Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.4° 18.5°
1 BF
62%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
18.8° 14.9°
0 BF
76%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 17.7°
2 BF
79%
Ιωάννινα
Ομίχλη
10°C
9.9° 9.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
10°C
9.9° 9.9°
3 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.5° 16.5°
0 BF
76%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
12.4° 12.4°
0 BF
82%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.5° 16.5°
1 BF
83%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.9° 19.8°
2 BF
60%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.9° 14.9°
3 BF
73%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
48%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 18.3°
2 BF
71%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
0 BF
88%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
0 BF
82%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
19.5° 17.2°
1 BF
66%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
16°C
16.1° 15.8°
0 BF
72%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
17.1° 16.3°
3 BF
81%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
0 BF
75%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
12.4° 12.4°
1 BF
86%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Ονομάζομαι Μόκας Νικόλαος και είμαι πρωτοετής φοιτητής στη Νομική Αθηνών. Επειτα από μια αρκετά απαιτητική χρονιά κατάφερα να εισαχθώ στη σχολή των ονείρων μου και να ακολουθήσω τις αντίστοιχες σπουδές στον τόπο μόνιμης κατοικίας μου.

Ωστόσο το ίδιο πιθανότατα δεν ισχύει για κάποιους συνδιαγωνιζόμενούς μου στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίοι ίσως δεν κατάφεραν να εισαχθούν στη σχολή της προτίμησής τους ή ακόμη και σε καμία σχολή! Γι’ αυτόν τον λόγο το αναμενόμενο θα ήταν να δοθεί η δυνατότητα σε όσους περσινούς υποψηφίους το επιθυμούν να επανεξεταστούν τη φετινή χρονιά στην ύλη την οποία διδάχτηκαν (μετ’ εμποδίων) κατά τη διάρκεια του δεύτερου κύματος της πανδημίας.

Παρ’ όλα αυτά οι περσινοί διαγωνιζόμενοι βρέθηκαν προ εκπλήξεως, καθώς σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας, οι υποψήφιοι θα κληθούν να εξεταστούν σε διαφορετική εξεταστέα ύλη σε σχέση με αυτήν της περασμένης σχολικής χρονιάς. Δηλαδή οι μαθητές της θεωρητικής δεν θα έχουν τη δυνατότητα να εξεταστούν στην κοινωνιολογία, την οποία διδάχτηκαν στο σχολείο, αλλά θα πρέπει να διαγωνιστούν στο μάθημα των λατινικών.

Κάτι τέτοιο θεωρώ πως είναι άδικο, αφενός επειδή οι ώρες που ξόδεψαν οι μαθητές για να αποστηθίσουν τις 150 περίπου σελίδες του δυσνόητου βιβλίου της κοινωνιολογίας πήγαν «στράφι» και αφετέρου διότι θα πρέπει να διδαχτούν την αυξημένη (σε σχέση με το 2015) ύλη των λατινικών σε λιγότερο από έναν χρόνο, από τη στιγμή που είναι ευρέως γνωστό πως η προετοιμασία ενός μαθητή για ένα αδίδακτο (μέχρι πρότινος) μάθημα απαιτεί τουλάχιστον ενάμιση χρόνο σύμφωνα με έμπειρους καθηγητές.

Καταλαβαίνετε λοιπόν πόσο δύσκολο και ψυχοφθόρο είναι για τους απόφοιτους μαθητές να διδαχτούν ένα ολόκληρο μάθημα από την αρχή, χωρίς καν να συμπεριληφθεί ο οικονομικός παράγοντας στην εξίσωση.

Στον αντίποδα, αν διατηρηθεί η εξέταση του μαθήματος της κοινωνιολογίας, όσοι επανεξεταστούν δεν θα χρειαστεί να δαπανήσουν χρήματα σε φροντιστηριακά μαθήματα, εφόσον πρόκειται για κάτι που έχουν διδαχτεί και παράλληλα δεν απαιτείται η επεξήγηση δύσκολων γραμματικών και συντακτικών φαινομένων, όπως συμβαίνει στα λατινικά. Αρα θα ήταν λογικό να ληφθεί υπόψη στην απόφασή σας και η παράμετρος η οποία αφορά τη φύση του μαθήματος των λατινικών, που αποτελεί στην πραγματικότητα ένα είδος ξένης γλώσσας, ένα εντελώς διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο δηλαδή σε σχέση με αυτό της κοινωνιολογίας.

Ευελπιστώ τα επιχειρήματα που προβλήθηκαν να σας προβληματίσουν και εν τέλει να σας πείσουν για το ότι η πιο δίκαιη επιλογή είναι οι περσινοί υποψήφιοι να εξεταστούν στην ύλη που διδάχτηκαν από τους καθηγητές του σχολείου τους, ώστε να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις με τους φετινούς διαγωνιζόμενους των πανελλαδικών εξετάσεων.

Οι έντονοι κοινωνικοοικονομικοί αλλά και ψυχολογικοί κραδασμοί της πανδημίας ύψωσαν ένα ακόμη εμπόδιο απέναντι στον στόχο αρκετών μαθητών την περσινή χρονιά, ωστόσο με τη βοήθεια, την υποστήριξη και την κατανόηση ενός υπουργείου Παιδείας που στηρίζει τον μαθητή στις δύσκολες στιγμές, οι κραδασμοί αυτοί μπορούν να μειωθούν ή ακόμη και να εκμηδενιστούν για όσους επιθυμούν να παλέψουν για τα όνειρά τους.

Με εκτίμηση


Η επιστολή δημοσιεύτηκε στο φύλλο της «Εφ.Συν.» τη Δευτέρα 11/10/2021.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας