Αθήνα, 17°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.6° 15.2°
2 BF
77%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 16.4°
2 BF
85%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 15.5°
3 BF
78%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
2 BF
88%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
77%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
15.2° 15.2°
2 BF
80%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.5° 16.5°
2 BF
86%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.4° 15.5°
2 BF
93%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.1° 15.9°
1 BF
70%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.5° 16.5°
2 BF
69%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.8° 16.8°
2 BF
79%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
49%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
18°C
18.3° 16.2°
1 BF
65%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.6° 15.8°
0 BF
77%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
72%
Κατερίνη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.6° 16.6°
1 BF
84%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Βιρζινί Εφιρά, Πολ Βερχόφεν, Δάφνη Πατακιά στο photo call της «Μπενεντέττα» | AP Photo/Brynn Anderson

Οι μάσκες πέφτουν, η Μπενεντέτα έρχεται...

Ο Covid καλά κρατεί στην Κρουαζέτ – η Λεά Σεντού ήδη ακύρωσε την επίσκεψή της γιατί αρρώστησε, τα κουτσομπολιά για το ποιος ή ποια σταρ βάδισε στο κόκκινο χαλί ενώ είχε προσβληθεί από τον ιό δίνουν και παίρνουν, τα τακτικά τεστ που διοργάνωνε το φεστιβάλ αντικαταστάθηκαν από free pass εμβολιασμένου, γιατί η διοργάνωση δεν μπόρεσε ν’ αντεπεξέλθει, ο έλεγχος ανύπαρκτος, ακόμα και μέσα στις πολυπληθείς αίθουσες, για το αν οι θεατές φορούν μάσκα, που δεν φορούν.

Από την άλλη πλευρά, το ελληνικό σινεμά έδωσε το στίγμα του. Από τη μια, η Εύη Καλογηροπούλου, που με το μικρού μήκους «Motorway 65» βρέθηκε στο διαγωνιστικό του φεστιβάλ το 2020, βραβεύτηκε με το νέο, μεγάλου μήκους πρότζεκτ της που βρίσκεται σε προπαραγωγή, το «Cora», με το βραβείο του ARTE στο L'Atelier της Cinefondation.

Το «Cora» ακολουθεί την ιστορία δυο γυναικών που ερωτεύονται και αγωνίζονται να ξεφύγουν από τους περιορισμούς μιας δυστοπικής πατριαρχικής κοινωνίας κι είναι μια διεθνής συμπαραγωγή, με την Αμάντα Λιβανού και τη Neda Film από ελληνικής πλευράς.

Thessaloniki Goes to Cannes: Η διευθύντρια του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Ελίζ Ζαλαντό, με τον πρόεδρο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Μάρκο Χολέβα

Από την άλλη, πλήθος σημαντικών επαγγελματιών συγκέντρωσε η προβολή του «Thessaloniki Goes to Cannes» στην Αγορά, η παρουσίαση έξι ταινιών – works in progress, των Γρηγόρη Ρέντη, Νίκου Πάστρα, Ασημίνας Προέδρου, Μαρίας Ντούζα, Γιώργου Μαρκάκη και Δήμητρας Ζήρου.

Ονορ Σουίντον Μπερν με τη μητέρα της Τίλντα, στην πρεμιέρα του «The Souvenir 2» της Τζοάνα Χογκ
| Photo by Vianney Le Caer/Invision/AP

Στο φεστιβάλ, που κυλά «κανονικά», δηλαδή με τις ηχηρές ταινίες και τις μικρές αποκαλύψεις, με το κόκκινο χαλί και τους σταρ αμείωτους, η Τίλντα Σουίντον σημειώνει τα περισσότερα «παρούσα». Η ηθοποιός, μούσα, εξωγήινο πλάσμα, εμφανίστηκε πρώτη φορά δίπλα στην κόρη της, Ονορ Σουίντον Μπερν, για την πρεμιέρα του «The Souvenir 2» της Τζοάνα Χογκ στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών.

Ακολούθησε η επίσημη πρεμιέρα του πολυαναμενόμενου «The French Dispatch» του Γουές Αντερσον, όπου και παίζει, πλαισιωμένη από τους Μπιλ Μάρεϊ, Τίμοθι Σαλαμέ, Εϊντριαν Μπρόντι, Οουεν Γουίλσον και Μπενίσιο Ντελ Τόρο – και, φυσικά, τέτοια παρέα έκανε αληθινό πανηγύρι στην είσοδο του Palais, μπροστά στους φωτογράφους. Κι έπεται το «Memoria», η νέα ταινία του Απιτσατπόνγκ Βιρασετάκουν, όπου και πρωταγωνιστεί.

Τον μεγαλύτερο και... απολαυστικότερο θόρυβο προκάλεσε η νέα ταινία του Πολ Βερχόφεν, πρώτη μετά το «Εκείνη», με τίτλο «Μπενεντέτα» και ηρωίδες δύο καλόγριες στην Τοσκάνη του 15ου αιώνα που βιώνουν την ενοχή και την ανάταση ενός απαγορευμένου έρωτα. Πρωταγωνίστριες οι εξαίσιες Βιρζινί Εφιρά και Δάφνη Πατακιά, μαζί τους η Σαρλότ Ράμπλινγκ κι ο Λαμπέρ Γουιλσόν.

Οσο η ταινία ενθουσίασε, άλλο τόσο ενθουσίασαν τα σχόλια κριτικών στα social media, δίνοντας ρεσιτάλ για δονητές σε σχήμα Παναγίας και για την αγάπη του Πολ Βερχόφεν για το γυναικείο στήθος, με αποκορύφωμα σχόλια τύπου «#Benedetta: Πολ, τρελάθηκες;».

Ντίλαν Πεν, κόρη και πρωταγωνίστρια του Σον στη νέα ταινία του, «Flag Day»
| Vianney Le Caer/Invision/AP

Μπορεί στο κόκκινο χαλί να περιδιαβαίνουν και φέτος διάσημες και διάσημοι σταρ, όμως προς το παρόν την παράσταση έχει κλέψει ένα ξανθό κορίτσι ονόματι Ντίλαν – πολύ γνωστών λοιπών στοιχείων. Πρόκειται για την Ντίλαν Πεν, κόρη του Σον και της Ρόμπιν Ράιτ, η οποία πρωταγωνιστεί στη νέα ταινία του πατέρα της, «Flag Day».

Ο Τοντ Χέινς παρουσίασε, εκτός συναγωνισμού, το πρώτο ντοκιμαντέρ της καριέρας του που, ωστόσο, νομοτελειακά θα έκανε: μια ταινία για τους Velvet Underground με αναλυτικές συνεντεύξεις με τις καθοριστικές προσωπικότητες εκείνης της εποχής και πολύτιμα, σπάνια υλικά. Οσο, όμως, ουσιώδες και πανέμορφο κι αν ήταν το ντοκιμαντέρ, οι αληθινά γκλαμ-ροκ παρουσίες του Φεστιβάλ ήταν η Τζέιν Μπέρκιν αγκαλιά με την κόρη της, Σαρλότ Γκενσμπούργκ, με αφορμή το ντοκιμαντέρ της δεύτερης για την πρώτη, με τίτλο «Jane by Charlotte».

Στο φεστιβάλ βρέθηκε και ο Μπονγκ Τζουν-χο, επιστρέφοντας εκεί όπου η προηγούμενη ταινία του, τα «Παράσιτα», συνάντησαν την αρχή της θριαμβευτικής πορείας τους το 2018. Συζητώντας με το κοινό, ο πάντα συναρπαστικός ομιλητής εξομολογήθηκε πως, όταν ήταν μικρός, η μητέρα του δεν του επέτρεπε να πάει στο σινεμά γιατί ήταν... ευπαθής στα μικρόβια!

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Οι μάσκες πέφτουν, η Μπενεντέτα έρχεται...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας