Οταν ρώτησαν στελέχη της εταιρείας γιατί επενδύουν σε τούτη την κατηγορία αφού η αγορά έχει πλέον στραφεί προς τα SUV, η απάντηση ήταν αφοπλιστική: για εκείνους που ενθουσιάζονται από τη γοητεία του κλασικού!
Εδώ λοιπόν εντάσσεται το ανανεωμένο Volkswagen Passat, το παγκόσμιο best seller στην κατηγορία των μεσαίων σεντάν. Με περισσότερες από 30 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, έχει αποτελέσει σημείο αναφοράς στην κατηγορία σε σχεδόν πέντε δεκαετίες εμπορικής καριέρας. Αντίστοιχη είναι η επιτυχία του μοντέλου και στη χώρα μας, με περισσότερες από 20.000 πωλήσεις σε ιδιώτες ή εταιρικούς στόλους την τελευταία δεκαπενταετία που το καθιστούν ένα από τα best sellers της ελληνικής αγοράς.
Πλέον το δημοφιλές σεντάν περνάει σε άλλο επίπεδο. Το νέο Passat, με ιδιαίτερες γραμμές και ευρεία χρήση LED για τα φωτιστικά σώματα στο εξωτερικό, ένα ολοκαίνουργιο εσωτερικό στο οποίο κυριαρχούν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και τα τελευταίας γενιάς συστήματα infotainment, εξοπλισμένο με ό,τι πιο σύγχρονο τεχνολογικά αποτελώντας και μια εισαγωγή στον κόσμο της αυτόνομης οδήγησης.
Στην κορυφή της γκάμας του νέου μοντέλου βρίσκεται η έκδοση Passat GTE. Πρόκειται για το πρώτο μιας νέας γενιάς plug-in υβριδικών μοντέλων Volkswagen με σημαντικά μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Καθοριστικό στοιχείο η μπαταρία με υψηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο. Στο νέο Passat είναι ενισχυμένη κατά 31%, καθώς με ενεργειακή χωρητικότητα 13 kWh η ηλεκτρική αυτονομία σύμφωνα με τον κύκλο WLTP έχει αυξηθεί στα 56 χιλιόμετρα. Αυτές οι τιμές αντιστοιχούν σε περίπου 66 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κύκλο NEDC, τιμή κατά 20 χιλιόμετρα μεγαλύτερη σε σχέση με τον προκάτοχο του μοντέλου. Πλέον, ακόμα και σε μεγαλουπόλεις όπως η Αθήνα, το αυξημένο ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας επαρκεί προκειμένου οι περισσότερες καθημερινές μετακινήσεις να καλύπτονται πλήρως ηλεκτρικά και κατά συνέπεια με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Στις μεγαλύτερες αποστάσεις και σε ταχύτητες πάνω από τα 140 χλμ./ώρα ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον οικονομικό κινητήρα βενζίνης (1.4 TSI) του Passat GTE.
Ο καινούργιος 2.0 TDI Evo με απόδοση 150 PS κάνει το ντεμπούτο του στην γκάμα των κινητήρων πετρελαίου του Passat. Ο πρωτοποριακός τετρακύλινδρος παράγει σημαντικά μικρότερα ποσά NOx από τον αντίστοιχο προκάτοχό του και θεωρείται ο πρωτοπόρος μιας νέας γενιάς κινητήρων diesel. Ετσι ο 2.0 TDI Evo στο νέο Passat διαθέτει σύστημα διπλού καταλυτικού μετατροπέα SCR και διπλή παροχή AdBlue για τη δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων. Οσον αφορά τη βενζίνη, η γκάμα περιλαμβάνει τρεις TSI με απόδοση 150 ίππων, 190 ίππων και 272 ίππων.
Ο βασικός κινητήρας diesel στα 1,6 λίτρα αποδίδει 120 ίππους και όπως διαπίστωσα καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες του μέσου οικογενειάρχη. Διατίθεται σε προσιτή τιμή (27.300 ευρώ) με πλούσιο εξοπλισμό και αυτόματο κιβώτιο. Ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής, την εργονομία, την ηχομόνωση και την οδική συμπεριφορά. Ο κινητήρας, συνεπικουρούμενος από την καλή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου, δεν πιέζεται για να κινήσει το μεγάλο τετράθυρο αμάξωμα, ενώ το Passat είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στα ταξίδια και στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, καθότι σταθερό, άνετο, ασφαλές και οικονομικό.
Η Volkswagen έχει εξελίξει και εκμοντερνίσει τον σχεδιασμό του Passat. Ο εμπρός και πίσω προφυλακτήρας, η μάσκα και το λογότυπο Passat, που βρίσκεται τώρα στο κέντρο του πίσω μέρους, έχουν επανασχεδιαστεί. Επιπλέον οι νέοι προβολείς LED, τα LED φώτα ημέρας, τα LED φώτα ομίχλης και τα LED πίσω φώτα εξασφαλίζουν τον ξεχωριστό σχεδιασμό υπηρετώντας την κορυφαία χρηστικότητα. Υπάρχουν τρία καινούργια χρώματα και οι επιλογές ζαντών αλουμινίου 17, 18 και 19 ιντσών διευρύνουν την γκάμα των τροχών. Πιο σημαντικές είναι οι διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό, στις οποίες περιλαμβάνονται, πέρα από τις καθιερωμένες σε κάθε facelift αλλαγές προς το καλύτερο για τις επενδύσεις και τα διακοσμητικά, ο καινούργιος, πλήρως ψηφιακός, πίνακας οργάνων, το νέο, διαισθητικό τιμόνι, η ύπαρξη του λογότυπου του μοντέλου στο κέντρο του ταμπλό και στη θέση του αναλογικού ρολογιού και φυσικά η αναβάθμιση του συστήματος infotainment με τη μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα.
Η τρίτη γενιά του Modular Infotainment Matrix παρουσιάζεται επίσης επίσημα στο νέο Passat, ενώ φέρνει μαζί της μια σειρά από νέες λειτουργίες.
Μία από αυτές είναι το We Connect App Wireless, ένα μενού που παρέχει άμεση πρόσβαση σε επιλεγμένες εφαρμογές smartphone μέσω της οθόνης του infotainment, συμπεριλαμβανομένης και της ασύρματης ενσωμάτωσης του Apple CarPlay, που χάρη στο MIB3 είναι για πρώτη φορά εφικτή στη Volkswagen. Εκτός από τις βελτιωμένες υπηρεσίες που έχουν σχέση με την πλοήγηση με πληροφόρηση πραγματικού χρόνου, το Volkswagen We και οι online υπηρεσίες του We Connect και του We Connect Plus καθιστούν νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες διαθέσιμες μέσω του MIB3.
Από κει και πέρα το ανανεωμένο Passat διαθέτει δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης και μάλιστα για πρώτη φορά σε μοντέλο της VW μέχρι και τα 210 χλμ./ ώρα, ενώ το παρόν δίνουν όλα καθιερωμένα συστήματα υποβοήθησης του ομίλου.
VOLKSWAGEN PASSAT 1.6 TDI
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., πετρέλαιο
Ισχύς: 120 ίπποι/ 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 250 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100: 10.8´´
Τελική: 205 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 4,2 λ./100 χλμ.
CO2: 104 γραμμάρια
Τέλη: 102 ευρώ
Τιμή: 27.300 ευρώ
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας