«Oι Μίτσελ και η εξέγερση των μηχανών» («The Mitchells vs the Machines»)
του Μάικ Ριάντα
Οι παραγωγές των Φιλ Λορντ και Κρίστοφερ Μίλερ, ήδη από το «Βρέχει κεφτέδες» και πολύ περισσότερο με το «Η ταινία LEGO» και το «Spider-Man: μέσα στο Αραχνοσύμπαν», έχουν ένα ιδιαίτερο χάρισμα. Να συνδυάζουν το παιδικό με το πνευματώδες, το παλιομοδίτικο με το meta, το τρυφερό με το διασκεδαστικά αλλοπρόσαλλο. Κι η νέα τους ταινία πηγαίνει το σύμπαν τους ένα βήμα παραπέρα – ή πιο πίσω, αν αυτό προτιμά κανείς.
Αυτή είναι η ιστορία της Κέιτι Μίτσελ, του κοριτσιού που απ’ όταν ήταν μικρούτσικο, συνειδητοποιούσε πως ήταν αταίριαστη με όλους και με όλα, ακόμα και με την οικογένειά της. Οταν η Κέιτι ετοιμάζεται, πια, να φύγει για το Πανεπιστήμιο, για να σπουδάσει κινηματογράφο, όπως ονειρευόταν από παιδί, ο πατέρας της βρίσκει αφορμή να συσφίγξει τις σχέσεις της οικογένειας: μαζεύει όλο το σόι για να ταξιδέψει και να συνοδεύσει την Κέιτι στον νέο της προορισμό, ιδανικό μέσο για ποιοτική συναναστροφή. Τι μπορεί να τους χαλάσει τα σχέδια; Μα, φυσικά, μια εξέγερση από ρομπότ! Οι Μίτσελ, τώρα, είναι η τελευταία οικογένεια στον πλανήτη και η μόνη που μπορεί να σώσει την ανθρωπότητα.
Η ταινία προβάλλεται στο Netflix με ελληνικούς υπότιτλους.
«Η ακτή του κουνουπιού»
του Ρούπερτ Γουάιατ
Εάν θυμάστε τη θαυμάσια ταινία του Πίτερ Γουίρ του 1985, με πρωταγωνιστές τον Χάρισον Φορντ, την Ελεν Μίρεν και τον Ρίβερ Φίνιξ, διασκευή του μυθιστορήματος του Πολ Θερού, σε σενάριο Πολ Σρέιντερ, μπορείτε να την ξεχάσετε.
Η νέα σειρά επτά επεισοδίων του Apple TV+, βασισμένη στο ίδιο πρωτότυπο υλικό, αλλάζει ύφος και ρυθμό. Εδώ, ο Αλι Φοξ (Τζάστιν Θερού) παίρνει τη γυναίκα του, Μάργκο (Μελίσα Τζορτζ) και τα δυο παιδιά τους, εγκαταλείπει την Αμερική και καταφεύγει στο Μεξικό, κυνηγώντας μια ουτοπία. Εκεί, θα συναντήσει μάλλον την κόλαση των τοπικών καρτέλ αλλά και τους πράκτορες της αμερικανικής Ασφάλειας που τους αναζητούν. Λιγότερο αιχμηρή από την ταινία του ’85, ωστόσο με περισσότερες αναφορές στη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα, η σειρά (με ένα νέο επεισόδιο ανά εβδομάδα) καταφέρνει, ωστόσο, προς το παρόν τουλάχιστον, να χτίσει έναν πυκνό ιστό μυστηρίου.
Η «Ακτή του κουνουπιού» προβάλλεται στο Apple TV+.
«Dogman»
του Ματέο Γκαρόνε
Ενας από τους πιο δημοφιλείς αλλά και άνισους σκηνοθέτες της νεότερης ιταλικής γενιάς κάνει μια πανέμορφη ταινία, ένα νεκρό τοπίο της ιταλικής κοινωνίας του ανθρώπινου περιθωρίου, που όμως ποτέ δεν γεμίζει με την ένταση και την ουσία που του αξίζει.
Εμπνευσμένο από την πραγματική ιστορία του Πιέτρο Ντε Νέγκρι που συγκλόνισε την Ιταλία στα τέλη του ‘80, το «Dogman» (2018) παρακολουθεί τον Μαρτσέλο στην καθημερινότητά του, σ’ ένα από τα προάστια-φάντασμα, μια περιοχή γεμάτη με ένα μεγάλο τίποτα, με μικρά μαγαζιά, ουφάδικα, ενεχυροδανειστήρια και μια λίμνη για να πετιούνται τα κοινά μυστικά. Ο Μαρτσέλο, διωγμένος και από τη φύση και από τη μοίρα, έχει ένα κομμωτήριο και ξενοδοχείο για σκύλους – φυσικά, ως πάρεργο, ντιλάρει κοκαΐνη. Η μικρή του κόρη και τα σκυλιά είναι οι μεγάλες και μοναδικές αγάπες του. Οταν ο παλιός φίλος του, ο Σιμόνε, βγαίνει από τη φυλακή, ένας γίγαντας, παντοδύναμος και κατεστραμμένος από τα ναρκωτικά, έτοιμος ανά δευτερόλεπτο να εκραγεί θανατηφόρα, ο Μαρτσέλο, καθώς και τον φοβάται και τον θαυμάζει μαζί, θα δεχτεί να τον βοηθήσει στις βρομοδουλειές του, με αποτελέσματα καταστροφικά μόνο για τον ίδιο. Μέσα του θα αρχίσει να βράζει μια φρικιαστική ιδέα εκδίκησης. Οσο το εφιαλτικό περιβάλλον που εικονογραφεί ο Γκαρόνε αναπτύσσει το μισό νόημα της ταινίας, ο πρωταγωνιστής του, Μαρτσέλο Φόντε (Βραβείο Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Κανών), γεμίζει το άλλο μισό.
Η ταινία «Dogman» προβάλλεται στο Cinobo με ελληνικούς υπότιτλους.
«Στο κάμπινγκ»
του Ανδρέα Θωμόπουλου
Τίποτε δεν κυλά προβλέψιμα μεταξύ των εργαζομένων και των πελατών του δενδρόφυτου κάμπινγκ στην Πελοπόννησο. Ιδιοκτήτης είναι ο Τάκης, τον βοηθά ο Μήτσος, που ήρθε απ’ το χωριό του, στο Αραχναίο, για να φροντίζει τα άλογα που νοίκιασε ο πατέρας του στον Τάκη για το καλοκαίρι, ώστε το κάμπινγκ να ανέβει με μια «σχολή ιππασίας». Ο Μήτσος θα ζήσει έναν έρωτα με τη Γερμανίδα Σαμάνθα, που θα τελειώσει μαζί με το καλοκαίρι. Η σειρά 13 επεισοδίων, σε σενάριο του Κώστα Γκάτζιου, έκανε πρεμιέρα τέτοιες μέρες το 1989, με πρωταγωνιστές τον Νίκο Καλογερόπουλο σε διπλό ρόλο και τον Τάκη Μόσχο – μαζί ο Ντίνος Αυγουστίδης, η Λυδία Λένωση, η Μυρτώ Παράσχη και άλλοι. Παρά την εικόνα της που προδίδει την ηλικία της, εξακολουθεί να είναι απολαυστική, μια χαριτωμένη βουτιά στην ελληνική ιδιοσυγκρασία του ’80. Βρίσκεται ανάμεσα στους ρετρό θησαυρούς του ERTFLIX και βλέπεται μονορούφι, σαν φραπές.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας