Το θεϊκό ζευγάρι Τηθύς και Ωκεανός γέννησαν τους ποταμούς με τις βαθιές δίνες: Νείλο, Αλφειό, Ηριδανό,
Στρυμόνα, Μαίανδρο, τον καλλίρροον Ίστρο,
340, τον Φάση, Ρήσο, τον Αχελώο με τις ασημένιες δίνες, Νέσσο, Ροδίο, Αλιάκμονα, Επτάπορο, Γρανικό, Αίσηπο, τον θείο Σιμόεντα, Έρμο, τον καλλίρροον Κάικο, Πηνειό, τον μέγα Σαγγάριο, Λάδωνα, Παρθένιο, Εύηνο, Αλδήσκο, τον θείο Σκάμανδρο.
Το ίδιο ζευγάρι Τηθύς και Ωκεανός γέννησε τη γενιά την ιερή των Νυμφών που με τον Απόλλωνα και τους θεούς ποταμούς, ωριμάζουν τους έφηβους και γίνονται άντρες πάνω στη Γη.
Αυτή η ιερή γενιά των Νυμφών έχει από τον ίδιο το Δία την καταγωγή και έχουν τα ονόματα: Πειθώ, Αδμήτη, Ιάνθη, Ηλέκτρα,
350. Δωρίδα, Πρυμνώ, Ουρανία που έχει τη μορφή θεάς, Ιππώ, Κλυμένη, Ροδειά, Καλλιρόη, Ζευξώ, Κλυτίη, Ιδυία, Πασιθόη, Πληξαύρη, Γαλαξαύρη, η γοητευτική, ελκυστική, ερωτική Διώνη, Μηλόβοση, Θοή, η όμορφη Πολυδώρη, η Κερκηίς με την όμορφη κορμοστασιά, η βοϊδομάτα, η Πλουτώ, η Περσηίς, η Ιάνειρα, η Ακάστη, η Ξάνθη, η ερωτική Πετραίη, η Μενεσθώ, η Ευρώπη,
η Μήτις, η Ευρυνόμη, η Τελεστώ με τον κροκάτο πέπλο, η Χρυσηίς, η Ασία, η ποθητή η Καλυψώ,
360. η Ευδώρη, η Τύχη, η Αμφιρώ, η Ωκυρόη και η Στύγα που ξεχωρίζει και υπερέχει απ` όλες τις άλλες. Όλες αυτές ήταν οι πρώτες κόρες του Ωκεανού και της Τιθύος αφού υπήρχαν και πολλές ακόμα που γεννήθηκαν μετά. Τρεις χιλιάδες είναι οι Ωκεανίδες συνολικά, όλες με όμορφα πόδια. Είναι φωτεινές θεών κόρες. Υπάρχουν παντού στη γη αλλά και στα βάθη των πελάγων. Όμως και ποταμοί , υπάρχουν ακόμα πάρα πολλοί γιοι του Ωκεανού και της πανίερης Τιθύος που κυλούν με ισχυρή βοή σαν όμορφο τραγούδι .
Είναι αδύνατο να βρεθεί θνητός που να γνωρίζει τα άπειρα ονόματα τους
370, αλλά θα τα γνωρίζουν σίγουρα οι άνθρωποι που κατοικούν γύρω απ` αυτούς τους θεϊκούς ποταμούς.
Η Θεία ενέδωσε και υπέκυψε στον έρωτα του Υπερίονα και γέννησε τον μέγα Ήλιο και τη λαμπρή Σελήνη. Γέννησε και την Ηώ που φέρνει το φως στους θνητούς ανθρώπους αλλά και στους αθάνατους θεούς που ορίζουν τα διάπλατα ουράνια.
Και η Ευρυβίη θεά θεαινών, αφού έσμιξε με τον Κρείο ερωτικά, γέννησε
τον Αστραίο, τον Μέγα Πάλλαντα, και τον Πέρση που ήταν ανώτερος όλων σε γνώσεις και εμπειρίες.
Και στον Αστραίο γέννησε η Ηώ τους καρτερόψυχους ανέμους,
τον Ζέφυρο που φέρνει ξαστεριά και τον Βοριά που τόσο γρήγορα τρέχει.
380. Γέννησε και το Νότο αφού αυτή η μέγιστη θεά ενώθηκε ερωτικά με τον θεό Αστραίο.
Μετά απ᾽ αυτούς η Ηριγένεια γέννησε το λαμπρό αστέρι Εωσφόρο ( Αυγερινό). Ακόμα γέννησε πολλά λαμπρά αστέρια που στεφανώνουν τον Ουρανό.
Η Στύγα, η κόρη του Ωκεανού, έγινε ζευγάρι με τον Πάλλαντα και γέννησαν στα μέγαρα τους τον Ζήλο και τη Νίκη με τα κομψά σφυρά. Ακόμα γέννησαν τον Κράτον και τη Βία, ξακουστά, ένδοξα, επιφανή τέκνα. Κατοικία μακριά από τον Δία δεν έχουν ούτε θρόνους. Κάθονται δίπλα στον αστραπόβροντο Δία και αυτός ορίζει τα έργα τους και την πορεία τους. Έτσι αποφάσισε ο Ζευς και κάλεσε
390, όλους τους αθανάτους θεούς στον υψηλό τον Όλυμπο και τους είπε τη φοβερή του διαταγή:
- Όποιος είναι μαζί μου, θα πολεμήσει, χωρίς έλεος τους Τιτάνες. Όσοι θεοί μου συμπαρασταθούν θα κρατήσουν αλώβητες τις τιμές και τα προνόμια που έχουν. Όσοι ήταν με το μέρος του Τιτάνα Κρόνου έμειναν χωρίς θεϊκά χαρίσματα και τιμές, όπως αρμόζει σε μια τέτοια προδοσία. Η Στύγα η άφθαρτη με τα παιδιά της ανέβηκαν πρώτοι – πρώτοι στον Όλυμπο δίπλα στον πατέρα Δία. Ο αρχηγός των θεών τους αντάμειψε με πλουσιοπάροχα δώρα και προνόμια.
400. Όρισε τη Στύγα να είναι όλων των θεών ο σπουδαιότερος και μέγας όρκος
και την έκανε μαζί με τα τέκνα της αιώνια συγκάτοικο του στα Ολύμπια παλάτια.
Όλα όσα υποσχέθηκε ο Ζευς τα πραγματοποίησε στο ακέραιο και εδραιώθηκε στον θρόνο του ως κυρίαρχος του Σύμπαντος Κόσμου.
Επίθετα και χαρακτηρισμοί θεοτήτων και άλλων θεϊκών δυνάμεων και όντων.
Στίχος 338: Ἠριδανὸν βαθυδίνην. Τον ποταμό Ηριδανό με τις βαθιές δίνες.
339. Ἴστρον καλλιρέεθρον. Τον ποταμόν Ίστρον με τις καλές ροές, τον καλλίρρον.
καλλι-ρέεθρος, (ῥέεθρον), καλλίρροος.
340. Ἀχελῷόν τ᾽ ἀργυροδίνην. Τον ποταμό Αχελώο με τις ασημένιες δίνες.
342. θεῖόν τε Σιμοῦντα. Τον θεϊκό ποταμό Σιμόεντα.
343. ἐυρρείτην τε Κάικον. Τον ποταμό Κάικο με τις όμορφες ροές.
344. Σαγγάριόν τε μέγαν. Τον ποταμό Σαγγάριο τον μέγα.
345. θεῖόν τε Σκάμανδρον. Τον θεϊκό ποταμό Σκάμανδρο.
350. Οὐρανίη θεοειδὴς. Η Νύμφη Ουρανία που μοιάζει με θεά.
353. ἐρατή τε Διώνη. Η Νύμφη Ερατώ η γοητευτική.
ἐρᾰτός, -ή, -όν (ἐράω), αγαπητός, γοητευτικός, ελκυστικός.
354. εὐειδὴς Πολυδώρη. Η Νύμφη με την ωραία μορφή Πολυδώρη.
355Κερκηίς τε φυὴν ἐρατὴ. Η Νύμφη Κερκηίδα με την ελκυστική κορμοστασιά
355. Πλουτώ τε βοῶπις. Η βοϊδομάτα ( με τα μεγάλα μάτια) Νύμφη Πλουτώ. Τα μεγάλα μάτια σε γυναίκες και άντρες πάντα άρεσαν. Μια παλιά κρητική μαντινάδα λέει:
Χαρώ τα εγώ τα μάτια σου τα μαύρα τα μεγάλα,
απού σταλαγματίζουνε το μέλι και το γάλα.
357. Πετραίη τ᾽ ἐρόεσσα. Η Νύμφη Πετραίη η ερωτική.
358. Τελεστώ τε κροκόπεπλος. Η Νύμφη Τελεστώ με τον κροκάτο πέπλο.
359. ἱμερόεσσα Καλυψὼ. Η Νύμφη Καλυψώ η ποθητή.
ἱμερόεις, -εσσα, -εν (ἵμερος), αυτός που εγείρει την επιθυμία ή τον πόθο, διεγερτικός, αγαπητός, ποθητός, θελκτικός.
364. τανίσφυροι Ὠκεανῖναι, Μακροπόδαρες Ωκεανίδες.
368. πότνια Τηθύς. Η πανίερη Τηθύς ( σύζυγος του Ωκεανού).
375 – 376. Ευρυβίη.. δῖα θεάων. Η Ευρυβίη θεά θεαινών ( Ανώτερη από όλες τις γυναικείες θεότητες.).
-Ευρυβίη που έχει χαρακτήρα αδαμάντινο. Καρδιά από διαμάντι. ( Ησίοδος, Θεογονία στ. 239.).
379. Βορέην τ᾽ αἰψηροκέλευθον. Τον Βοριά που τόσο γρήγορα τρέχει.
αἰψηρο-κέλευθος, -ον, αυτός που κινείται αστραπιαία, ορμητικά, λέγεται για τον Βορέα, ( την προσωποποίηση του βορείου ανέμου).
385καὶ Κράτος ἠδὲ Βίην ἀριδείκετα γείνατο τέκνα. Ο Κράτος και η Βία ένδοξα, επιφανή τέκνα.
ἀρι-δείκετος, -ον (δείκνυμι), ιδιαίτερα περίοπτος, ο πιο επιφανής, ο πιο ένδοξος.
389. Στὺξ ἄφθιτος. Η Στύγα η άφθαρτη.
ἄ-φθῑτος, -ον και -η, -ον (φθίνω), αυτός που δεν υπόκειται σε φθορά, αθάνατος.
390. Ὀλύμπιος ἀστεροπητὴς. Ο Ολύμπιος Δίας ο αστραποφόρος, αυτός που αστράφτει.
ἀστεροπητής, -οῦ, ὁ, αυτός που αστράφτει, λέγεται για τον Δία.
1*. Αρχιτέκτων. Ιστορικός Αρχιτεκτονικής. Ιστορικός Τέχνης.
2*. Στους αγαπημένους μου Ιωάννα – Μαρίνα, Ειρήνη, Κωνσταντίνο, Μπάμπη, Νίκο.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας