Καρατσεκαρισμένη επιστημονική άποψη για τα [όσο δεν παίρνει] βαθύτερα αίτια του απεχθούς φαινομένου της ενδοοικογενειακής βίας εξέφρασε σε ανύποπτο χρόνο, παραμονές Χριστουγέννων του 2023, ο θεόσταλτος στη Β’ Θεσσαλονίκης βουλευτής της «Νίκης» Νίκος Παπαδόπουλος. Θεωρία τεκμηριωμένη στο έπακρο, καθόσον εδράζεται στην τελευταία λέξη της περί την ιατρική βιβλιογραφίας. Κλινική περίπτωση ο ίδιος, υπό την έννοια ότι εθήτευσε επί συναπτά έτη στο Εθνικό Σύστημα Υγείας με την ιδιότητα του μάχιμου νοσοκομειακού γιατρού.
Οντας μάλιστα θωρακοχειρουργός, τυγχάνει ειδικός στο να διεισδύει στα μύχια της ανθρώπινης καρδιάς εντρυφώντας στα καλά κρυμμένα μυστικά της. Η ευθυκρισία του διανοίγει ευμεθόδους οδούς –ακριβέστερα φαρδιές λεωφόρους πολλαπλών ρευμάτων κυκλοφορίας– για την αντιμετώπιση και εν τέλει την εξάλειψη μιας απ’ τις χειρότερες κοινωνικές μάστιγες της εποχής. Ιδού τι είχε υποστηρίξει τότε από βήματος της Βουλής: «Στις άγιες ημέρες που εισερχόμαστε συμβαίνουν τα χειρότερα. Θυμάμαι ως νεαρός ιατρός που εφημέρευα στο ΑΧΕΠΑ βλέπαμε ανήκουστα πράγματα, τα οποία επιβεβαιώνουν και άλλοι συνάδελφοι».
Λαλίστατος όσο και καίριος ο πανεπιστήμων βουλευτής άδραξε την ευκαιρία να εξηγήσει: «Το τι ξύλο έπεφτε αυτές τις ημέρες αγάπης στις οικογένειες δεν περιγράφεται. Οι άνδρες χτυπούσαν τις γυναίκες, οι γυναίκες τους άνδρες, τα παιδιά τους γονείς και οι γονείς τα παιδιά! Γι’ αυτό βγήκε, ξέρετε, και η έκφραση “το ξύλο της χρονιάς”. [...] Οι παλαιότεροι έλεγαν ότι τις ημέρες αυτές ανοίγουν οι πύλες της κολάσεως και βγαίνουν τα δαιμόνια που πειράζουν τον λαό του Θεού! Τους αποκαλούσαν μάλιστα καλικάντζαρους».
Αναφέρθηκε, ασφαλώς, και στα απύλωτα στόματα των πονηρών και ακαθάρτων πνευμάτων της αβύσσου που δραπετεύουν χρονιάρες μέρες από τους Ασφοδελούς Λειμώνες για να χύσουν θανάσιμο δηλητήριο στο χριστεπώνυμο πλήρωμα, φωτογραφίζοντας ψιττακίζοντες αστέρες της τηλοψίας. Τα παγανά και τα αερικά, οι μεφιστοφελικοί πρίγκιπες του ερέβους, επιστρέφουν στο εξώτερο πυρ, κατά τη λαϊκή μας παράδοση, την ημέρα των Θεοφανίων, οπότε ανοίγουν οι ουρανοί και τυφλώνονται από το εκθαμβωτικό θείο φως.
Συνεχές άνοιξε-κλείσε τόσους αιώνες, ξεχαρβαλώνει μοιραία τις βαριές καστρόπορτες του Ασμοδαίου, οι αμπάρες των οποίων αφήνουν ευρύχωρες χαραμάδες που επιτρέπουν στους Βεελζεβούληδες, στους Εωσφόρους και στους δαίμονες του σκότους να μπαινοβγαίνουν απρόσκοπτα κατά το δοκούν. Εξ ου τα ασταμάτητα ευτράπελα που σημειώνονται έκτοτε παρ’ ημίν κάθε τρεις και λίγο. Το πιο πρόσφατο, μάλιστα, ήταν χωρίς προηγούμενο. Οπως ο σατανικός Μπερλιόζ στο «Ο Μετρ και η Μαργαρίτα» του αξεπέραστου Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, εμφανίζεται με τη μακάβρια κουστωδία του στην προπολεμική Μόσχα και δημιουργεί πανδαιμόνιο, κάπως έτσι ο Οξαποδώ αναστατώνει κοτζάμ Εθνική Πινακοθήκη.
Η σαγήνη του αλλόκοτου, τιτλοφορείται η έκθεση που επισκέφθηκε, επιλογή κάθε άλλο παρά τυχαία. Ακόμα και τ’ άγρια θηρία μπορούν να νιώσουν τα σημαντικά έργα τέχνης, γιατί όχι τα τελώνια και τα ξωτικά! Με πρόφαση, όμως, την αποκαθήλωση βέβηλων πινάκων, το όλο εγχείρημα εκτροχιάστηκε στον διαβολικό σκοπό της δημιουργίας απατηλών παραισθήσεων. Οι διοργανωτές κατάπιαν αμάσητο το δόλωμα και αποφάσισαν να προβάλουν τα έργα με θρυμματισμένες κορνίζες στο πάτωμα, αντί για τους τοίχους. Ο απώτερος στόχος του μετρ Παπαδόπουλου επετεύχθη. Η Παναγία είναι μητέρα μας, ισχυρίστηκαν μέλη της ερεβώδους ακολουθίας του. Μόνο που στην περίπτωσή τους η Μεγαλόχαρη δεν μύρισε τον ευωδιαστό κρίνο του αρχαγγέλου Γαβριήλ, αλλά δυσώδες γαϊδουράγκαθο φυτρωμένο στην κόπρο του Αυγεία.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας