Τις παροχές του μηνιαίου τηλεφωνικού μου πακέτου δεν τις έχω εξαντλήσει ποτέ· μου είναι αρκετός ο τηλεφωνικός χρόνος, τα μηνύματα και ο όγκος ηλεκτρονικών δεδομένων που συμπεριλαμβάνονται στην πάγια χρέωση.
Αλλωστε μέχρι τόσα μπορώ να πληρώσω, οπότε φρόντισα να προσαρμόσω τη συμπεριφορά μου αναλόγως· κι αν δεν στέλνω αφειδώς ομαδικά μηνύματα ή αν δεν ανεβάζω φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνεχώς από όρη, λαγκάδια και παραλίες, δεν χάλασε κι ο κόσμος.
Παρ' όλα αυτά, η τηλεπικοινωνιακή εταιρεία στην οποία τυχαίνει να είμαι πελάτης, μου κάνει κρούσεις συχνά πυκνά προκειμένου να «αναβαθμίσει» την επικοινωνία μου.
Πρόσφατα μια πωλήτρια προσπάθησε με ευγενικό, πλην επίμονο, τρόπο να με πείσει να αλλάξω τηλεφωνικό πακέτο. «Ορισμένες σας παροχές σχεδόν θα διπλασιαστούν μόλις με δύο ευρώ παραπάνω χρέωση τον μήνα» τόνιζε εμφατικά.
Δε δεχόταν να συμφιλιωθεί με την αδιαφορία μου· επαναλάμβανε συνεχώς τα πολλαπλά οφέλη της καινούργιας εταιρικής πρότασης και επέμενε στο ακαταμάχητο της τιμής, μένοντας άναυδη από το γεγονός ότι δεν δεχόμουν να καταβάλω τα επιπρόσθετα -μόλις- δύο ευρώ τον μήνα, προκειμένου να ενδώσω στα θέλγητρα του προσφερόμενου πακέτου.
Αφού τη διαβεβαίωσα για πολλοστή φορά ότι είμαι πολύ ευχαριστημένος από όσα ήδη έχω, αποφάσισα να εκμεταλλευτώ την εξαιρετική της διάθεση να με βοηθήσει και της αντιπρότεινα να μείνουν οι παροχές μου ως έχουν, αλλά να μου μειώσει τον μηνιαίο λογαριασμό κατά δύο ευρώ. Με αποχαιρέτησε κάπως ψυχρά και η συνδιάλεξή μας έληξε άδοξα.
Εκ των υστέρων σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να είχα ενδώσει και να είχα καταβάλει το τίμημα -μόλις δύο ευρώ τον μήνα!- ώστε να διπλασιάσω τις παροχές μου, δίχως να τις χρειάζομαι στ’ αλήθεια, εκτός κι αν άλλαζα συνήθειες, κάτι που θα συνεπαγόταν αλλοτρίωση της συμπεριφοράς μου και μεγαλύτερη εξάρτησή μου απ’ την οθόνη.
Μια ολόκληρη βιομηχανία κατασκευής αναγκών έχει στηθεί, προσπαθώντας να μας πείσει ότι έχουμε ανάγκη το τάδε ή το δείνα καταναλωτικό προϊόν, υλικό ή άυλο, που μας προσφέρεται μάλιστα και σε ακαταμάχητη τιμή ευκαιρίας.
Ενα τεράστιο ανθρώπινο δυναμικό δαπανά εργατοώρες και ενέργεια προσπαθώντας να μας αλλάξει τον τρόπο, τη νόρμα και την προσωπικότητά μας την ίδια, προκειμένου να ανέβουν οι πωλήσεις και οι εταιρικοί τζίροι.
Με αχαλίνωτη άσκηση πίεσης και βομβαρδισμό μηνυμάτων, με υποσυνείδητες εγγραφές και διαρκή επίκληση στο θυμικό, γινόμαστε διαρκώς στόχος στρατηγικών μάρκετινγκ και διαφημιστικών εκστρατειών.
Κι είναι τόσο καλοστημένο το παιχνίδι που, όταν εντέλει ενδώσουμε, μένουμε και με την αίσθηση ότι η ταπεινότητά μας μόλις μπήκε σ’ ένα κλειστό κλαμπ προνομιούχων.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας