Τη χρονιά –τις χρονιές, τελικά– της πανδημίας όλα επηρεάστηκαν, όλα άλλαξαν και τα Βραβεία Οσκαρ της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών κι Επιστημών δεν θα αποτελούσε εξαίρεση.
Η φετινή οσκαρική τελετή γίνεται πιο αργά, το βράδυ (για εμάς) της Κυριακής, 25 Απριλίου, προς Δευτέρα, έχοντας επιτρέψει τη συμμετοχή ταινιών που προβλήθηκαν μόνο διαδικτυακά, αναγκαστικά. Αλλά οι καινοτομίες που επιβάλλουν οι συνθήκες –και η φαντασία των τριών παραγωγών, μεταξύ τους κι ο σπουδαίος και πάντα ρηξικέλευθος Στίβεν Σόντερμπεργκ– δεν σταματούν εκεί. Παρακάτω όσα ξέρουμε ότι... θα μας εκπλήξουν στα φετινά Οσκαρ, για τα υπόλοιπα θα περιμένουμε ώς τη Δευτέρα.
● Bring your movie love. Αυτό είναι το «μότο» της φετινής, 93ης οσκαρικής απονομής κι οι διοργανωτές αποφάσισαν να δείξουν, με την εικόνα τους, την αγάπη τους αναθέτοντας τις αφίσες της τελετής σε επτά καλλιτέχνες απ’ όλο τον κόσμο, από τη Νιγηρία ώς την Αυστραλία, με έμφαση στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα.
● Ξεχνάμε το κλασικό. Η γνώριμη ορχήστρα κάτω από τη σκηνή, που συνόδευε ζωντανά το σόου κι έδινε το μουσικό σήμα στους αμετροεπείς νικητές που εκφωνούσαν τους λόγους τους θ’ απουσιάζει φέτος. Τη θέση της παίρνει ο αξεπέραστος Questlove των Roots που έχει ήδη ηχογραφήσει κομμάτια για τη βραδιά, τα οποία θα μιξάρει ζωντανά.

| AP PHOTO
● Οσκαρ παντού. Κανένα Dolby Theatre φέτος, μια και κρίθηκε ακατάλληλο βάσει των μέτρων κατά της πανδημίας. Ετσι, ο πυλώνας της τελετής μεταφέρεται στον πανέμορφο, εν λειτουργία μάλιστα, Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό του Λος Αντζελες. Αλλά δεν μένουμε εκεί. Η τελετή θα γίνεται, με ζωντανή ανταπόκριση και σε άλλα σημεία της πόλης, αλλά και σε άλλες πόλεις του κόσμου, στο Λονδίνο, στο Παρίσι, για τη διευκόλυνση των υποψηφίων που δεν μπορούν να ταξιδέψουν (η παραγωγή απέρριψε τις συνδέσεις μέσω zoom) και την ενίσχυση της αίσθησης παγκοσμιοποίησης που η Ακαδημία φέτος λανσάρει.
● Αντί κόκκινου χαλιού. Φέτος, το pre-show θα ονομάζεται «Into the Spotlight» και θα έχει τη μορφή κοκτέιλ για τους παρευρισκόμενους (με κάμερες, φυσικά), σε δυο μεγάλους «κήπους» που θα στηθούν γύρω από τον Σταθμό. Στη διάρκεια του κοκτέιλ, μάλιστα, και όχι στην τελετή, θ’ ακουστούν και τα πέντε υποψήφια για Οσκαρ τραγούδια. Το παραδοσιακό εναρκτήριο νούμερο της τελετής θα είναι επίσης διαφορετικό: ο Σόντερμπεργκ υπόσχεται κάτι που θα γυρίζεται live σε σινεμασκόπ, ώστε, όπως εκείνος επιμένει, «να θυμίζει ταινία». Αλλά και το δείπνο των νικητών, το Governors Ball, που ακολουθεί την τελετή, αντικαθίσταται φέτος από ένα ακόμα κοκτέιλ πάρτι με κάμερες, το «Oscars: After Dark», το οποίο θα παρακολουθούμε κι εμείς!
● Η Κίνα δεν θα δει τα Οσκαρ. Εμπάργκο στη φετινή τελετή εφαρμόζει η χώρα, που δεν θα μεταδώσει την απονομή, για πρώτη φορά από το 1969. Οι λόγοι δύο, αφενός η κινεζικής καταγωγής Κλόι Ζάο, σκηνοθέτης του «Nomadland», κατακρίνει την κινεζική κυβέρνηση στις συνεντεύξεις της. Αφετέρου, το υποψήφιο Καλύτερο Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους «Do Not Split» που καταγράφει τις διαδηλώσεις στο Χονγκ Κονγκ το 2019-20. Απάντηση της Κίνας, η λογοκρισία.
● Γυναικεία πρωτιά. Για πρώτη φορά στην ιστορία των Οσκαρ, δύο γυναίκες είναι υποψήφιες στην κατηγορία της Καλύτερης Σκηνοθεσίας. Η Κλόι Ζάο για το, φαβορί έτσι κι αλλιώς, «Nomadland» και η ώς τώρα ηθοποιός Εμεραλντ Φένελ για το «Promising Young Woman». Οι δυο τους μπαίνουν στο ολιγομελές «κλαμπ» των υποψήφιων γυναικών σκηνοθετών, που συμπληρώνεται από τις Λίνα Βερτμίλερ, Τζέιν Κάμπιον, Σοφία Κόπολα, Κάθριν Μπίγκελοου και Γκρέτα Γκέργουιγκ. Από αυτές, μόνο η Κάθριν Μπίγκελοου κέρδισε το Οσκαρ Σκηνοθεσίας, το 2009 για το «The Hurt Locker».
● Η χρονιά της Βαϊόλα Ντέιβις. Με τη συγκλονιστικά διαφορετική ερμηνεία της στο «Ma Rainey’s Black Bottom» παίρνει την πρωτιά για το βραβείο. Εχει ήδη κερδίσει μια άλλη πρωτιά, αυτήν της πρώτης μαύρης ηθοποιού που συγκεντρώνει τέσσερις υποψηφιότητες στην ιστορία των Οσκαρ.
● Η χρονιά του Τσάντγουικ Μπόουζμαν. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο ταλαντούχος ηθοποιός που έφυγε πολύ νωρίς θα τιμηθεί με το Οσκαρ Ανδρικού Ρόλου, όχι μόνο για λόγους αρχής, αλλά και γιατί, πραγματικά, η ερμηνεία του στο «Ma Rainey’s Black Bottom» είναι θαυμάσια. Σίγουρα, ωστόσο, όχι τόσο συναρπαστική, πολυδιάστατη, εμπνευσμένη, όσο αυτή του Αντονι Χόπκινς στο «The Father» του Φλόριαν Ζέλερ, που παρ’ όλα αυτά θα χάσει το βραβείο. Ελπίζουμε, ωστόσο, η ταινία αυτή να κερδίσει το Οσκαρ Μοντάζ που υπογράφει ο Γιώργος Λαμπρινός.
Info: Η 93η Τελετή απονομής των Βραβείων Οσκαρ θα προβληθεί ζωντανά στο κανάλι Cosmote Cinema Oscars HD της Cosmote TV, από τις 23.30 της Κυριακής, 25 Απριλίου.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας