.
ΓΑΛΑΞΙΑΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ODEON ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΔΑΦΝΗ, ΒΑΡΚΙΖΑ, ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ, NOVACINEMA ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ, ODEON STARCITY, STER ESCAPE ΙΛΙΟΝ, VILLAGE MALL, VILLAGE ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας