Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.7° 17.8°
2 BF
76%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
22.8° 19.8°
2 BF
58%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.0° 18.3°
2 BF
69%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
21.9° 21.9°
3 BF
56%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
0 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
3 BF
48%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.1° 21.1°
1 BF
65%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
21°C
20.8° 19.4°
4 BF
68%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 18.2°
1 BF
59%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.1° 19.1°
3 BF
62%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
3 BF
77%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.3°
4 BF
68%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
21.8° 21.8°
2 BF
55%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
24.0° 18.9°
2 BF
52%
Ρόδος
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.3° 19.3°
2 BF
81%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.0° 20.0°
2 BF
52%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.4° 18.3°
3 BF
75%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
22°C
22.2° 22.2°
2 BF
60%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.0° 18.0°
2 BF
58%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
elena stixina
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Ελένα Στίχινα

«Εθίστηκα στην όπερα»

Η Ρωσίδα σοπράνο εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την ερχόμενη Κυριακή, μαζί με τον Δημήτρη Πλατανιά, στο επετειακό γκαλά του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για τα 100 χρόνια από τη γέννηση της Κάλλας.

Με δύο αστέρια της λυρικής σκηνής που φεγγοβολούν στο παγκόσμιο λυρικό στερέωμα θα ξεκινήσει το αφιέρωμα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για τα 100 χρόνια από τη γέννηση της απόλυτης λυρικής Ντίβας Μαρία Κάλλας (1923-1977). Η Ρωσίδα σοπράνο Ελένα Στίχινα και ο Ελληνας βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς, δοκιμασμένοι στους πιο απαιτητικούς ρόλους της όπερας και περιζήτητοι, θα είναι οι πρωταγωνιστές στο πρώτο γκαλά που θα πραγματοποιηθεί αυτή την Κυριακή στις 8.30 στο Μέγαρο, υπό τη διεύθυνση του καταξιωμένου αρχιμουσικού Λουκά Καρυτινού και με τη συνοδεία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.

Στην εμφάνισή τους θα εστιάσουν σε όπερες εμβληματικών Ιταλών συνθετών και σε ρόλους τους οποίους η Κάλλας σφράγισε με την ανεπανάληπτη ερμηνεία της, όπως η Τόσκα του Τζάκομο Πουτσίνι, ενώ θα καταθέσουν την πείρα και το ταλέντο τους σταχυολογώντας από το ευρύ ρεπερτόριό τους αγαπημένες άριες και ντουέτα της ιταλικής ρομαντικής όπερας: σε περίοπτη θέση στις επιλογές τους βρίσκεται ο αθάνατος Τζουζέπε Βέρντι και ενδεικτικά οι δημοφιλείς του όπερες όπως οι «Τροβατόρε», «Αΐντα», «Ριγκολέτο» και «Σιμόνε Μποκανέγκρα».

Αναμφισβήτητα το ενδιαφέρον του γκαλά στρέφεται στη Ρωσίδα σοπράνο Ελένα Στίχινα, μία από τις πολλά υποσχόμενες φωνές της γενιάς της, η οποία θα τραγουδήσει για πρώτη φορά στη χώρα μας. Η Ρωσίδα υψίφωνος, που έχει καταξιωθεί με τις εμφανίσεις της στις σπουδαιότερες όπερες του κόσμου, είναι απόφοιτος του Κονσερβατόριου της Μόσχας, από το 2014 σολίστ της Σκηνής Πριμόρσκι του Μαριίνσκι, όπου έκανε το ντεμπούτο της ως Σαλώμη το 2017, ρόλο για τον οποίο της απονεμήθηκαν τα βραβεία «Ονιέγκιν» και «Golden Sofit» και έχει ερμηνεύσει μεγάλους ρόλους στη Σκάλα του Μιλάνου και στην Οπερα της Ζυρίχης.

Το 2017 «έπεσε στα βαθιά» όταν κλήθηκε να αντικαταστήσει στην όπερα της Βαστίλης και στο ρόλο της Τατιάνας από το έργο Ευγένιος Ονιέγκιν του Τσαϊκόφσκι τη συμπατριώτισσά της και σούπερ σταρ της όπερας της Νέας Υόρκης, κορυφαία σοπράνο Αννα Νετρέμπκο που ασθενούσε. Εχοντας δώσει πνοή σε πολλές ακόμη ηρωίδες στη μέχρι σήμερα πορεία της (Μιμή στην «Μποέμ», Σέντα στον «Ιπτάμενο Ολλανδό», «Τόσκα» και «Αΐντα», Λεονόρα στη «Δύναμη του πεπρωμένου», Τσο-Τσο Σαν στη «Μαντάμα Μπατερφλάι») είναι επιφυλακτική στη συνέντευξη που μας παραχώρησε για την πρώτη της εμφάνιση στην Ελλάδα, ίσως επειδή η σκιά της αποπομπής της Νετρέμπκο από τη Μετροπόλιταν Οπερα λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία είναι ακόμη νωπή. Παράλληλα όμως η Ρωσίδα υψίφωνος, τη φωνή της οποίας το Opera Wire περιγράφει ως ένα «υπέροχο όργανο με φωτεινότητα σε όλο το φάσμα της» φανερώνει έναν ισχυρό και προσγειωμένο χαρακτήρα και μας μιλά για τις αδυναμίες της στα λυρικά έργα.

● Τι αντιπροσωπεύει για σας το να χαρακτηρίζεται κάποια ντίβα;

«Νομίζω ότι σε αυτή την ερώτηση οφείλουμε να αναφερθούμε σε πραγματικές Ντίβες. Η Κάλλας ήταν μια από αυτές. Πιθανώς η πιο λαμπερή. Αλλά νομίζω ότι αυτός ο όρος, στις μέρες μας, στην πραγματικότητα δεν ισχύει».

● Εχετε επισκεφτεί την Ελλάδα στο παρελθόν, τι είναι αυτό που έχετε ξεχωρίσει;

«Εχω βρεθεί στην Ελλάδα δύο φορές για διακοπές αλλά ποτέ δεν είχα τη χαρά να εμφανιστώ εδώ. Νομίζω ότι είναι μια φανταστική χώρα με εξαιρετικό πολιτιστικό υπόβαθρο και εκπληκτική φύση. Θα μου άρεσε πολύ να περάσω περισσότερο χρόνο εδώ».

Τι είναι αυτό που σας έκανε να ασχοληθείτε με το λυρικό τραγούδι και τι σημαίνει για σας η όπερα;

«Μου συνέβη εντελώς τυχαία, αλλά μόλις προσπάθησα να τραγουδήσω όπερα, αμέσως εθίστηκα. Μου είναι δύσκολο να εκφράσω πόσο αγαπώ την κλασική μουσική και τι σημαίνει για μένα. Το ονομάζω το αληθινό μου πάθος».

● Υπάρχει κάποια όπερα που θεωρείτε ξεχωριστή;

«Ολες οι όπερες που παίζω είναι μέρος του εαυτού μου. Εχω δημιουργήσει χαρακτήρες, έχω δουλέψει πάνω σε τεχνικές δυσκολίες, έχω σκεφτεί δραματικές πτυχές, έχω ζήσει ζωές με τους ρόλους μου, με κάθε χαρακτήρα. Και είναι όλοι ξεχωριστοί για μένα».

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας ήρωας;

«Δεν μπορώ να αναφέρω μόνο έναν χαρακτήρα. Δεν νομίζω ότι κάποιος το μπορεί. Προτιμώ τους χαρακτήρες που γράφτηκαν από τον Πουτσίνι -που ήταν καταπληκτικός ψυχολόγος, τον Βέρντι- για το μεγάλο δράμα αναμεμειγμένο με φοβερές μελωδίες, τον Τσαϊκόφσκι -φανταστικό ρομαντικό συνθέτη- και τον Στράους που απλώς τον λατρεύω».

Υπάρχει κάποιο έργο που απηχεί κομμάτια του εαυτού σας;

«Την περασμένη σεζόν έκανα τρεις νέες παραγωγές της “Αΐντα”. Ολες τους μου έκαναν μεγάλη αίσθηση, αλλά μου έδωσαν εντελώς διαφορετικά αισθήματα. Νομίζω ότι όλα έχουν να κάνουν με το τι μπορείς να δεις στην όπερα και πώς το νιώθεις».

● Υπάρχουν κάποιοι στίχοι που νιώθετε ότι σας εκφράζουν ιδιαίτερα;

«Κανείς δεν μπορεί να εκφράσει τα συναισθήματά μας καλύτερα από τους μεγάλους ποιητές ή συνθέτες. Ηταν ιδιοφυΐες και νομίζω ότι αυτές οι γλώσσες είναι οι πιο καθολικές για όλους. Μερικές φορές, όταν ακούς μουσική ή διαβάζεις ποιήματα, έχεις απλώς την αίσθηση ότι δεν μπορείς να το πεις ή να το εκφράσεις καλύτερα».

● Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε αντιμετωπίσει μέχρι τώρα στην καριέρα σας;

«Η μεγαλύτερη μου πρόκληση είναι να είμαι καλύτερη κάθε μέρα και ως άνθρωπος και ως τραγουδίστρια».

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων για τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννηση της Μαρίας Κάλλας το Μέγαρο προγραμματίζει ακόμη ένα γκαλά όπερας με τη συμμετοχή διεθνώς αναγνωρισμένων λυρικών ερμηνευτών και μία μεγάλη έκθεση που θα πραγματοποιηθούν τον προσεχή Δεκέμβριο.

Στο δεύτερο γκαλά όπερας (3/12/2023) θα λάβουν μέρος η υψίφωνος Ερμονέλα Γιάχο, ο τενόρος Τσαρλς Καστρονόβο και η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών που διευθύνει ο Λουκάς Καρυτινός. Επίσης από τις 3/12/2023 έως τις 30/1/2024, στο Φουαγιέ του ισογείου της Αίθουσας Χρήστος Λαμπράκης θα φιλοξενείται η έκθεση «Καληνύχτα, σας αγαπώ» που επιχειρεί να αναδείξει την προσωπικότητα της μεγάλης ντίβας, εντός και εκτός σκηνής, μέσα από προσωπικά αντικείμενα-ενθυμήματα και φορέματα της Μαρίας Κάλλας από τη συλλογή του Νίκου Χαραλαμπόπουλου, μακέτες κοστουμιών -ανάμεσά τους το κοστούμι-δείγμα του Γιάννη Τσαρούχη για την παράσταση της όπερας «Μήδεια» στην Επίδαυρο- αλλά και προβολές συνεντεύξεων και κοντσέρτων.

Πληροφορίες: Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου στις 20.30. Γκαλά όπερας. Αφιέρωμα στη Μαρία Κάλλας. Ελένα Στίχινα - Δημήτρης Πλατανιάς. Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Ορχήστρα in Residence του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Μουσική διεύθυνση Λουκάς Καρυτινός. Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης. Εισιτήρια 11-60€. Προπώληση 210 72 82 333, megaron.gr.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Εθίστηκα στην όπερα»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας