Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.2° 18.2°
1 BF
66%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.9° 17.1°
3 BF
78%
Πάτρα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
17°C
20.0° 16.6°
3 BF
81%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
3 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.2°
3 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.0° 19.0°
0 BF
71%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.8° 18.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
55%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
3 BF
60%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
68%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 17.8°
2 BF
62%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.8° 18.8°
2 BF
49%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
2 BF
61%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
74%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
68%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Ο Ντίσνεϊ κάποτε προσπαθούσε με τη «Φαντασία» να σβήσει τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην «υψηλή» και τη μαζική κουλτούρα

Η ΚΟΑ έχει μεγάλη «Φαντασία»

Οταν το 1940 ο ιδιοφυής Γουόλτ Ντίσνεϊ ετοίμαζε με τον περίφημο μαέστρο Λέοπολντ Στοκόφσκι την ταινία «Φαντασία» κανείς δεν περίμενε πως η ιστορία του κινηματογράφου θα αποκτούσε ακόμα ένα αριστούργημα.

Το έργο προσπάθησε να ενώσει τα πιο αταίριαστα για την εποχή πράγματα: τις τεχνικές animation, την εικαστική πανδαισία, το χιούμορ και την κλασική μουσική. Φαντάστηκε τότε ο Ντίσνεϊ ότι μπορούσε ο Μίκι να φορά το καπέλο του μαθητευόμενου μάγου και να κάνει πλακίτσα με υπόκρουση Μπετόβεν, κινούμενες σκούπες να ίπτανται ενώ η ορχήστρα παίζει αποσπάσματα από τον «Καρυοθραύστη», μικροί μονόκεροι να κάνουν ζαβολιές με Τσαϊκόφσκι, πήγασοι να ερωτεύονται με Μπετόβεν και όλο το παραμύθι να κλείνει με το Ave Maria, Op. 52 νo6 του Σούμπερτ.

Την ίδια εποχή περίπου στην Ελλάδα (28 Φεβρουαρίου του 1943), η Συμφωνική Ορχήστρα του Ωδείου Αθηνών μετονομαζόταν σε Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και έδινε την πρώτη της συναυλία.

Εφτά δεκαετίες μετά και μάλιστα σε μια στιγμή που η ορχήστρα αναζητά ακόμα περισσότερους τρόπους να ανοιχτεί στην κοινωνία αλλά και να προσεγγίσει ένα διαφορετικό κοινό, στον δρόμο της εμφανίζεται η «Φαντασία».

Από την Κυριακή και έως τις 31 Μαρτίου η ΚΟΑ ξεκινά συνεργασία με το Θέατρο Badminton και επιχειρεί τη δική της σύμπραξη animation και κλασικής μουσικής ετοιμάζοντας ένα πρόγραμμα με αποσπάσματα από τη «Φαντασία» του 1940 αλλά και τη συνέχεια του φιλμ «Φαντασία 2000» (έκανε πρεμιέρα το 2000 έπειτα από εντατική δουλειά και μελέτη εννέα ετών). Στο πόντιουμ θα βρίσκεται ο διευθυντής της Στέφανος Τσιαλής, ενώ στην οθόνη θα προβάλλονται σκηνές από τις δύο ταινίες.

Η ΚΟΑ δηλαδή περνά για πρώτη φορά το κατώφλι του «Badminton» υπολογίζοντας στο κοινό που αγαπά τα οικογενειακά θεάματα, όπως ο Ντίσνεϊ κάποτε προσπαθούσε με τη «Φαντασία» να σβήσει τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην «υψηλή» και τη μαζική κουλτούρα. Για να δούμε...

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Η ΚΟΑ έχει μεγάλη «Φαντασία»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας