Τα ερωτήματα που πλανώνται για το είδος του φορτίου της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με την επιβατική στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου 2023 στοιχειώνουν τη δημόσια ζωή στη χώρα μας.
Στο ρεπορτάζ του Αρη Χατζηγεωργίου («Εφ.Συν.» 27/2/2024) μεταφέρεται εκτίμηση για μεταφορά ξυλόλιου, το οποίο προσεγγίζεται από τους ερευνητές που κάλεσαν οι συγγενείς των θυμάτων σε πέντε κυβικά μέτρα.
Τέτοια ποσότητα θα μπορούσε να μεταφέρεται σε δεξαμενές του ενός κυβικού, τυποποιημένη διάσταση με ενσωματωμένη στον κλωβό της δεξαμενής παλέτα για εύκολη φορτοεκφόρτωση.
Με τι οικονομικό όφελος λαθρεμπόρου καυσίμων θα ισοδυναμούσε αυτή η ποσότητα; Με λιανική τιμή στην αντλία δύο ευρώ ανά λίτρο και νόθευση βενζίνης κατά πενήντα ή εκατό τοις εκατό, ο λαθρέμπορος θα κέρδιζε από πέντε έως δέκα χιλιάδες ευρώ. Αυτή η προσέγγιση για να δείξουμε το μέγιστο οικονομικό όφελος, μια και τέτοιας έκτασης παρέμβαση θα έσπαγε κινητήρες!
Ποιοι κάνουν νοθεία; Σύμφωνα με αστυνομικό δελτίο, ελάχιστοι μικρομεσαίοι βενζινάδες και μεταφορείς καυσίμων με δυνατότητες «νόμιμης» ή/και παράνομης αποθήκευσης.
Θα μπορούσε για χάρη ενός τέτοιου κυκλώματος να έχει κινητοποιηθεί τόσο γρήγορα και αποφασιστικά ο κρατικός μηχανισμός ώστε να καλύψει τον τόπο του δυστυχήματος; Δύσκολο να το αποδεχτείς με βάση όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας για τη δράση του λαθρεμπορίου καυσίμων. Εχουν δημοσιευτεί στοιχεία για εμπλοκή του οργανωμένου εγκλήματος, αβελτηρίες των ελεγκτικών μηχανισμών, σκοτεινές σχέσεις ελεγχομένων και ελεγκτών, αλλά εδώ το πράγμα υπερβαίνει ακόμα και διεσταλμένες προσεγγίσεις του λαθρεμπορίου και της νοθείας καυσίμων.
Αν ο καταγγελλόμενος ελλιπής έλεγχος της θέσης σύγκρουσης (δειγματοληψία, χημική ανάλυση, διαφύλαξη ευρημάτων κ.λπ.) δεν αποτελεί έλλειμμα και κακή οργάνωση της πολιτείας, αν πρόκειται για πρόθεση πάση θυσία συγκάλυψης, πέρα από τις πολιτικές και ποινικές ευθύνες εκλεγμένων και στελεχών, αν πρόκειται για συγκάλυψη διακίνησης φορτίων, τότε το πράγμα ξεφεύγει. Μπορεί για χάρη κάποιου διακινητή τέτοιων ουσιών, επικινδύνων, τοξικών, να λαμβάνει χώρα τέτοια πανστρατιά αλλαγής τοπίου δυστυχήματος, εγκλήματος κατά τη Βουλή και όχι μόνο; Μπορεί τέτοιος μηχανισμός να κρατά μια κυβέρνηση; Αδύνατον!
Στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής ακούστηκαν αναφορές για κυκλώματα υπαλλήλων σιδηροδρόμου, από πρώην διοικητή του οργανισμού, που φόρτωναν κατά το δοκούν! Μπορεί να αναβίωσαν επί ιδιωτικοποίησης; Φιλελευθέρως αδύνατον…
Τι δεδομένα άραγε δεν έχουμε;
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας