Αθήνα, 17°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.6° 15.2°
2 BF
77%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 16.4°
2 BF
85%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 15.5°
3 BF
78%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
2 BF
88%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
77%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
15.2° 15.2°
2 BF
80%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.5° 16.5°
2 BF
86%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.4° 15.5°
2 BF
93%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.1° 15.9°
1 BF
70%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.5° 16.5°
2 BF
69%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.8° 16.8°
2 BF
79%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
49%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
18°C
18.3° 16.2°
1 BF
65%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.6° 15.8°
0 BF
77%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
72%
Κατερίνη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.6° 16.6°
1 BF
84%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
The Unmade Bed, 1957 | Courtesy, Museum of Fine Arts, Boston

Εικόνες υψηλής εστίασης!

Υπάρχουν κάποιοι πρωτοπόροι που έρχονται στον κόσμο μας για να υπηρετήσουν έναν σκοπό.

Να ανακαλύψουν πράγματα και να χαρίσουν σε μας τους υπόλοιπους την προσωπική τους αντίληψη και αισθητική για όλα τα καταπληκτικά που συμβαίνουν γύρω μας.

Να μας βοηθήσουν να περιεργαστούμε και να δώσουμε την πρέπουσα σημασία σε εικόνες και λεπτομέρειες που αλλιώτικα δεν θα βλέπαμε με τα μάτια της ψυχής μας.

Μια τέτοια γυναίκα ήταν η Imogen Cunningham. Μια σημαντική φιγούρα στην αμερικανική φωτογραφία του 20ού αιώνα.

Στον κόσμο των εικαστικών τεχνών και της φωτογραφίας είναι περισσότερο γνωστή για τις εικόνες «μοντερνισμού» που δημιούργησε μέσα από τον φακό της από τις πρώιμες δεκαετίες του 1920 και του '30.

Εργάστηκε με πάθος και ευλάβεια σε διαφορετικά στιλ και για επτά δεκαετίες έδωσε σάρκα στη φωτογραφική ιστορία σε κρίσιμα χρόνια.

Είναι ένα φωτεινό παράδειγμα για τον σημαντικό ρόλο που έπαιξαν οι ανήσυχες γυναίκες της εποχής της σε όλους τους τομείς.

Ωστόσο, λίγοι γνωρίζουν την πλήρη έκταση του έργου της. Ενώ είχε πολλές εκθέσεις στη δεκαετία του 1950 έως και τα μέσα της δεκαετίας του '70, συμπεριλαμβανομένης μιας ατομικής στο Μητροπολιτικό Μουσείο, η αναγνώριση της προσφοράς της ήλθε μετά τον θάνατό της το 1976, σε ηλικία 93 ετών.

Το Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστόνης φέτος αποκατέστησε αυτήν την παράλειψη και διοργάνωσε μια μεγάλη έκθεση με τίτλο «Imogen Cunningham: In Focus», που περιλαμβάνει μια απαράμιλλη συλλογή φωτογραφιών από τις μόνιμες συλλογές του αλλά και από τη συλλογή Lane που δωρίστηκε στο Μουσείο το 2012.

Επιλέχθηκαν 35 από συνολικά 100 φωτογραφίες που αποκρυσταλλώνουν το μακρύ νήμα της καριέρας της.

Πορτρέτα, γυμνά, οι φημισμένες φωτογραφίες φυτών και λουλουδιών, αφαιρετικές λεπτομέρειες, βιομηχανικές σκηνές, αρχιτεκτονικές μελέτες, δρόμοι, τοπία, νεκρές φύσεις, αυτο-προσωπογραφίες, εικονική πραγματικότητα, η έκθεση αποκαλύπτει το εύρος της καλλιτεχνικής δημιουργικότητας μιας γυναίκας που υπήρξε από τους τιτάνες της φωτογραφικής τέχνης.

Ανάμεσα στα εκθέματα και η διάσημη φωτογραφία από τη φωτογράφο και φεμινίστρια Τζούντι Ντάιτερ, τραβηγμένη το 1974, που απαθανατίζει τη φωτογράφο επί το έργον σε ηλικία 90 χρόνων με το μοντέλο Twinka κάτω από ένα τεράστιο δέντρο στο Yosemite.

Γεννήθηκε το 1883 στο Πόρτλαντ και ονομάστηκε Imogen από την ηρωίδα στο έργο «Cymbeline» του Σέξπιρ.

Μεγάλωσε στο Σιάτλ μέσα σε μια ζεστή οικογένεια με δέκα αδέλφια που την ενθάρρυνε να σπουδάσει και να ασχοληθεί με τις καλές τέχνες.

Αγόρασε την πρώτη της φωτογραφική μηχανή το 1905 ως μέρος ενός μαθήματος με αλληλογραφία.

Σπούδασε Χημεία στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον και η διατριβή της είχε θέμα «Σύγχρονες Μέθοδοι Φωτογραφίας».

Από το 1907 εργάστηκε ως βοηθός σε σκοτεινό θάλαμο στο στούντιο του Edward S. Curtis στο Σιάτλ.

Εκεί μαθαίνει να ρετουσάρει αρνητικά και να εκτυπώνει.

Το 1909 παίρνει υποτροφία και βρίσκεται στη Δρέσδη για να μελετήσει Φωτογραφική Χημεία στο Technische Hochschule.

Επιστρέφει στο Σιάτλ, ανοίγει το δικό της στούντιο και γίνεται μία από τις πρώτες γυναίκες επαγγελματίες φωτογράφους στη χώρα.

Καθιερώνεται ως η κορυφαία επαγγελματίας στη Δυτική Ακτή που χρησιμοποιεί τη «μαλακή» εστίαση και περίτεχνες τεχνικές εκτύπωσης προκαλώντας συγκίνηση με το ρομαντικό ύφος της.

Βέβαια με τον χρόνο και την εμπειρία που αποκτά, οι φωτογραφίες της γίνονται πιο «ζωντανές», αποκτούν κοντράστ, πάντα μέσα από το πρίσμα της προσωπικής της ματιάς.

Υπήρξε σημαντικό μέλος της φωτογραφικής ομάδας f/64 με τους Ansel Adams και Edward Weston.

Τα έργα της δίνουν έμπνευση ακόμα και σήμερα. Μέσα από τις φωτογραφίες της καθιστά τον θεατή πρωταγωνιστή στην αφήγησή της.

Από τις πρώιμες θολές εικόνες της φτάνει στα ύστερα χρόνια σε ευκρινείς και περισσότερο έντονες δημιουργίες που επικεντρώνουν στην ψυχή του ανθρώπου και του δημιουργού.

 Info:

«Imogen Cunningham: In Focus», Μουσείο Καλών Τεχνών, Βοστόνη. Μέχρι 18 Ιουνίου.  

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Εικόνες υψηλής εστίασης!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας