Με το νέο C4 C–Cross, η Citroën συνεχίζει να γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην κατηγορία των crossovers. Διαθέτει υψηλή απόσταση από το έδαφος και χρησιμοποιεί τροχούς μεγάλης διαμέτρου, δημιουργώντας μια ιδιαίτερα επιβλητική και αεροδυναμική σιλουέτα.
Μετά την επέκταση στην κατηγορία των SUV που χαρακτηρίστηκε από τα επιτυχημένα λανσαρίσματα των C3 Aircross SUV και C5 Aircross SUV, η Citroën κάνει μια ισχυρή επιστροφή στην αγορά των crossovers.
Με περισσότερες από 1.700.000 πωλήσεις στην Ευρώπη το 2019, η κατηγορία C (hatch & crossovers) αποτελεί σχεδόν το 11% των συνολικών πωλήσεων και κατά συνέπεια, θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική για την ευρωπαϊκή αγορά. Το C4 C-Cross είναι το μοντέλο της νέας γενιάς από τη Citroën, εμπνευσμένο από τις ανάγκες των ίδιων των πελατών και τον τρόπο οδήγησής τους.
Ενσωματώνει χαρακτηριστικά από SUV, σε έναν δυναμικό coupé σχεδιασμό που προσφέρει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης για να το διαμορφώσεις βάσει του προσωπικού σου στιλ και αισθητικής.
Συνδυάζει υπέροχα τα ισχυρά χαρακτηριστικά τριών διαφορετικών κόσμων. Με την υπερυψωμένη και δυναμική στάση του, υιοθετεί διακριτικά στοιχεία από SUV για επιπλέον δυναμισμό και χαρακτήρα.
Η coupé αεροδυναμική και η ρευστή σιλουέτα του νέου μοντέλου αντανακλά την εταιρική σχεδιαστική ταυτότητα της Citroën, ιδίως με τη νέα υπογραφή από το φωτισμό LED εμπρός και πίσω, με μια νέα έκφραση στιλ που είναι πιο μυώδης και δυναμική. Αξιοπρόσεκτα σημεία είναι η επιθετική μάσκα, τα διπλά φώτα LED με γραφικά σχήματος «V», τα οποία ενώνονται με τη γρίλια χρωμίου.
Το μυώδες καπό είναι ανάγλυφο, ενώ ο προφυλακτήρας έχει μοντέρνο σχεδιασμό με τις εισαγωγές αέρα να διακοσμούν την προστατευτική ποδιά. Το πίσω μέρος ξεχωρίζει με τα ιδιόμορφα φωτιστικά σώματα. Η ελαφρώς κεκλιμένη οροφή με τα τρία πλευρικά παράθυρα αποτελούν παραπομπή (για μας τους «ιστορικούς») στο εμβληματικό Citroën GS των seventies.
Με μήκος στα 4,36 μ. και μεταξόνιο στα 2,67 μ. προσφέρει χώρους και ανέσεις, ενώ χάρη και στα μεγάλα ελαστικά των 18 ιντσών αλλά και τη σχεδίαση της ανάρτησης έχει ανεβεί στα 15,6 εκ. απόσταση από την άσφαλτο, κάτι που δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό και τον χαρακτηρισμό crossover. Και βοηθά, αν χρειαστεί να βγεις λίγο από την άσφαλτο.
Προσφέρει στάνταρ, ένα πληθωρικό πακέτο τεχνολογιών για την υποβοήθηση του οδηγού. Εισαγωγική έκδοση είναι αυτή με τον βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech των 100 ίππων με τιμή 17.950 ευρώ.
Υπάρχει και diesel (1.5, 110 ή 130 ίπποι, από 20.200 ευρώ) μα και ηλεκτρικό: το Ë–C4 C–Cross αποδίδει 136 ίππους, έχει μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh με αυτονομία 350 χλμ. Από τα 28.348 ευρώ, με την επιδότηση.
Το ζεστό και υψηλής τεχνολογίας εσωτερικό εκφράζει άμεσα την ευεξία και τον εκσυγχρονισμό, ενώ η άνεση και η κορυφαία ευρυχωρία των πίσω επιβατών είναι επιπέδου sedan.
Ο μοναδικός σχεδιασμός του συνεχίζεται και στην όμορφη και λειτουργική καμπίνα. Πολύ αναπαυτικά είναι τα καθίσματα. Στο ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, μέσω της οποίας ελέγχονται κι άλλες παράμετροι του αυτοκινήτου. Για την πληροφόρηση του οδηγού έχει τοποθετηθεί μια οθόνη TFT 5,5 ιντσών, αντί για τον κλασικό πίνακα οργάνων.
Ευχάριστη έκπληξη η ποιότητα των πλαστικών, κυρίως όμως το σωστό φινίρισμα και η γερή συναρμογή, που αφήνουν μια premium αίσθηση και δίνουν υποσχέσεις για αντοχή στον χρόνο. Ηταν κάτι που είχε ανάγκη η μάρκα και που απαιτεί πλέον ο πελάτης και επιβάλλει ο αδυσώπητος ανταγωνισμός στην κατηγορία.
Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι μεγάλος, το πλάτος είναι αρκετό ώστε να μην ακουμπούν οι ώμοι, ενώ προσφέρεται ένας πρακτικός χώρος αποσκευών 380 λίτρων με μεγάλο άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.
Ο αγοραστής μπορεί να το διαμορφώσει ώστε να ταιριάζει απόλυτα στη δική του επιλογή με 31 συνδυασμούς εξωτερικής διαμόρφωσης και 6 συνδυασμούς στο εσωτερικό.
Το C4 C-Cross, που είχα στη διάθεσή μου, ήταν εφοδιασμένο με την κορυφαία εκδοχή του 1.5 BlueHDi του ομίλου PSA. Εφαρμόζοντας την πιο σύγχρονη τεχνολογία πετρελαιοκινητήρων (16βάλβιδο, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, AdBlue κτλ) αποδίδει 130 ίππους, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων ΕΑΤ8.
Θόρυβος και κροτάλισμα διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα, ενώ οι επιδόσεις είναι απόλυτα ικανοποιητικές. Το κιβώτιο είναι αγχολυτικό ειδικά μέσα στην κίνηση της πόλης, ενώ η πραγματική κατανάλωση βρίσκεται στα μόλις 6 λτ./100 χλμ.
Στον δρόμο, το νέο μοντέλο δηλώνει υπερήφανα ότι συνεχίζει και βελτιώνει την παράδοση της μάρκας. Συνδυαστικά με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης απολαμβάνεις ξεκούραστα ταξίδια. Η καλή εντύπωση από την οδική συμπεριφορά του C-Cross συνεχίζεται σε κάθε οδικό δίκτυο.
Βάλτε τώρα και το χαμηλό επίπεδο θορύβου, είτε από πετρελαιοκινητήρα, είτε από τη ροή του αέρα γύρω από το υψηλό αμάξωμα λόγω καλής ηχομόνωσης και θα καταλάβετε πόσο απολαυστικό είναι να κάνεις πολλά χιλιόμετρα μαζί του. Οταν με το καλό μας το επιστρέψουν...
Citroën C4 C–Cross 1.5 BlueHDi 130 PS
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ., 4 κύλινδροι, diesel
Ισχύς: 130 PS/ 5.200 σ.α.λ.
Ροπή: 300 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100: 9,5 δευτερόλεπτα
Τελική: 206 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση : 4,6 λτ./ 100 χλμ.
CO2: 120 γραμμάρια
Τέλη: 0 ευρώ
Τιμή: Από 20.200 ευρώ
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας