«Το Δεύτερο Κοντσέρτο του Μπραμς είναι ένας υπέροχος πίνακας, ζωγραφισμένος από έναν έμπειρο και ώριμο δεξιοτέχνη. Πρόκειται για ένα τεράστιο τοπίο, που μπορεί να είναι σημείο προορισμού ή θαυμασμού. Και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη που θα μπορέσω να παίξω αυτό το σπουδαίο κομμάτι της πιανιστικής βιβλιογραφίας με τους μουσικούς της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών».
Πέντε χρόνια μετά την εξαιρετική ερμηνεία της στον Μπετόβεν, η μοναδική Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια συμπράττει ξανά με την κορυφαία ορχήστρα της χώρας, σε μια συναυλία που έχει τίτλο «Φλόγα νεανική και ώριμη».
Λαμπερή, παθιασμένη, με χαμόγελο διακριτικά απόμακρο και μοναδική στη σκηνή και στον τρόπο που «διαβάζει» τα έργα, η «Λιονταρίνα των πλήκτρων», με το μοναδικό πιανιστικό ταμπεραμέντο, έρχεται την 1η Απριλίου, για να ερμηνεύσει το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 2 σε σι ύφεση μείζονα του Γιοχάνες Μπραμς, έργο - σταθμό για το πιανιστικό ρεπερτόριο, με υψηλές δεξιοτεχνικές απαιτήσεις και διευρυμένο ορχηστρικό ρόλο.
Το πρόγραμμα της βραδιάς, ωστόσο, θα ξεκινήσει με μια από τις ωριμότερες πρώτες συμφωνίες στην ιστορία της μουσικής, τη Συμφωνία αρ. 1 σε φα ελάσσονα του Ντμίτρι Σοστακόβιτς. Μια δημιουργία λαμπρή, ενδεικτική της μετέπειτα πορείας και του προσωπικού του ιδιώματος του συνθέτη που θα διευθύνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Ορχήστρας, Λουκάς Καρυτινός.
«Είμαι ευτυχής που θα συνεργαστώ με μια από τις μεγαλύτερες πιανίστες της εποχής μας, σε ένα από τα πιο συναρπαστικά κοντσέρτα για πιάνο. Στην ωριμότητά του, ο Μπραμς συνέθεσε ένα έργο που είναι ουσιαστικά μια συμφωνία με piano obbligato. Ο ρόλος της ορχήστρας είναι τόσο αναβαθμισμένος, ώστε το πιάνο να συνομιλεί με την ορχήστρα με ίσους όρους. Είναι μια ιδιαιτερότητα που δεν τη συναντάμε στα κοντσέρτα. Συνήθως το σολιστικό όργανο προβάλλεται και η ορχήστρα το συνοδεύει κρατώντας έναν δευτερεύοντα ρόλο. Στο συγκεκριμένο έργο, όμως, καθώς μαζί με το πιάνο πρωταγωνιστεί και η ορχήστρα, η μουσική μορφή αλλάζει και το αποτέλεσμα είναι μοναδικό», λέει ο Λ. Καρυτινος για τη συνεργασία του με μια εκ των κορυφαίων σολίστ των ημερών μας, που γεννήθηκε σε μια οικογένεια Πολωνών Εβραίων που ζούσαν στην Τιφλίδα της σημερινής Γεωργίας, αλλά το 1978 άφησε τη Σοβιετική Ενωση και εγκαταστάθηκε στη Βιέννη.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας