Δεν βγαίνουν την Πέμπτη νέες ταινίες στις αίθουσες. Από τις τέσσερις που περιμέναμε, μόνο μία τελικά ταινία θα ρισκάρει την έξοδό της. Οι πολιτικές εξελίξεις δεν ευνοούν το σινεμά, οι διανομείς δεν επενδύουν όταν ξέρουν ότι δεν θα βγάλουν τα έξοδά τους στο ταμείο.
Κολλημένοι στην τηλεόραση και στο ίντερνετ, οι Ελληνες θεατές δεν πάτησαν στο σινεμά τις περασμένες μέρες. Δέκα οι νέες ταινίες στις αίθουσες την προηγούμενη Πέμπτη, δέκα πρεμιέρες δηλαδή και, μάλιστα, συμπτωματικά, με αρκετές υπέροχες επιλογές ανάμεσά τους, και το σύνολο όλων των εισιτηρίων που έγιναν από Πέμπτη ώς και Κυριακή, σ’ όλες τις αίθουσες, όλης της Ελλάδας, δεν έφτασε ούτε τις 80.000. Μέσα σ’ αυτά, το reboot του «Terminator», ο «Εξολοθρευτής: Γένεsys», μ’ έναν αληθινά απολαυστικό Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ στο τιμόνι, πλησίασε οριακά τις 18.000 σε 104 αίθουσες, με τις υπόλοιπες νέες ταινίες να κάνουν από 10.000 εισιτήρια και κάτω, συχνά αρκετά κάτω.
Η συνέχεια ακόμα χειρότερη, φυσικά. Την ερχόμενη Πέμπτη, 2 Ιουλίου, τέσσερις καινούργιες ταινίες θα λανσάρονταν στο ελληνικό κοινό, αναβλήθηκαν οι τρεις. Και ο «Σκοτεινός τόπος» με τη Σαρλίζ Θερόν, θρίλερ βασισμένο σε μυθιστόρημα της «Gone Girl» Τζίλιαν Φλιν, και η αυστραλέζικη, γενναίου γέλιου, κωμωδία σεξουαλικών ηθών «Μαζί σου κι ας πεθάνω» και το ατμοσφαιρικό γαλλικό ερωτικό θρίλερ «Το μπλε δωμάτιο», σε σκηνοθεσία του Γάλλου ηθοποιού Ματιέ Αμαλρίκ. Αναβάλλονται για να επανέλθουν, ελπίζουμε και πιστεύουμε, σε μια επόμενη, πιο «ομαλή» εβδομάδα, όταν πάλι θα γκρινιάζουμε που οι ταινίες στη μικρή ελληνική αγορά βγαίνουν με την ντουζίνα.
Μοναδική πρεμιέρα για την Πέμπτη, που δεν έχει αλλάξει την ημερομηνία εξόδου της, η αμερικανική ρομαντική δραμεντί «Σχέση 5 με 7», με πρωταγωνιστές τούς Αντον Γέλτσιν, Μπερενίς Μαλρό και Λάμπερτ Ουίλσον και, σε μικρότερους ρόλους, τους Φρανκ Λανγκέλα και Γκλεν Κλόουζ. Στην ταινία, ένας 20άρης επίδοξος συγγραφέας στο Μανχάταν γνωρίζει μια μεγαλύτερή του Γαλλίδα, πανέμορφη αλλά παντρεμένη και ξεκινά μια… επιλεκτική ερωτική σχέση μαζί της, η οποία οφείλει να εκτυλίσσεται μόνο από τις 5 ώς τις 7 κάθε απόγευμα.
Καθόλου παράξενο δεν είναι που οι υπόλοιπες ταινίες καθυστερούν την έξοδό τους: σε μια περίοδο και μια αγορά που, ούτως ή άλλως, με ευθύνη και των ίδιων των διανομέων, πηγαίνει κατά διαβόλου, ποιος θα επιλέξει να επενδύσει σε μια ταινία που είναι σχεδόν προδιαγεγραμμένο ότι, εξαιτίας της επικαιρότητας και της καθολικής κατήφειας, δεν θα βγάλει τα έξοδά της στο ταμείο; Ωστόσο, πιστέψτε μας, η ένεση ψυχικής ηρεμίας και μιας κάποιας «κανονικότητας» αυτές τις ημέρες δεν θα έλθει από την 24ωρη παρακολούθηση των ειδήσεων. Θα έρθει από ταξιδιάρικη μυθοπλασία στην οθόνη. Αξιοποιήστε το και πηγαίνετε ένα σινεμά να ξεσκάσετε.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας