Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
17.4° 14.6°
1 BF
80%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.3° 14.6°
3 BF
83%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.7° 15.0°
3 BF
79%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
12°C
11.9° 11.9°
0 BF
87%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
2 BF
80%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.6° 15.6°
1 BF
87%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
15.2° 13.8°
2 BF
99%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.0° 14.9°
1 BF
74%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.0° 16.0°
1 BF
75%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
16°C
16.2° 16.2°
1 BF
78%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
16°C
16.4° 16.4°
2 BF
51%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
17°C
18.4° 17.2°
0 BF
75%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
77%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
15.0° 13.8°
2 BF
76%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
14°C
14.3° 14.3°
2 BF
82%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.8° 15.8°
2 BF
84%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.3° 11.3°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Οι Μπενζαμέν Βουαζέν και Φελίξ Λεφέβρ σε σκηνή της ταινίας

Ντε Γκολ, Φρανσουά Οζόν και Ελλάς-Γαλλία σινεφίλ συμμαχία

Με την επική υπερπαραγωγή του Γκαμπριέλ Λε Μπομέν «De Gaulle» και τον Λαμπέρ Γουιλσόν να ερμηνεύει τον μυθικό Στρατηγό, που σήκωσε στις πλάτες του τη Γαλλία, την ηττημένη από τους ναζί, ξεκινάει το 21ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδας. Γιατί, δηλαδή, να ασχολείται μόνο το αγγλικό σινεμά με τον δικό του ηγέτη, τον Ουίνστον Τσόρτσιλ;

Ηρθε και η στιγμή για την πρώτη γαλλική ταινία που «μυθοποιεί», κατανοητό, τον Ντε Γκολ ακολουθώντας τον στις τελευταίες δραματικές μέρες πριν αποφασίσει να φύγει στο Λονδίνο, όπου και εκφώνησε τον ιστορικό του λόγο στο BBC τον Ιούνιο του 1940, ενώ συγχρόνως η γυναίκα του και η με σύνδρομο Down μικρή του κόρη προσπαθούν να δραπετεύσουν από τη Γαλλία.

Μας έλειψε πέρυσι το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, η πανδημία το εμπόδισε. Φέτος, όμως, διαδικτυακά, βεβαίως, θα είναι πάλι (από 6 μέχρι 14 Απριλίου) κοντά στους πολλούς Ελληνες πιστούς αυτής της ζωντανής και ακομπλεξάριστης μεγάλης ευρωπαϊκής κινηματογραφίας, που συνδυάζει υψηλή τέχνη και φρέσκια διασκέδαση.

Το πρόγραμμα, που παρουσίασαν χθες ο πρόεδρος του Φεστιβάλ και διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου Πατρίκ Κομουά και ο διευθυντής του φεστιβάλ Θοδωρής Κουτσάφτης, ήταν ερεθιστικό και πλούσιο. Παρ’ όλες τις δυσκολίες.

Σύνθημα του φεστιβάλ και κεντρικό του θέμα, που επηρέασε από το συγκινητικό τρέιλερ του Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου μέχρι την επιλογή των ταινιών, είναι η «Αντάμωση». Αντάμωση του φεστιβάλ με τους θεατές του και, μάλιστα, λόγω διαδικτύου, σε ολόκληρη πια την Ελλάδα και την Κύπρο. Αλλά, κυρίως, μια ευχή: να ξαναβρεθούμε γρήγορα όλοι στις αίθουσες.

Ο Λαμπέρ Γουιλσόν στο «Ντε Γκόλ» του Γκαμπριέλ Λε Μπομέν

Τρεις μόνο ταινίες συμμετέχουν στο Διαγωνιστικό Τμήμα διεκδικώντας τα βραβεία της Κριτικής Επιτροπής και του Κοινού: ο «De Gaulle», το «Καλοκαίρι του ’85», του αγαπημένου των Ελλήνων Φρανσουά Οζόν για μια φιλία μεταξύ δυο αγοριών ένα καλοκαίρι στη Νορμανδία, και το «Ενας γιος» του Τυνήσιου Μεντί Μ. Μπαρσαουί, βραβείο ανδρικής ερμηνείας του Σαμί Μπουαζιλά στη Βενετία, για τον αγώνα ενός ζευγαριού να σώσει τον δεκάχρονο γιο του που τραυματίζεται στη διάρκεια τρομοκρατικής επίθεσης στον Νότο της Τυνησίας.

Ο κεντρικός κορμός του φεστιβάλ, το «Πανόραμα», περιλαμβάνει δεκαοχτώ ταινίες, όλες σε πρώτη ελληνική προβολή. Από Γαλλία αλλά και γαλλόφωνες χώρες (Μαρόκο, Καναδά, Ελβετία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο). Ανάμεσά τους, όσο μπορούμε να ξεχωρίσουμε, η «Θαλασσοθεραπεία» του Γκιγιόμ Νικλού, μια περίεργη συνάντηση του Μισέλ Ουελμπέκ με τον Ζεράρ Ντεπαρντιέ σε κάποια θεραπευτικά λουτρά.

Ντεπαρντιέ-Ουελμπέκ στην «Θαλασσοθεραπεία» του Γκιγιόμ Νικλού

Η κωμωδία «Διαγραφή ιστορικού» των Μπενουά Ντελεπίν και Γκιστάβ Κερβέρν με τρεις ανθρώπους που αποφασίζουν να τα βάλουν με τις τεχνολογίες και τα σόσιαλ μίντια, θύματα των οποίων έχουν πέσει. Οι «Εκθαμβοι» της Σαρά Σικό για μια οικογένεια που εντάσσεται σε αυστηρή καθολική κοινότητα, που καταπιέζει την ελευθερία της 12χρονης κόρης της (στον ρόλο της μαμάς η διάσημη από το «Πάρε τον μάνατζέρ μου» του Netflix, σπουδαία Καμίγ Κοτέν). Και μια Ελληνο-λουξεμβουργιανή παραγωγή, το «Αύριο, περνάω απέναντι» της Ιρανής Σεπιντέ Φαρσί, γυρισμένη σε Αθήνα και Λέσβο με τη Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου στον ρόλο Ελληνίδας αστυνομικού που ο δρόμος της διασταυρώνεται με νεαρό πρόσφυγα από τη Συρία.

Θέλοντας να τιμήσει με κάποιο τρόπο τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821, το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου κάλεσε στο Αφιέρωμα «Γαλλία - Ελλάδα: Κινηματογραφικές συναντήσεις» οχτώ Ελληνες σκηνοθέτες να διαλέξουν τη γαλλική ταινία που τους σημάδεψε.

Ετσι, ο Χρήστος Νίκου προτείνει τους «Εραστές της γέφυρας» του Λεό Καράξ, η Ευαγγελία Κρανιώτη τον «Σταθμό Αποχαιρετισμού» («La Jetée») του Κρις Μαρκέρ, ο Σύλλας Τζουμέρκας τον «Αγνωστο της λίμνης» του Αλέν Γκιροντί, η Εύα Στεφανή το «Στην τύχη ο Μπαλταζάρ» του Ρομπέρ Μπρεσόν, ο Γιάννης Οικονομίδης το «Δεν φιλώ στο στόμα» του Αντρέ Τεσινέ, η Στέλλα Θεοδωράκη την «Περιφρόνηση» του Γκοντάρ, ο Πάνος Χ. Κούτρας τη «Mouchette» του Ρομπέρ Μπρεσόν και η Αθηνά Ραχήλ Τσαγκάρη το «Στους έρωτές μας» του Μορίς Πιαλά.

Yπάρχει ακόμα πρόγραμμα για παιδιά και νέους, πολλές ζωντανές συζητήσεις-παρουσιάσεις (ψάξτε στο www.festivalfilmfrancophone.gr τις ώρες και μέρες, και προσοχή, θα συμμετάσχει και ο Οζόν!), ενώ η «λευκη κάρτα» φέτος δίνεται στο Champs Elysées Film Festival.

? Ιnfo: Εισιτήρια 4 ευρώ για διαγωνιστικό, 3 ευρώ για τις υπόλοιπες ταινίες. Η αγορά στην πλατφόρμα cinema.ifg.gr.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ντε Γκολ, Φρανσουά Οζόν και Ελλάς-Γαλλία σινεφίλ συμμαχία

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας