Οπως και πέρσι με τον ξεσηκωμό των «κίτρινων γιλέκων», έτσι και φέτος ο Εμανουέλ Μακρόν πόνταρε τα πολιτικά... ρέστα του στην παραδοσιακή ραστώνη των εορτών, αλλά και τον κοινωνικό αυτοματισμό της κοινωνίας, που ήλπιζε πως θα οδηγούσε σε πρόωρη εκτόνωση το μεγάλο απεργιακό κύμα κατά της συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης που με χαρακτηριστική αδιαλλαξία προωθεί η κυβέρνησή του.
Γι’ αυτό και βιάστηκε, στη διάρκεια του πρωτοχρονιάτικου τηλεοπτικού μηνύματός του προς τον γαλλικό λαό, να ανακοινώσει πως περιμένει να δει έναν «σύντομο συμβιβασμό» με τα συνδικάτα, που όμως «δεν θα αποκλίνει από τις αρχές που έχουν ορίσει οι υπουργοί» - δηλαδή δεν θα περιλαμβάνει καμιά ουσιαστική παραχώρηση προς τους εργαζομένους.
Δυστυχώς γι’ αυτόν, όμως, οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι πάνω από τα δύο τρίτα των Γάλλων πολιτών εξακολουθούν να στηρίζουν -παρά την καθημερινή ταλαιπωρία τους- τους εργαζομένους στη μετωπική αυτή σύγκρουση, με τη μεγάλη απεργία των σιδηροδρομικών της δημόσιας επιχείρησης SNCF (ο γαλλικός «ΟΣΕ», και ένας από τους κλάδους που πλήττεται περισσότερο από το σχέδιο Μακρόν για ντε φάκτο αύξηση του ορίου ηλικίας για πλήρη συνταξιοδότηση) και των εργαζομένων στο παρισινό μετρό, αλλά και γενικά τις απεργίες στις δημόσιες συγκοινωνίες και μεταφορές να συνεχίζονται χτες για 29η μέρα, σπάζοντας το σχετικό ρεκόρ διαρκείας που «κρατούσε» από τις μεγάλες (και επίσης... γιορτινές) κινητοποιήσεις του 1986-87.
Και το χειρότερο για τον Γάλλο πρόεδρο είναι ότι το μεγάλο συνδικάτο CGT όχι μόνο δεν κάμπτεται, αλλά και ζήτησε την κλιμάκωση των απεργιών μέχρι ο Μακρόν να αποσύρει ολόκληρο το νομοσχέδιο – με τον επικεφαλής του, Φιλίπ Μαρτινές, να χαρακτηρίζει «χιλιοειπωμένα λόγια... χωρίς τίποτε το καινούργιο» τις δηλώσεις Μακρόν και να καλεί τα σωματεία ξανά στους δρόμους. Πάντως ο Μαρτινές είπε ότι το συνδικάτο του θα συμμετάσχει τελικά στο προγραμματισμένο ραντεβού με τους αρμόδιους υπουργούς στις 7 Ιανουαρίου.
Βέβαια, χθες το πρωί κάθε διάθεση... συμφιλίωσης πνίγηκε στα χημικά αέρια, καθώς η αστυνομία έκανε γενικευμένη χρήση δακρυγόνων για να σπάσει τον κλοιό που δημιούργησαν διαδηλωτές γύρω από ένα αμαξοστάσιο λεωφορείων στο Παρίσι, ώστε να εμποδίσουν απεργοσπάστες συναδέλφους τους να πραγματοποιήσουν δρομολόγια.
Να σημειωθεί εδώ ότι το παρισινό μετρό εξακολουθεί να υπολειτουργεί, ενώ χθες πραγματοποιήθηκαν μόνο τα μισά δρομολόγια των τρένων υψηλής ταχύτητας (TGV).
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας