Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
17.4° 14.6°
1 BF
80%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.3° 14.6°
3 BF
83%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.7° 15.0°
3 BF
79%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
12°C
11.9° 11.9°
0 BF
87%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
2 BF
80%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.6° 15.6°
1 BF
87%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
15.2° 13.8°
2 BF
99%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.0° 14.9°
1 BF
74%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.0° 16.0°
1 BF
75%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
16°C
16.2° 16.2°
1 BF
78%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
16°C
16.4° 16.4°
2 BF
51%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
17°C
18.4° 17.2°
0 BF
75%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
77%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
15.0° 13.8°
2 BF
76%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
14°C
14.3° 14.3°
2 BF
82%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.8° 15.8°
2 BF
84%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.3° 11.3°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
Love & Mercy, σκηνοθεσία: Μπιλ Πόλαντ

Ο σκοτεινός κόσμος ενός Beach Boy

Η ταινία «Love and Mercy» αναφέρεται στην τραγική ιστορία του ηγέτη του διάσημου συγκροτήματος. Η προσωπικότητα και οι αξεπέραστες μουσικές του πήγαιναν πολύ πιο πέρα από το σερφ και την καλιφορνέζικη ευδαιμονία, σήμα κατατεθέν του γκρουπ.

Love & Mercy

  • Σκηνοθεσία: Μπιλ Πόλαντ
  • Πρωταγωνιστούν: Πολ Ντέινο, Τζον Κιούζακ, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Πολ Τζιαμάτι

Ο Μπιλ Πόλαντ, παραγωγός των ταινιών του Τέρενς Μάλικ και του «12 Χρόνια Σκλάβος», σκηνοθετεί την ιστορία του Μπράιαν Γουίλσον, του ηγέτη των Beach Boys και δημιουργικού εγκεφάλου του αριστουργήματός τους, «Pet Sounds». Η ιστορία διαδραματίζεται σε δύο χρονικές στιγμές: Μία στη διάρκεια της δημιουργίας του ιστορικού άλμπουμ, περίοδο κατά την οποία ο Γουίλσον είχε αρχίσει να χάνει τα λογικά του και να παραδίδεται στους δαίμονές του και μία πολλά χρόνια αργότερα, όταν μια πωλήτρια αυτοκινήτων, που γνωρίζει ο Γουίλσον, κάνει τα πάντα για να τον σώσει από αυτούς.

Τον κεντρικό ρόλο μοιράζονται ο Πολ Ντέινο (ως Μπράιαν του Παρελθόντος) με τον Τζον Κιούζακ (ως Μπράιαν του Μέλλοντος), σε ένα απόλυτα ταιριαστό ταυτόχρονο κάστινγκ. Ειδικά ο Ντέινο δίνει ρέστα σε μια ερμηνεία ψυχής, μακριά από ευκολίες και τικ. Βουτά βαθιά στην πολύπλοκη περσόνα του μεγάλου μουσικού και μας καθοδηγεί σε μια ειλικρινή αναζήτηση του πώς η διαφορετική αντίληψη του κόσμου μπορεί να κάνει έναν καλλιτέχνη να αποτρελαθεί την ακριβή στιγμή που δημιουργεί τέχνη μπροστά από την εποχή της.

Την ταινία έχει καδράρει σε δύο διακριτές αλλά εξίσου πανέμορφες εποχές η κάμερα του διευθυντή φωτογραφίας Ρόμπερτ Γιέομαν («Ξενοδοχείο Grand Budapest») και έχει ντύσει μουσικά ο βραβευμένος με Οσκαρ Ατικους Ρος, όμως ο κυρίαρχος πόλος έλξης δεν μπορεί παρά να είναι η συναρπαστική προσωπικότητα και οι σπουδαίες, αξεπέραστες μουσικές του μεγάλου Μπράιαν Γουίλσον.    Θοδωρής Δημητρόπουλος

Φιμωμένος έρωτας

  • Σκηνοθεσία: Ντούτσιο Κιαρίνι
  • Πρωταγωνιστούν: Ματέο Κρεατίνι, Φραντσέσκα Αγκοστίνι

Κλασικά παιγμένη ιστορία ενηλικίωσης από την Ιταλία, με έναν 17χρονο που πάσχει από φίμωση και ως αποτέλεσμα βιώνει την πίεση του περιβάλλοντός του για το πότε θα χάσει την παρθενιά του και το πότε θα μπορέσει να εκφραστεί ως «νορμάλ» έφηβος. Ετούτο το καλοκαίρι, η καλύτερή του φίλη έρχεται στην πόλη του και εκείνος παράλληλα γνωρίζει μια άλλη κοπέλα, που θέλει να κάνει κάτι μαζί του.

Τα διλήμματα και οι δραματουργικές διαδρομές είναι ακριβώς αυτές που υποπτεύεσαι και έχεις δει σε πλειάδα, αμερικανικών κυρίως, ταινιών. Ξέχνα τη μηλόπιτα, φέτος έχει χταπόδι.    Θοδωρής Δημητρόπουλος

Αρωμα ελευθερίας

  • σκηνοθεσία: Τζον Στιούαρτ
  • ηθοποιοί: Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Κιμ Μπόντνια, Ντιμίτρι Λεονάιντας, Σοχρέχ Αγκντασλού, Γκολσιφτέ Φαραχανί, Χαρούκ Μπιλγκινέρ

Ο Τζον Στιούαρτ, ο ώς τώρα οικοδεσπότης της πολιτικής σατιρικής εκπομπής της αμερικανικής τηλεόρασης The Daily Show, έκανε το 2009 μια συνέντευξη με τον Ιρανό δημοσιογράφο Μαζιάρ Μπαχάρι, παραμονές των εκλογών στο Ιράν που πνίγηκαν στη νοθεία και τη βία. Στη συνέντευξή του τον αποκάλεσε χιουμοριστικά τρομοκράτη. Με αυτή την αφορμή, ο Μπαχάρι συνελήφθη, φυλακίστηκε και βασανίστηκε για 118 μέρες.

Στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, ο εξαιρετικά οξυδερκής Τζον Στιούαρτ παρουσιάζει μια ταινία πιο ιδεαλιστική, πιο κλισέ, πιο αφελή, κινηματογραφικά και πολιτικά, απ’ ό,τι προοιωνιζόταν το τηλεοπτικό προφίλ του. Το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας εκτυλίσσεται στο κελί απομόνωσης του Μπαχάρι, με τις μνήμες και τα σημαντικά πρόσωπα της ζωής του να τον επισκέπτονται, ο Μπερνάλ, παρότι θαυμάσιος στην ερμηνεία του, δεν πείθει στιγμή ως Ιρανός και το σύνολο είναι ένα αξιοπρεπές πολιτικό – ιδεολογικό δράμα, που περισσότερο ξυπνά το ενδιαφέρον για την πραγματική ιστορία του δημοσιογράφου, παρά για το σκηνοθετικό μέλλον του Στιούαρτ.

Ο παρτιζάνος

  • σκηνοθεσία: Αριελ Κλέιμαν
  • ηθοποιοί: Βενσάν Κασέλ, Τζέρεμι Σάμπριελ, Νάιτζελ Μπάρμπερ, Φλοράνς Μετζάρα

Ο Γκρεγκόρι είναι ο «πατριάρχης» μιας διαφορετικής οικογένειας, που ζει κρυφά από τον κόσμο που κυλά. Εχει την ευθύνη μιας δεκάδας γυναικών και των παιδιών τους, τα οποία, προστατευτικά, πατρικά, με αγάπη και φροντίδα, μεγαλώνει για να γίνουν πληρωμένοι δολοφόνοι. Οταν ο 9χρονος Αλεξάντερ συνειδητοποιήσει ότι θα μπορούσε και να διαλέξει διαφορετικό δρόμο από τον προδιαγεγραμμένο, η σύγκρουση θα είναι μοιραία. Ατμοσφαιρικό ψυχολογικό θρίλερ, με καταλυτική την παρουσία του Βενσάν Κασέλ, που επιβάλλει την ανησυχητική γοητεία του σε κάθε σκηνή, παρότι ο λόγος του στα αγγλικά μοιάζει υπερβολικά λόγιος και παρότι η αγάπη του σκηνοθέτη για την αφαιρετικότητα και τον μινιμαλισμό καταλήγει μ’ ένα υπερβολικά ισχνό ψυχογράφημα.

Fantastic Four

  • Σκηνοθεσία: Τζος Τρανκ
  • Πρωταγωνιστούν: Μάιλς Τέλερ, Κέιτ Μάρα, Μάικλ Τζόρνταν, Τζέιμι Μπελ

Σε μια ακόμα μεταφορά μετά τη διαβόητη διλογία με την Τζέσικα Αλμπα στα μέσα των ‘00ς, η παραγωγή θέλησε εμφανώς να κινηθεί όσο πιο μακριά από τον ποπ, πολύχρωμο, οριακά camp τόνο των προκατόχων. Και τι κατάλαβε; Η ιστορία αφορά -πάλι- 4 εφήβους, επιστήμονες, συγγενείς, φίλους, που ταξιδεύουν σε μια παράλληλη διάσταση, κάτι πηγαίνει στραβά και αποκτούν υπερδυνάμεις. Είναι μια ιστορία παλιά όσο ο ίδιος ο χρόνος, ή έστω όσο η υπερηρωική μυθολογία, οπότε σίγουρα ο κόσμος δεν χρειαζόταν μια ακόμα στεγνή ιστορία προέλευσης δίχως το παραμικρό επιπλέον στοιχείο σε επίπεδο πλοκής ή έστω αισθητικής.

Η ταινία (από τον Τζος Τρανκ, σκηνοθέτη του ανεξάρτητου υπερηρωικού found footage φιλμ «Το Χρονικό»), μοιάζει με πιλότο φτηνής υπερηρωικής τηλεοπτικής σειράς που τελειώνει και ξεχνάς να συντονιστείς για το δεύτερο επεισόδιο. Μουντές σκηνές πολυπαιγμένου ενδο-οικογενειακού δράματος, με μοναδικές αναλαμπές λιγοστές σεκάνς όπου το θέαμα φλερτάρει με το γκροτέσκο σινεμά τρόμου ενός Κρόνενμπεργκ, με τη συνδρομή της μουσικής των Μάρκο Μπελτράμι και Φίλιπ Γκλας. Στιγμές που υπάρχουν απλά για να σε κάνουν να υποθέτεις τι ξεχωριστό θα μπορούσε να έχει επιτευχθεί, καθώς παρακολουθείς μια βιαστική, ανέμπνευστη σκηνή κορύφωσης που δεν έχει απολύτως τίποτα να προσθέσει στον κανόνα της χολιγουντιανής μπλοκμπάστερ δράσης.    Θ. Δημητρόπουλος

Ο άνδρας που αγαπήθηκε πολύ

  • σκηνοθεσία: Αντρέ Τεσινέ
  • ηθοποιοί: Κατρίν Ντενέβ, Γκιγιόμ Κανέ, Αντέλ Ενέλ

Η grande dame των καζίνο της γαλλικής Ριβιέρας έχει ν’ αντιμετωπίσει την πιθανή απώλεια του βασιλείου της, αλλά και, το κυριότερο, την εξαφάνιση της μοναχοκόρης της. Θεωρώντας ως κυριότερο ένοχο τον επιχειρηματικό της σύμβουλο και εραστή της κόρης της, Μορίς Ανιελέ, ανοίγει πόλεμο, μόνη εναντίον όλων. Βασισμένος στο πραγματικό σκάνδαλο που συγκλόνισε τη Γαλλία στα τέλη του ’70, ο Αντρέ Τεσινέ αποτυπώνει την ομορφιά και την αίγλη του ντεκόρ του, με τον ακαδημαϊσμό ενός κλασικού, άκαμπτου μελοδράματος, μεταμορφώνοντας σε ντεκόρ και τους τρεις θεαματικούς πρωταγωνιστές του.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ο σκοτεινός κόσμος ενός Beach Boy

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας