Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.7° 17.8°
2 BF
76%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
22.8° 19.8°
2 BF
58%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.0° 18.3°
2 BF
69%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
21.9° 21.9°
3 BF
56%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
0 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
3 BF
48%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.1° 21.1°
1 BF
65%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
21°C
20.8° 19.4°
4 BF
68%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 18.2°
1 BF
59%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.1° 19.1°
3 BF
62%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
3 BF
77%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.3°
4 BF
68%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
21.8° 21.8°
2 BF
55%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
24.0° 18.9°
2 BF
52%
Ρόδος
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.3° 19.3°
2 BF
81%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.0° 20.0°
2 BF
52%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.4° 18.3°
3 BF
75%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
22°C
22.2° 22.2°
2 BF
60%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.0° 18.0°
2 BF
58%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Η τελική σκηνή από την «Μποέμ» του Πουτσίνι σε αναβίωση σκηνοθεσίας της Λίνας Βερτμίλερ: Τσέλια Κοστέα (Μιμί), Λουτσάνο Γκάντσι (Ροντόλφο) | STEFANOS

«Μποέμ» από τα παλιά

Η «Μποέμ» του Πουτσίνι είναι μία από τις συχνότερα παρουσιαζόμενες όπερες παγκοσμίως. Πρωτοπαίχτηκε στο Τορίνο τη χρονιά των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων. Στηρίζεται σε νουβέλα του Ανρί Μιρζέρ, που περιγράφει σποραδικά επεισόδια της ασήμαντης και τελικά τραγικής ζωής φτωχών νεαρών καλλιτεχνών του παριζιάνικου Καρτιέ Λατέν στα μέσα του 19ου αιώνα. Ο Πουτσίνι χειρίζεται το πικρό αυτό θέμα αριστοτεχνικά, πετυχαίνοντας ένα άκρως διακοσμητικό, χαριτωμένο αποτέλεσμα, την αβάσταχτη ελαφρότητα του οποίου έχουν ψέξει ουκ ολίγοι.

Την τελευταία εικοσαετία η ΕΛΣ παρουσίασε δύο νέες, ριζικά αντιδιαμετρικού στίγματος παραγωγές που έφεραν τις υπογραφές σημαντικών σκηνοθετών: της Ιταλίδας Λίνας Βερτμίλερ (1996/97) και του Βρετανού Γκράχαμ Βικ (2007/08). Η πρώτη πρότεινε μια α λα καρτ ποστάλ νοσταλγική, αβαρή, πρώτου επιπέδου ανάγνωση, που έπαιζε με αυτονόητες εικαστικές αναφορές και επιβεβαίωνε κάθε mainstream διακοσμητικό στερεότυπο˙ ο δεύτερος κυριολεκτικά πέταξε το έργο στα λιοντάρια, φωτίζοντας με σύγχρονη, κριτική ματιά την ανθρώπινη πρώτη ύλη του έργου. Εκάστη παραγωγή είχε -και έχει- θερμούς θιασώτες και ορκισμένους εχθρούς. Ωστόσο, καθώς αμφότεροι πληρώνουν φόρους, αμφότεροι δικαιούνται να δουν αυτό που τους ευχαριστεί και είναι πολύ καλό που η ΕΛΣ κρατά και τις δύο.

Αρχές Δεκεμβρίου λοιπόν, η σκηνοθεσία της Βερτμίλερ ξαναπαρουσιάστηκε σε αξιοπρεπή αναβίωση, επιμελημένη από την Κατερίνα Πετσατώδη. Η όπερα δόθηκε σε σειρά εννέα εξ αρχής sold-out παραστάσεων! Η επιλογή μπορεί να ξάφνιασε -σχεδόν 20 χρόνια μετά η υπογραφή του Βικ μετρά σαφώς περισσότερο απ’ αυτήν της Βερτμίλερ!- ωστόσο λειτούργησε με ενδιαφέροντα τρόπο επιτρέποντας μια ξεκάθαρη βιωματική διαπίστωση της απόστασης που χωρίζει τις δύο θεωρήσεις.

Παρακολουθήσαμε την πρώτη διανομή στις 30/12/2014, αποκομίζοντας πολύ καλές εντυπώσεις. Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ενσάρκωσαν με υγιείς, ρωμαλέες φωνές και καλαίσθητο τραγούδι ο Ιταλός τενόρος Λουτσάνο Γκάντσι (Ροντόλφο) και η Ρουμάνα υψίφωνος Τσέλια Κοστέα (Μιμί). Ισορροπημένα αποδόθηκε το τρίο των φτωχών καλλιτεχνών Μαρτσέλο-Σονάρ-Κολίνε (Πατσαλίδης, Λαλούσης, Αποστόλου), αξιοπρεπής ήταν η Μουζέτα της Μαρίας Μητσοπούλου. Την παράσταση διηύθυνε με σφρίγος, δυναμισμό και εξωστρέφεια ο Λουκάς Καρυτινός. Απολύτως «στα νερά τους», Ορχήστρα και Χορωδία της ΕΛΣ ανταποκρίθηκαν με άνεση και αμεσότητα.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Μποέμ» από τα παλιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας