«Shell Game», μονόπρακτη όπερα δωματίου… Μήπως -και- αυτό δεν είναι η σχέση άνδρα και γυναίκας σε κάθε… δωμάτιο όπου συνυπάρχουν; Φαντάζει αλληγορική, μα και ταυτόχρονα απτή η προσέγγιση της σχέσης άνδρα-γυναίκας στην ομώνυμη παράσταση που μας καλεί στην επίσημη πρεμιέρα της!
Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου (8 μ.μ.) στο «Από Μηχανής Θέατρο» (Ακάδημου 13, Μεταξουργείο), η συμπαραγωγή της ίδιας θεατρικής σκηνής και της εταιρείας παραγωγής «Loopa Productions» επιχειρεί καταγραφή, αλλιώς δεδομένα, της σχέσης των δυο φύλων, αναπόφευκτα σύγχρονες προεκτάσεις της, υπό το κράτος μουσικής (σσ.: για την ακρίβεια μουσικής παράστασης) ικανής να υπογραμμίσει, άλλοτε ίσως να σαρκάσει τις πτυχές της ίδιας σχέσης… Η όπερα «Shell Game» είναι απευθείας ανάθεση στον συνθέτη Γιώργο Δούση από την ομάδα «The Mediun Project», επικεφαλής της είναι ο μαέστρος Ανδρέας Τσελίκας και η σκηνοθέτις Ράια Τσακιρίδη.
Αναθέσαμε στην 36χρονη σοπράνο Σοφία Παπαδημητροπούλου, κεντρική φυσιογνωμία του «Shell Game», να μας εισαγάγει σε όσα μπορούμε να δούμε, από την επίσημη πρεμιέρα, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο υπερώο, το υπερυψωμένο τμήμα του «Από Μηχανής Θεάτρου»:
«Σύγχρονο έργο από κάθε άποψη! Χωρίς βέβαια ν' αποκλείει το ενδιαφέρον θεατών άλλων γενεών, η πολυσύνθετη μορφή του βεβαιώνει γι' αυτό… Οι συντελεστές; Είμαστε όλοι νέοι! Σύγχρονη και η γραφή του, όμως υπηρετεί απόλυτα τη δραματουργία».
- «Την υπηρετεί απόλυτα»… Με επιχείρημα τις συχνές σχετικές υπερβάσεις-καπηλείες της εποχής μας, αυτό συνιστά έκπληξη!
«Ναι, ό,τι είπατε πράγματι συμβαίνει συχνά στην εποχή μας, όχι όμως στη δική μας παράσταση! Με ευφυΐα και πιστότητα η μουσική έχει αποδώσει το λιμπρέτο. Το τονίζω αυτό επειδή αναγνωρίζω πως η εποχή μας κρύβει συχνά την ίδια παγίδα αλλοίωσης της δραματουργίας του λιμπρέτου…».
- Ο υποψιασμένος θεατής των ημερών μας, λοιπόν, δικαιούται να είναι δύσπιστος και ενώπιον παρόμοιων διαβεβαιώσεων!
«Ναι, το αναγνωρίζω πως έχει δικαίωμα να είναι επιφυλακτικός, με επιχείρημα την εμπειρία όλων μας από παραγωγές, αλλά η ίδια επιφύλαξη εντός της ίδιας παράστασης θα εκτονωθεί άμεσα και, όταν τελειώσει η παράσταση, θα του είναι, πλέον, οικεία η σύγχρονη δημιουργία! Θα κατανοήσει πως υπάρχουν και σύγχρονα διαμάντια! Το εννοώ…».
- Η αυτοκριτική των παραγωγών υπαγορεύει ελλείψεις;
«Πρόκειται για μινιμαλιστική παράσταση! Αυτό που κάποιος μπορεί να θεωρήσει «έλλειψη» ίσως, για εμάς τους συντελεστές, αποδεικνύεται προτέρημα!».
- Η ιστορία, λοιπόν, της σχέσης ενός άνδρα και μιας γυναίκας…
«Από τη στιγμή του έρωτα τους έως τη φθορά… Επί σκηνής βρίσκονται τέσσερις ηθοποιοί-τραγουδιστές, όμως στην ουσία το ζευγάρι είναι ένα! Η «woman2», που υποδύομαι εγώ, και ο Μιχάλης Ψύρρας, ο «man2», είμαστε η αμυντική και ίσως πιο σκοτεινή πλευρά των δυο φύλων. Όσο η σχέση φθίνει αποκτούμε μεγαλύτερη δύναμη! Ακούγετε οξύμωρο; Ελάτε στο «Από Μηχανής Θέατρο» να το ανακαλύψετε…».
Info
Οι συντελεστές: Σκηνοθέτης: Ράια Τσακιρίδη, βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Ιωσηφίδου. Διανομή: Αμάντα Διαμάντη-Κριτσωτάκη (μεσόφωνος), Σοφία Παπαδημητροπούλου (σοπράνο), Μιχάλης Ψύρρας (βαρύτονος), , Στρατής Στήλ (τενόρος). Λιμπρέτο: Ερι Κύργια, Mετάφραση λιμπρέτου: Παναγιώτης Μπουμπουράκας, Μουσική διεύθυνση: Φώτης Μιχαλάκης, Συνθέτης: Γιώργος Δούσης Στο πιάνο (διπλή διανομή): Δημήτρης Μαρίνος, Μαρία Μυλαράκη, Φωτισμός: Γιώργος Αγιανίτης, Σκηνικά-κοστούμια: Παύλος Θανόπουλος, Κινησιολόγος: Κορίνα Κόκκαλη
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας