Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
17.4° 14.6°
1 BF
80%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.3° 14.6°
3 BF
83%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.7° 15.0°
3 BF
79%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
12°C
11.9° 11.9°
0 BF
87%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
2 BF
80%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.6° 15.6°
1 BF
87%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
15.2° 13.8°
2 BF
99%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.0° 14.9°
1 BF
74%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.0° 16.0°
1 BF
75%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
16°C
16.2° 16.2°
1 BF
78%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
50%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
17°C
18.4° 17.2°
0 BF
75%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
77%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
15.0° 13.8°
2 BF
76%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
14°C
14.3° 14.3°
2 BF
82%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.8° 15.8°
2 BF
84%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.3° 11.3°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
Αλίσια Βικάντερ, Αρμι Χάμερ, Χένρι Κάβιλ

Οι κατάσκοποι που αγαπήσαμε

Το «Κωδικό Ονομα: U.N.C.L.E.», η τόσο δημοφιλής τηλεοπτική σειρά του 1960, μετακομίζει στο σινεμά, με σκηνοθέτη τον Γκάι Ρίτσι, σε σενάριο που έγραψε μαζί με τον Λάιονελ Γουίγκραμ, τον συνεργάτη του στα δύο απολαυστικά κινηματογραφικά «Sherlock Holmes». Πόσο επιβιώνει η ψυχροπολεμική ιστορία κατασκοπίας το 2015; Οσο ένα καλοδιατηρημένο vintage Paco Rabanne!

Με φόντο τις αρχές της δεκαετίας του 1960, στην κορύφωση του Ψυχρού Πολέμου, το «The Man from U.N.C.L.E.» παρακολουθεί τη ζωή του Ναπόλεον Σόλο, πράκτορα της CIA, και του Ιλια Κουριάκιν, πράκτορα της KGB. Στο πλαίσιο μιας αποστολής, οι δύο άνδρες αφήνουν στην άκρη την επί μακρόν αντιπαλότητά τους προκειμένου να σταματήσουν μια μυστηριώδη διεθνή εγκληματική οργάνωση που έχει στόχο να αποσταθεροποιήσει την εύθραυστη ισορροπία μέσω των πυρηνικών όπλων και της τεχνολογίας.

Το μόνο στοιχείο που έχουν στη διάθεσή τους είναι η κόρη ενός εξαφανισμένου Ανατολικογερμανού επιστήμονα, η μηχανικός αυτοκινήτων Γκάμπι Τέλερ, μέσω της οποίας θα μπορέσουν να διεισδύσουν στους κόλπους της οργάνωσης. Τον λαμπερό, clean cut Σόλο υποδύεται ο («Man of Steel») Χένρι Κάβιλ, τον αδρύ, σκληρό Κουριάκιν ο («The Social Network») Αρμι Χάμερ και τη σκληραγωγημένη Γκάμπι η Αλίσια Βικάντερ – γύρω τους εμφανίζονται οι Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, Τζάρεντ Χάρις και Χιου Γκραντ.

«Θέλαμε να αποτυπώσουμε την ουσία και τη μοναδικότητα της εποχής, δημιουργώντας ταυτόχρονα αναγωγές για το σημερινό κοινό», λέει ο Γκάι Ρίτσι για την πρόκληση της διασκευής ενός έργου τόσο αντιπροσωπευτικά ρετρό. «Το αποτέλεσμα είναι εξίσου ιστορικό και σύγχρονο, κάτι που σε εμένα τουλάχιστον μοιάζει απόλυτα φυσικό».

Το «Κωδικό Ονομα: U.N.C.L.E.» μετέφρασε κι εκσυγχρόνισε όλα αυτά τα στοιχεία που έκαναν τη δεκαετία του 1960 συναρπαστική -από την τέχνη, τη μόδα και τη μουσική, μέχρι τη νοοτροπία και τη στάση ζωής- σε μια ατμόσφαιρα που αποπνέει το άρωμα του τότε και του τώρα. Η δράση εκτυλίσσεται ανάμεσα στο Βερολίνο και στη Ρώμη και η κάθε πόλη έδωσε τον τόνο και στην αισθητική του φιλμ. Τα κοστούμια της ταινίας σχεδίασε η Τζοάνα Τζόνστον, υποψήφια για Οσκαρ το 2012 για τη δουλειά της στο «Λίνκολν» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. «Στο Βερολίνο, οπτικά επικρατούσε το γκρι του τσιμέντου.

Ολα ήταν ψυχρά, άκαμπτα και ζοφερά», λέει. «Βλέπουμε μια αναζωογονητική νότα με την εισαγωγή κάποιων εμπριμέ όταν περνάμε στο Δυτικό Βερολίνο, αλλά και πάλι σε ψυχρές αποχρώσεις. Στην Ιταλία πάλι, τα χρώματα είναι θερμά και όλα τα ρούχα είναι πάρα πολύ κομψά». Αυτό που ενέπνευσε την Τζόνστον ήταν η απελευθέρωση της κουλτούρας από τη μεταπολεμική κατήφεια του 1950, η οποία είναι πρόδηλη στα περιοδικά μόδας της εποχής. «Υπήρχε παντού χρώμα», εξηγεί. «Ηταν μια πολύ επαναστατική και ρηξικέλευθη εποχή για τις τέχνες, τη μόδα και τη μουσική.

Αυτό που με εξέπληξε ήταν η ελευθερία στο σχέδιο, που τη νιώθεις μέσα από τις φωτογραφίες, τα μοντέλα, το styling, τα πάντα». Σε πλήρη συμφωνία με τον Ρίτσι, η ενδυματολόγος προσπάθησε να αποφύγει τα ακραία κλισέ που μπορούν να καταδικάσουν μια ταινία εποχής, επιλέγοντας πιο ήπια και ανεπιτήδευτα λουκ. Ο Χάμερ αποδίδει τα εύσημα στην γκαρνταρόμπα του, λέγοντας ότι τον βοήθησε πολύ να μπει στο πετσί του ρόλου. «Δεν ένιωθα ότι φορούσα κάποιο κοστούμι. Σαν να φοράω κανονικά ρούχα, τίποτα δεν ήταν υπερβολικό».

O Κουριάκιν ήταν ο λιγότερο κομψός μια και όπως λέει αστειευόμενος ο Χάμερ «είχε μπάτζετ σοβιέτ». Για τον Σόλο, η Τζόνστον επέλεξε χειροποίητα κοστούμια της Saville Row και χειροποίητα παπούτσια. Οπως λέει η ενδυματολόγος, «το παν για τον Σόλο είναι η ματαιοδοξία και η προβολή της εικόνας - έπρεπε το στιλ του να είναι ακριβό και σικ». Ο σχεδιασμός των κοστουμιών της πρωταγωνίστριας έθεσε μια νέα πρόκληση.

Η Γκάμπι αρχικά παρουσιάζεται ως ένα αγοροκόριτσο που πολύ σύντομα υιοθετεί την υψηλή ραπτική. Το ανάλαφρο στιλ της περιγράφεται από την Τζόνστον ως «δροσερό, νεανικό, απλό και λιτό, που της επιτρέπει να νιώθει ότι μπορεί να κάνει τα πάντα ανά πάσα στιγμή». Στην ψυχρή Βικτόρια της Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, η Τζόνστον είδε κάτι από τον Σόλο. «Με έναν δικό της μοναδικό τρόπο, η Βικτόρια είναι το αντίστοιχό του σε επίπεδο ματαιοδοξίας.Της αρέσει το δραματικό λουκ.

Είναι σαν το φίδι που θέλει να δελεάσει το θήραμα στη φωλιά του». Τα σχέδια της Τζοάνα Τζόνστον δείχνουν τις μαγευτικές προθέσεις της και η υλοποίησή τους στην οθόνη μοιάζει να συμβάλλει όσο τίποτα στο διαχρονικό ύφος της ταινίας.

Ιnfo:

Η ταινία «Κωδικό Ονομα: U.N.C.L.E.» θα βγει στις ελληνικές αίθουσες την Πέμπτη, 10 Σεπτεμβρίου, από την Tanweer.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Οι κατάσκοποι που αγαπήσαμε

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας