Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.7° 15.6°
1 BF
53%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.7° 13.8°
1 BF
79%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 15.5°
1 BF
81%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
6.9° 6.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
10°C
9.9° 9.9°
2 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.8° 14.8°
2 BF
74%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
14.0° 14.0°
1 BF
87%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
16°C
16.6° 14.7°
2 BF
72%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
15°C
15.0° 14.9°
1 BF
74%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.4° 17.4°
3 BF
59%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
72%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.5° 17.5°
2 BF
40%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
0 BF
94%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.2° 16.7°
1 BF
65%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
4 BF
83%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
14.4° 12.8°
0 BF
71%
Καβάλα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 16.6°
1 BF
76%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.7° 14.7°
2 BF
80%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
9.6° 9.6°
1 BF
91%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
EUROKINISSI/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Επικοινωνιακά και υποκριτικά σχέδια του ΥΠΑΙΘ για εκπαίδευση εξ αποστάσεως

Από την επόμενη μέρα της αναστολής της λειτουργίας των σχολικών μονάδων, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ εξήγγειλε την άμεση λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και κάλεσε, σε πρώτη φάση, σε εθελοντικο-υποχρεωτική συμμετοχή τους εκπαιδευτικούς για τηλεμαθήματα. Και ενώ υποτίθεται ότι έχει κλείσει τα σχολεία και τις άλλες εκπαιδευτικές δομές για εκπαιδευτικούς και μαθητές, βομβαρδίζει τους εκπαιδευτικούς με συνεχείς οδηγίες και διατάγματα για να την εφαρμόσει. Η μνημονιακή παιδεία, με τα τόσα προβλήματα, των περικοπών και της λιτότητας, ξαφνικά μετατρέπεται εικονικά σε τεχνολογική άνοιξη. Επικοινωνιακά και υποκριτικά, παίζοντας με την αγωνία των μαθητών και των γονιών τους, παρουσιάζει ότι όλα προχωρούν και λειτουργούν καλά.

Από την άλλη, τα επίσημα στοιχεία, όπως δημοσιεύονται από την ΕΛΣΤΑΤ, είναι ενδεικτικά. Στην ελληνική πραγματικότητα του 21ου αιώνα το 22% των νοικοκυριών στερείται της πρόσβασης στο διαδίκτυο και στις νέες τεχνολογίες. Το ποσοστό αυτό μάλιστα ανεβαίνει ακόμα περισσότερο στις νησιωτικές περιοχές, φτάνοντας στο 31%. Ενας από τους κύριους λόγους για την απουσία πρόσβασης, σύμφωνα πάντα με την ΕΛΣΤΑΤ, είναι το οικονομικό κόστος.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προσπερνά πολύ εύκολα αυτή την πραγματικότητα και εξαγγέλλει μαθήματα από απόσταση για όσους έχουν τη δυνατότητα. Αδιαφορεί πλήρως για τον ντε φάκτο αποκλεισμό μιας –διόλου αμελητέας– μερίδας των μαθητών από αυτή τη διαδικασία, εντείνοντας ακόμα περισσότερο τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση.

Αντί της πραγματικής και ουσιαστικής στήριξης εκπαιδευτικών και μαθητών η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιλέγει να εξειδικεύσει και να εφαρμόσει το κυβερνητικό δόγμα της «ατομικής ευθύνης» σε συνθήκες «κοινωνικής καραντίνας». Παράλληλα, κρατώντας σε αγωνία χιλιάδες μαθητές, κυρίως αυτούς που θα εξεταστούν στις πανελλαδικές, δεν ανακοινώνει τη μείωση της ύλης, αλλά κρατάει με μισόλογα σε ανασφάλεια μαθητές και γονείς, επιτείνοντας και το ψυχολογικό κλίμα της πίεσης του «εγκλεισμού».

Σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι η εξαγγελία της υπουργού για εξ αποστάσεως διδασκαλία και μάλιστα σε συνεργασία με ιδιωτικές εταιρείες αποτελεί κίνηση εντυπωσιασμού, καθώς, χωρίς υποδομές, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς μαθησιακό υλικό, χωρίς καλή γνώση του οποιουδήποτε εργαλείου τόσο των διδασκόντων όσο και των μαθητών, δεν μπορεί να υπάρξει εξ αποστάσεως εκπαίδευση με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Στο πλαίσιο αυτό, η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν μπορεί παρά να είναι σε προαιρετική βάση, ως ένα συμπληρωματικό μέσον που βοηθά να μη χάνεται εντελώς η επαφή των μαθητών με το σχολείο.

Η Εφη Γανιάρη, μέλος του Δ.Σ. του Κέντρου Μελέτης και Τεκμηρίωσης (ΚΕΜΕΤΕ) και πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αθήνας, σημειώνει ότι «σε καμία περίπτωση η “τηλεκπαίδευση” δεν μπορεί να λειτουργήσει επαρκώς με παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια και να υποκαταστήσει τη ζωντανή διαδικασία της τάξης. Η τηλεκπαίδευση ίσως σε άλλες συνθήκες να είναι ένα εργαλείο που μπορεί να λειτουργήσει επικουρικά με το μάθημα της ζωντανής τάξης, αλλά σε καμία περίπτωση αυτόνομα».

Το μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ Χρήστος Κουρνιώτης επισημαίνει ότι «Καλούμε, έστω και τώρα, κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ να αποσύρει την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, να σταματήσει να εκβιάζει την κοινή γνώμη και τους μαθητές με τις κάθε είδους εξετάσεις. Να προχωρήσει τώρα σε δραστική μείωση της ύλης και κατάργηση προαγωγικών εξετάσεων. Καμία ουσιαστική ενέργεια, διδακτική ή παιδαγωγική, δεν μπορεί να υπάρξει με κλειστά σχολεία» και συμπληρώνει: «Κανένας δεν υποχρεώνεται να συμμετέχει ως εθελοντής τηλεμαθήματος και δεν είναι επίσης υποχρεωμένος να παρίσταται στο σχολείο του που είναι ουσιαστικά κλειστό, πρώτα γιατί δεν τον καλεί κανένας κι έπειτα γιατί κινδυνεύει η υγεία του!».

Οι εκπαιδευτικοί φορείς υποστηρίζουν ότι το υπουργείο πρέπει άμεσα να προβεί στη μείωση της ύλης, ιδιαίτερα για την Γ΄ Λυκείου, αλλά και στην κατάργηση των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων για φέτος, και να λάβει υπόψη του και για την επόμενη σχολική χρονιά (2020-2021) ότι οι μαθητές των υπόλοιπων τάξεων διδάχθηκαν πλημμελώς την ύλη της τάξης στην οποία βρίσκονται φέτος. Παράλληλα, απαιτείται άμεση στήριξη των οικογενειών των μαθητών, οικονομική στήριξη ειδικά των άνεργων γονέων καθώς και άδειες σε όλους τους γονείς που χρειάζεται να επιμεληθούν των παιδιών τους τις μέρες της επιδημικής κρίσης, χωρίς παρακράτηση μισθών και ενσήμων.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Επικοινωνιακά και υποκριτικά σχέδια του ΥΠΑΙΘ για εκπαίδευση εξ αποστάσεως

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας