Είναι ένα θέμα που απασχολεί ιδιαίτερα τους υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικού αυτοκινήτου: η αυτονομία. Οι οποίοι μάλιστα σε συνδυασμό με τις υποδομές και τους χρόνους φόρτισης διστάζουν να αποφασίσουν και αναζητούν άλλες λύσεις.
Εδώ έρχεται να προτείνει κάτι ενδιαφέρον η σχετικά νέα στην Ελλάδα Leapmotor, μια μάρκα που ανήκει κατά 51% στον όμιλο Stellantis. Με 38.900 ευρώ το Leapmotor C10 με την πρωτοποριακή τεχνολογία Range Extender EV είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες και στην ελληνική αγορά. Η νέα έκδοση του μεγαλύτερου Leapmotor συνδυάζει όλα τα οφέλη της αμιγούς ηλεκτροκίνησης στην καθημερινή χρήση χωρίς να θέτει κανέναν περιορισμό στην κάλυψη μακρινών αποστάσεων. Ολα αυτά για ένα μεγάλο SUV με διαστάσεις 4.739/1.900/1.680 χιλ. και μεγάλο, 2.825 χιλ., μεταξόνιο. Που δέχεται 400 λίτρα στον χώρο αποσκευών. Και έχει καλές επιδόσεις, παρά τα 1.980 κιλά του, ενώ σημαντική για εκτός δρόμου δραστηριότητες είναι η απόσταση 180 χιλ. από το έδαφος.
Εχει πλούσιο εξοπλισμό όπως πακέτο ADAS με 16 συστήματα υποβοήθησης οδηγού, infotainment με οθόνη αφής 14,6” και ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25”, Wi Fi, ασύρματη φόρτιση, online πλοήγηση, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με αντλία θερμότητας, Full LED προβολείς, μέχρι και πανοραμική ηλιοροφή με εμβαδόν 2,1 τ.μ. και ηλεκτρικό σκίαστρο.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια Plug-In Hybrid εκδοχή του C10, η οποία βασίζεται στην αμιγώς ηλεκτρική που γνωρίζουμε ήδη. Ωστόσο απαλλάσσει πλήρως τον οδηγό από το άγχος της φόρτισης προσφέροντας κορυφαία ηλεκτρική αυτονομία που καλύπτει με το παραπάνω την καθημερινή χρήση. Παράλληλα μπορεί να καλύψει μεγάλες αποστάσεις χωρίς καμία ανάγκη για φόρτιση, ανεφοδιαζόμενο με βενζίνη στα πρατήρια καυσίμων.
Σε σχέση με τα συμβατικά Plug-In Hybrid συστήματα, έχει σημαντικά ανώτερη ηλεκτρική τεχνολογία με δυνατότητα γρήγορης φόρτισης σε συνεχές ρεύμα (DC) και μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία.
Το μυστικό κρύβεται σε μια γεννήτρια ισχύος 50 kW που υιοθετεί 8 επίπεδα τυλιγμάτων, παίρνει κίνηση από μια μονάδα βενζίνης και έχει βαθμό απόδοσης που αγγίζει το 96,5%. Εχοντας μόνιμη σύνδεση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης εξοικονομούνται 8 κιλά συγκριτικά με τις συνηθισμένες PHEV εφαρμογές. Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι ο κορυφαίος βαθμός απόδοσης, που στην πράξη σημαίνει μόλις 0,3 λ./kWh.
Βαρύνουσα σημασία στην εξέλιξη του συστήματος Range Extender EV έχει και η ποιότητα λειτουργίας ώστε να μην αλλοιώνεται η αθόρυβη εμπειρία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Εξάλλου, την κίνηση στους τροχούς δίνει σε κάθε περίπτωση ένας ηλεκτρικός κινητήρας 215 HP που χαρακτηρίζεται από τη γραμμική απόδοση και πλούσια ροπή.
Ο 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης του 1,5 λ. διαθέτει στιβαρό μπλοκ και εδράζεται με ειδικά μελετημένο τρόπο προκειμένου να ελαχιστοποιούνται ο θόρυβος και οι κραδασμοί. Ακολουθεί τον θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson ενώ τα ελατήρια των πιστονιών είναι ειδικής σχεδίασης όπως και τα ρουλεμάν που χρησιμοποιούνται. Ακόμα ένας στόχος που επιτεύχθηκε ήταν και το άψογο ζύγισμα των περιστρεφόμενων μαζών.
Ο κινητήρας βενζίνης δεν συνδέεται με τους τροχούς και αποκλειστικός σκοπός του είναι να παράγει ρεύμα μέσω της γεννήτριας. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 28,4 kWh και μπορεί επιπλέον να φορτίσει σε παροχή εναλλασσόμενου (AC) ή συνεχούς (DC) ρεύματος με ισχύ έως 65 kW, που σημαίνει το 50% της ενέργειας, σε μόλις 18’.Μία φόρτιση είναι αρκετή για 145 χλμ. (190 μέσα στην πόλη), ενώ με τη συνδρομή της γεννήτριας η συνολική αυτονομία φτάνει τα 970 χλμ., εκμηδενίζοντας την όποια ανασφάλεια έχει να κάνει με τη φόρτιση.
Στην οδήγηση, το C10 REEV δίνει κατά κανόνα προτεραιότητα στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και μόνο όταν το επίπεδο φόρτισης πέσει κάτω από ένα προκαθορισμένο σημείο ενεργοποιείται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης για να ξεκινήσει η φόρτιση. Ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ λειτουργίας (EV+, EV, FUEL και POWER+), ο οδηγός μπορεί να θέσει σε προτεραιότητα την οικονομία ή τις επιδόσεις, ενώ έχει στη διάθεσή του ένα αυτοκίνητο με την ίδια αποτελεσματικότητα τόσο στην ηλεκτρική καθημερινότητα όσο και στη διάνυση μεγάλων αποστάσεων.
Οπως όλα τα Leapmotor, καλύπτεται από 5ετή εγγύηση (ή 100.000 χλμ.) για τα μηχανικά μέρη και για 8 (ή 160.000 χλμ.) για την μπαταρία, και είναι διαθέσιμο σε επιλεγμένα σημεία του δικτύου της Italian Motion.
Leapmotor C10 REEV
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ., 4 κύλινδροι, βενζίνη
Ισχύς: 215 PS
Ροπή: 320 Nm
0-100: 8,5 δευτερόλεπτα
Τελική: 170 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 0,4 λτ./100 χλμ.
CO2: 10 γραμμάρια
Τέλη: 0 ευρώ
Τιμή: 38.900 ευρώ
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας