Ζώα μεν τα άλογα, αλλά με λογική. Εκτρέφονταν κάμποσα στη Ζήρεια, κατά Κορινθία μεριά, για να συνεισφέρουν στις εργασίες της υπαίθρου. «Και ζευγάρι με το βόδι, άλλο μπόι κι άλλο πόδι» που λέει ο Βάρναλης στον Κυρ-Μέντιο. Κάθισαν και το σκέφτηκαν, λοιπόν, κι αποφάσισαν να ζήσουν ελεύθερα στη μάνα φύση. Οι ντόπιοι τα σέβονταν και τα καμάρωναν. Αφότου γνώρισαν τη χλίδα των τρακτέρ και των αγροτικών Τογιότα και δεν τα 'χαν ανάγκη πια, τα άφηναν αμολητά στα βουνά, απολαμβάνοντας τα όλο και σπανιότερα συναπαντήματά τους.
Ηλιος ανέσπερος ο καλπασμός τους, δολιχοδρομούν σαν τον Σίσυφο στις μαγευτικές πλαγιές, ξεγελώντας και ξελογιάζοντας ακόμα και τον Χάρο. Τα πρωταντίκρισα οδοιπορώντας στις κορυφογραμμές πάνω απ' τη Ντούσα, Κεφαλάρι σύμφωνα με την ελληνική ονομασία, έκθαμβος και αποσβολωμένος, να διατρέχουν σαν αέρας τα οροπέδια, τις χαράδρες και τις λίμνες του τόπου.
Ρέθι καλείται η περιοχή, λίγο πριν απ' τα Τρίκαλα, που φιλοξενεί το Κέντρο Ελεύθερης Ιππασίας. Ελληνες και αλλοδαποί τουρίστες μυούνται από ειδικευμένους εκπαιδευτές στις δυσκολίες και τις χαρές του προσφιλούς τους σπορ. Καβαλάρηδες των δαμασμένων ίππων αναζητούν έστω και μια μακρινή οπτική επαφή με τους άγριους, οι οποίοι συνιστούν το σήμα κατατεθέν των πέριξ δασών.
Εμβρόντητος συμμερίζομαι την απόγνωση της εκλεκτής συναδέλφου Αντας Ψαρρά, στη σελίδα τριάντα του σημερινού φύλλου της «Εφ.Συν.», που παρά το σημαινόμενο του επωνύμου της ασχολείται και με την πανίδα της ξηράς. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της δολοφονήθηκαν, πριν από λίγες μέρες με καραμπίνα, δέκα ατίθασα άλογα της Ζήρειας. Παρόμοιες επαχθείς εκπυρσοκροτήσεις εναντίον των ίδιων στόχων σημάδεψαν και πέρυσι στο δοξαπατρί όση ανθρωπιά μας έχει απομείνει.
Ιδεάζομαι ότι συμπλεγματικά ζωντόβολα του νομού, συναισθανόμενα την ουτιδανότητά τους, πυροβόλησαν τα αγέρωχα τετράποδα από καθαρή ζήλια. Εξ ορμεμφύτου ο κυνηγός σκοτώνει για να φάει. Μπορεί οι οικολόγοι να μέμφονται τους θηρευτές με χιλιάδες αιτιάσεις, δεν γίνεται να αμφισβητήσουν ωστόσο ότι το αδίκως παρεξηγημένο χόμπι τους εκπληρώνεται σε διαρκή επαφή με τη φύση. Ξυπνούν απ' τα πρώτα χαράματα, διανύοντας εκατοντάδες χιλιόμετρα με τζιπ ή με κούρσες για να περπατήσουν πριν από την ανατολή σε ρουμάνια και φαράγγια, απολαμβάνουν πρωτίστως την πλάση.
Αδελφοί της μητέρας μου, μανιώδεις υποτίθεται κυνηγοί, επέστρεφαν από τις κυριακάτικες εξορμήσεις τους στην Αττικοβοιωτία και τη Φθιώτιδα με πέντ-έξι τσιχλοκότσυφα όλα κι όλα, που χτυπούσαν στο φτερό και με τρία τσουβάλια χόρτα, τα οποία κατανάλωναν καθ' όλη τη διάρκεια της εβδομάδας τρεις πολυμελείς οικογένειες, συνοδεία ιχθύων και τηγανιτών πατατών. Οποιος στρέφει την κάννη στο φυσικό περιβάλλον επειδή υστερεί και το ξέρει απέναντί τους δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί υπάνθρωπος.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας