Σε μια... υπάλληλο επιχείρησε να χρεώσει ο υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού, Ιάσονας Φωτήλας, όλες τις ευθύνες για το φιάσκο της επιτροπής για την ελληνική υποψηφιότητα για τα Όσκαρ.
Ωστόσο στη σχετική συνέντευξή Τύπου που παραχώρησε, προκάλεσε περισσότερα ερωτήματα, παρά απάντησε για τον τρόπο επιλογής των προσώπων τα οποία αποφασίζουν ποια ταινία θα εκπροσωπήσει τη χώρα στα Οσκαρ, αν μπορεί το ΥΠΠΟ να διασφαλίσει την πνευματική ιδιοκτησία των καλλιτεχνών και γιατί ενέμεινε τόσο στην αλλαγή των συγκεκριμένων προσώπων της πρώτης επιτροπής (άλλαξε τα 4 από τα 7) προκαλώντας ρήξη με την κινηματογραφική κοινότητα αλλά και τον διασυρμό της χώρας μας στο εξωτερικό καθώς, όπως ήταν αναμενόμενο, το περιστατικό δημοσιοποιήθηκε.
Μια ημέρα μετά, ο Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠ.ΠΟ. αποδομεί πλήρους τους ισχυρισμούς του υφυπουργού, μέσα σε μόλις τρία σημεία. Συγκεκριμένα, ο Σύλλογος, αφού ανέφερε πως στη συνέντευξη Τύπου «υπήρξε προσπάθεια όλο το «φιάσκο» με την επταμελή επιτροπή επιλογής της ταινίας που θα αποσταλεί στα βραβεία Όσκαρ να φορτωθεί σε μια συνάδελφό μας», ξεκαθαρίζει τα παρακάτω:
1. Σύμφωνα με την υπηρεσιακή πρακτική και τις κείμενες διατάξεις, η εν λόγω Επιτροπή προτείνεται από την αρμόδια Διεύθυνση και σε καμία περίπτωση «από μία υπάλληλο», όπως αναφέρθηκε. Κατά γενική ομολογία, η Επιτροπή που προτάθηκε από τα υπηρεσιακά στελέχη ήταν μια άψογη επιτροπή, καθολικής αποδοχής από τον κόσμο του ελληνικού κινηματογράφου, με μέλη εγνωσμένου κύρους από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.
2. Η συγκρότηση της Επιτροπής σε καμία φάση της διαδικασίας δεν ήταν «παράτυπη», όπως είπε στη συνέντευξη τύπου ο Υφυπουργός κ. Φωτήλας. Δεν «αναγκάστηκε» να αλλάξει τη σύνθεση της Επιτροπής, επειδή ήταν «παράτυπη». Το επιχείρημα αυτό δεν ισχύει και δεν απαντά γιατί κράτησε ίδια δύο μέλη της προτεινόμενης Επιτροπής (το τρίτο μέλος ήταν ex officio και ήταν υποχρεωμένος να το κρατήσει). Ο Υφυπουργός επέλεξε να αλλάξει αιφνιδιαστικά τη σύνθεση της Επιτροπής και με την επιλογή του οδήγησε σε απόσυρση ταινιών από την διαδικασία και σε παραίτηση μελών της Επιτροπής. Η εξέλιξη με την απόσυρση 23 υποψήφιων ταινιών, που ναρκοθετεί κάθε έννοια αξιοκρατίας στην διαδικασία επιλογής της ελληνικής υποψηφιότητας για τα Όσκαρ, αποτελεί αποκλειστικά ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας.
3. Οι διεργασίες για την επιτροπή από τους αρμόδιους υπαλλήλους είχαν ξεκινήσει εγκαίρως, πολύ πριν την καταληκτική ημερομηνία της 15/8/2024. Πριν συνταχθεί το σχέδιο της Υπουργικής Απόφασης, που στάλθηκε για υπογραφή, δεν είχε υπάρξει καμία αντίρρηση από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας, που ήταν ενήμερη. Αντί να ψάχνουν να βρουν «εξιλαστήρια θύματα» ανάμεσα στους υπαλλήλους της αρμόδιας Διεύθυνσης, καλό είναι ο Υφυπουργός κ. Φωτήλας και η ΓΓ κ. Δουνδουλάκη, να αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί χωρίς να την μετακυλίουν σε εργαζόμενους, οι οποίοι εκτέλεσαν με υπηρεσιακή επάρκεια τα καθήκοντά τους, με ευσυνειδησία και ευαισθησία για την αξιοκρατία και την διαφάνεια.
«Δεν θα ανεχθούμε καμία «προκάτ» πειθαρχική διαδικασία, για να αποσείσει τις ευθύνες της η πολιτική ηγεσία. Στεκόμαστε δίπλα στους συναδέλφους-ισσες της αρμόδιας Διεύθυνσης και την υπάλληλο που στοχοποιείται άδικα, ώστε να μην αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πραγματικά ανήκουν», τονίζει επίσης ο Ενιαίος Σύλλογος.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας