Εβδομάδα μόδας στο Λονδίνο και την αγανακτισμένη αντίδραση της υπουργού Πολιτισμού προκάλεσε η παρουσίαση της κολεξιόν Τούρκου σχεδιαστή στο Βρετανικό Μουσείο μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
Η Λίνα Μενδώνη κάνει λόγο για «μηδενικό σεβασμό προς τα αριστουργήματα του Φειδία» από τη διοίκηση του Μουσείου, ευτελισμό και προσβολή των οικουμενικών αξιών που αυτά πρεσβεύουν, επιδείνωση των συνθηκών έκθεσης και φύλαξής τους και θέτει εκ νέου το θέμα επιστροφής τους στην Ελλάδα.
Η δήλωση της υπουργού Πολιτισμού
Με τη διοργάνωση επίδειξης μόδας στις αίθουσες όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, το Βρετανικό Μουσείο, για μια ακόμη φορά, αποδεικνύει τον μηδενικό σεβασμό του προς τα αριστουργήματα του Φειδία. Οι ιθύνοντες του Βρετανικού Μουσείου ευτελίζουν και προσβάλλουν, όχι μόνο το μνημείο, αλλά και τις οικουμενικές αξίες που αυτό εκπέμπει. Οι συνθήκες έκθεσης και φύλαξης των γλυπτών, στη Duveen Gallery, συνεχώς επιδεινώνονται. Είναι η ώρα τα κλεμμένα και κακοποιημένα γλυπτά αριστουργήματα να αστράψουν στο αττικό φως.
Η επίδειξη πραγματοποιήθηκε από τον Τούρκο σχεδιαστή Εrdem Μoralioglu, ο οποίος, όπως είπε, άντλησε την έμπνευσή του από την εμβληματική εμφάνισή της Μαρίας Κάλλας ως Μήδεια, το 1953 στη Σκάλα του Μιλάνου.
Ο Moralıoğlu γεννήθηκε στο Μόντρεαλ το 1978, γιος Αγγλίδας μητέρας και Τούρκου πατέρα. Μεγαλώνοντας στο Μόντρεαλ και το Μπέρμιγχαμ, έλαβε το προπτυχιακό του πτυχίο στη μόδα από το Πανεπιστήμιο Ryerson. Αργότερα, έκανε πρακτική άσκηση με τη Vivienne Westwood. Μετακόμισε στο Λονδίνο το 2000 και σπούδασε μόδα στο Royal College of Art. Μετακόμισε στη Νέα Υόρκη και εργάστηκε με την Diane von Furstenberg και επέστρεψε στο Λονδίνο το 2005, όπου ίδρυσε το εμπορικό σήμα του. Κέρδισε το βραβείο «British Fashion Fringe» αξίας 100 χιλιάδων βρετανικών λιρών για την επιτυχία του στην πρώτη του capsule συλλογή.
Να σημειωθεί πάντως ότι επιδείξεις μόδας, φωτογραφίσεις, γυρίσματα διαφημίσεων και άλλες παρόμοιες εκδηλώσεις έχουν πραγματοποιηθεί κατά καιρούς και σε εν Ελλάδι χώρους τεράστιας αρχαιολογικής σημασίας, όπως η Ακρόπολη και το Ηρώδειο.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας