Από προχθές, παρουσιάστηκε μεγάλη κινητικότητα αστυνομικών έξω από τα μουσεία, Αρχαιολογικό, Ακρόπολης, αλλά και στο Α’ Νεκροταφείο.
Ο Παπαδόπουλος εισέβαλε, εκτός απ’ την Πινακοθήκη, στα μουσεία αυτή τη φορά κρατώντας ανδρικά εσώρουχα και πάμπερς για να καλύψει τα γυμνά αγάλματα. «Προκαλούν» φώναζε «το δημόσιο αίσθημα. Δε μπορούν οι μαθητές να βλέπουν γυμνό τον θεό Ερμή του Πραξιτέλη και άλλα γυμνά αγάλματα. Θα ρίξει κεραυνό ο Δίας».
Ο κόσμος, οι τουρίστες σταυροκοπιούνταν. «Μα εμείς ταξιδέψαμε για να θαυμάσουμε αυτά τα αγάλματα. Είναι ο πολιτισμός σας. Θαυμάζουμε τον Πραξιτέλη και τον Φειδία». Αυτός εξαγριωμένος απάντησε: «Τα πουλιά των γλυπτών είναι ο πολιτισμός; Δείτε τον Ηρακλή γυμνό. Ο Ερμής κρατάει κι ένα μικρό παιδάκι, τον θεό Διόνυσο. Το υποχρεώνει να δει τα γεννητικά του όργανα. Οι μαθητές θα σκανδαλιστούν. Ένα άλλο σκάνδαλο είναι οι γυμνόστηθες γυναίκες. Δε μπορούσα να βρω στηθόδεσμο στα μέτρα τους. Μερικές, έχουν καλυμμένο βέβαια το κάτω μέρος του σώματος, αλλά διακρίνονται οι γοφοί».
Διμοιρίες αστυνομικών περικύκλωσαν και το Α’ Νεκροταφείο. Έφτασε μέχρι εκεί ο Παπαδόπουλος γιατί ισχυρίστηκε ότι οι παπάδες βλέποντας τα γυμνά αγάλματα ερεθίζονται. Μπερδεύουν τα τροπάρια. Βλέπει την «Ωραία Κοιμωμένη» του Γιαννούλη Χαλεπά και ωρυόμενος λέει: «Γιατί άραγε την έβαλε ξαπλωμένη να κρατά σταυρό στο χέρι της; Βέβαια, δεν είναι γυμνή, αλλά έχει το ένα πόδι ανασηκωμένο. Κάτι υπονοεί ο γλύπτης».
Πιο κει βλέπει μια γυναίκα γυμνή με φτερά αγγέλου. «Πενθούν πνεύμα» ονομάζεται. «Ξεγύμνωσαν τους αγγέλους». Παραπέρα βλέπει μια γυμνή, ανδρική φιγούρα με την επιγραφή: «Μάρτυρες και θύματα». Γλύπτης ο διάσημος Παρμακέλης. «Μα δεν ντρέπονται», φωνάζει.
Τρομοκρατημένος ο κόσμος, πετούσε τα κεριά που κρατούσε για τρισάγια. Αυτός έτρεχε ανάμεσα στους τάφους, φωνάζοντας: «Βεβηλώνετε τους νεκρούς, θα βρυκολακιάσουν». Οι παπάδες με τα θυμιατά δεν ήξεραν πού να κρυφτούν. Οι αστυνομικοί τον συνέλαβαν και προσπάθησαν να τον ηρεμήσουν. Του είπαν: «Κύριε, υπάρχουν πιο ειρηνικοί τρόποι να διαμαρτυρηθείτε. Μπορείτε να κάνετε μηνύσεις». «Σε ποιους να κάνω μήνυση; Στα πτώματα; Στους τάφους; Εκτός αν βρω τους απογόνους»!
Έψαξε για απογόνους του Φειδία ή του Πραξιτέλη. Αυτοί, όμως, πέθαναν το 430 π.Χ. Οπότε, δεν βρήκε κανέναν. Ανακάλυψε, όμως, στην Τήνο μία δισέγγονη του Χαλεπά, 100 χρονών. Αυτός πέθανε το 1938. Μόλις τον είδε η γριούλα τρόμαξε. «Ποιον κυνηγάτε», ρώτησε. «Τον προπάππο σας. Όμως, θα λάβετε εσείς τη μήνυση. Αφήνει πολλά υπονοούμενα με τ’ αγάλματά του». «Και τι φταίω εγώ», ρωτάει η γιαγιά. «Η ευθύνη μεταφέρετε στους απογόνους κυρία μου». Έντρομη η καημένη ρωτάει: «Δηλαδή, θα πάω φυλακή για τ’ αγάλματα; Μα είναι χώρα αυτή που ζούμε»; «Αργά το κατάλαβες», της απαντά.
«Πώς είπες ότι σε λένε»; «Παπαδόπουλο». «Ακούστε», λέει με τη σοφία της η γιαγιά, «αν σας ενοχλούν τα πουλιά των αγαλμάτων, τι να πει ο ελληνικός λαός με το πουλί του Παπαδόπουλου που επί επτά χρόνια μας το έκανε σύμβολο; Τι κατάρα έχει αυτός ο τόπος να βασανίζετε από Παπαδόπουλους»!
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας