ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Η ταχέως ανερχόμενη Κινέζα σολίστ ερμήνευσε το «Κοντσέρτο για βιολί» του Μπρίτεν

Συναρπάζει η βιολίστρια Τιάνγουα Γιανγκ

Κατά την τελευταία συναυλία που έδωσε η ΚΟΑ υπό τον Στέφανο Τσιαλή στο Μέγαρο Μουσικής στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκε η επανεμφάνιση της ταλαντούχας 29χρονης Τιάνγουα Γιανγκ (19/2/2016).

Η ακμαία Κινέζα βιολίστρια διαπρέπει σε δεξιοτεχνικά έργα του 19ου αιώνα, αλλά και σε σύγχρονα. Σήμερα, θεωρείται μια από τις ταχύτερα ανερχόμενες ερμηνεύτριες διεθνώς και συνιστά αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της αύξουσας οικειοποίησης του ρεπερτορίου της κλασικής μουσικής από Ασιάτες.

Η βραδιά ξεκίνησε με τη σύνθεση «Εισαγωγή, σκέρτσο και φινάλε» του Σούμαν. Προφανώς καλά εξοικειωμένος με τη μουσική του συνθέτη, ο αρχιμουσικός διέπλασε μια ωραία, στρωτή ερμηνεία, η οποία ξεχώρισε για την ακρίβεια, τον εστιασμένο ήχο των εγχόρδων, την έντονη ωστική ορμή αλλά και τη σαφήνεια με την οποία αποδόθηκαν οι μεταπτώσεις των διαθέσεων.

Ακολούθησε το κοντσέρτο του Μπρίτεν. Η Τιάνγουα Γιανγκ πρόσφερε μια εξαιρετικά καλοδουλεμένη, συναισθηματικά μεστή ερμηνεία. Η ποιότητα του ήχου της φάνηκε από τις πρώτες αβαρείς, επιτηδευμένα διστακτικές νότες στο νυσταλέα λικνιστικό ξεκίνημα του κοντσέρτου: αψεγάδιαστη ορθοτονία, τέλεια φινιρισμένο φραζάρισμα, θαυμάσια κλιμάκωση δυναμικής.

Αμέσως μετά, με την εκκίνηση της δράσης, αποκαλύφθηκε και η στιβαρή όψη του παιξίματός της: βίαιες επιταχύνσεις, ατρόμητη, ρωμαλέα αναμέτρηση με την ορχήστρα, συναρπαστικά αβίαστη απόδοση των απαιτητικά δεξιοτεχνικών σελίδων, σαγηνευτικές μεταπτώσεις διαθέσεων.

Στο γοργό Vivace και στο μέρος ελεύθερης δεξιοτεχνίας συνάρπασαν το ακραία τεταμένο, γωνιώδες πλάσιμο της φραστικής, η αθλητική κινητικότητα, οι κρυστάλλινης καθαρότητας τρίλιες, η εκφραστική σαφήνεια.

Αριστη υπήρξε σε όλο το έργο η σύμπραξη της βιολίστριας και των μουσικών της ΚΟΑ υπό τον Τσιαλή.

Ανταποκρινόμενη στο επίμονο, δικαιολογημένα ενθουσιώδες χειροκρότημα του ακροατηρίου, η Γιανγκ πρόσφερε δύο εκτός προγράμματος σολιστικά κομμάτια από το απαιτητικά δεξιοτεχνικό ρεπερτόριό της.

Μια ακμαία μουσικός που θα άξιζε να ακούγαμε και σε σύγχρονα κοντσέρτα, όπως αυτά που παίζει στις διεθνείς εμφανίσεις της. Η συναυλία ολοκληρώθηκε με τη «Συμφωνία αρ. 7» του Μπετόβεν, την οποία δεν παρακολουθήσαμε.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Συναρπάζει η βιολίστρια Τιάνγουα Γιανγκ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας