Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
20.4° 18.4°
1 BF
73%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
21.3° 18.6°
3 BF
67%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
18°C
21.0° 17.7°
2 BF
76%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
2 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
72%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
19.8° 19.8°
1 BF
71%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
13.4° 13.4°
2 BF
62%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.3° 20.3°
1 BF
68%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
20.2° 19.4°
4 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
58%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
3 BF
60%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
72%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.6° 20.6°
2 BF
61%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.5° 18.4°
3 BF
58%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.3° 18.8°
4 BF
79%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.0° 20.0°
2 BF
53%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
3 BF
66%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.7° 20.7°
3 BF
68%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
2 BF
61%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Η Οντρεϊ Χέπμπορν φωτογραφημένη στη Ρώμη το 1960 | Cecil Beaton/P

Ηταν κυρία της εικόνας της

Θεωρείται ακόμα (και μάλλον δεν θα χάσει πότε τη θέση αυτή) η πιο κομψή ηθοποιός, κορυφαίο σύμβολο της μόδας.

Εξακολουθεί να είναι μία από τις πιο φωτογραφημένες και αναγνωρίσιμες σταρ.

Η Οντρεϊ Χέπμπορν (1929-1993) θα αξιωθεί του χρόνου, στις 2 Ιουλίου, μια μεγάλη έκθεση στη National Portrait Gallery του Λονδίνου, ακριβώς επάνω στην εξηκοστή πέμπτη επέτειο της πρώτης εμφάνισής της στη σκηνή, ως χορεύτρια και μέλος του μπαλέτου στη λονδρέζικη revue «Petite Sauce Tartare».

Είναι λογικό η πολυαναμενόμενη έκθεση με τίτλο «Audrey Hepburn: Portrait of an Icon» να δίνει βάρος στα άγνωστα για τους πολλούς χρόνια της στο Λονδίνο, πριν γίνει σταρ του Χόλιγουντ.

Πόσο μάλλον που το νάιτ κλαμπ, που εμφανιζόταν, το Ciro’s στην οδό Orange, ανήκει σήμερα στη National Portrait Gallery, εκεί στεγάζονται τα αρχεία της και οι αίθουσες μελέτης.

Η επιμελήτρια της έκθεσης Ελεν Τρομπετέλερ χαρακτήρισε το γεγονός «μια υπέροχη σύμπτωση». «Για μας είναι πολύ σημαντικό ότι εμφανίστηκε στο κτίριο μας στα πρώτα βήματα της καριέρας της».

Η Χέπμπορν γεννήθηκε στις Βρυξέλλες το 1929 και έφτασε στο Λονδίνο το 1948 με μια υποτροφία για το Rambert Ballet School στο Νότινγκ Χιλ.

Με τις πρώτες της εμφανίσεις στη μουσική revue τράβηξε το ενδιαφέρον των κυνηγών ταλέντων και των φωτογράφων, σαν τον Αντονι Μποσάν. Τα υλικά (φωτογραφίες και συνεντεύξεις από εκείνη την εποχή) δείχνουν ότι η μετέπειτα σταρ ήταν, πάντα σύμφωνα με την επιμελήτρια της έκθεσης, «μια πολύ σεμνή και μετρημένη νέα γυναίκα». Ανάμεσα στις πρώτες δημόσιες εκθέσεις του πανέμορφου προσώπου της και η διαφημιστική καμπάνια του 1950, με τον φακό του Ανγκους ΜακΜπιν, για την κρέμα προσώπου Crookes Lacto-Calamine και σλόγκαν: «Το δέρμα σας δεν είναι για κάψιμο».

Τότε ήταν που άρχισε να παίρνει ρολάκια σε βρετανικές ταινίες για να έρθει σύντομα (1951) και ο ρόλος που την εκτόξευσε, η «Ζιζί», σε μιούζικαλ του Μπροντγουέι βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Κολέτ. Στην έκθεση της National Portrait Gallery θα υπάρχουν φωτογραφίες του Λάρι Φιλντ από το καμαρίνι της στη Ν. Υόρκη.

Η έκθεση θα καλύπτει όλη την καριέρα της, μέχρι και τα τελευταία χρόνια της ζωής της, τότε που είχε αφοσιωθεί στη φιλανθρωπία.

Αποτελείται από περισσότερες από 60 φωτογραφίες, ανάμεσά τους πολλές κλασικές αλλά και άλλες, που σπάνια πια τις βλέπει πια κανείς σε ανάλογες διοργανώσεις ή σε περιοδικά.

Τις υπογράφουν οι κορυφαίοι του 20ού αιώνα, όπως οι Ρίτσαρντ Αβεντον, Σέσιλ Μπίτον, Ανγκους ΜακΜπιν, Νόρμαν Πάρκινσον και Ιρβινγκ Πεν.

Δίπλα τους μια πληθώρα από vintage εξώφυλλα περιοδικών, σκηνές από ταινίες αλλά και εντυπωσιακό, όπως υπόσχεται το μουσείο, αρχειακό υλικό από προσωπικές και οικογενειακές στιγμές της.

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη στενή της συνεργασία με τον Γάλλο μόδιστρο Ιμπέρ ντε Ζιβανσί. Ηταν η μούσα του.

Ηταν αυτός για τον οποίο η Οντρεϊ Χέπμπορν έλεγε, «τα ρούχα του είναι τα μόνα, μέσα στο οποία είμαι ο εαυτός μου».

Δεν είναι, πάντως, τόσο απόλυτο.

Οπως φαίνεται από τα λόγια της επιμελήτριας της έκθεσης, η ηθοποιός μάλλον καθοδηγούσε παρά ακολουθούσε τυφλά αυτούς που ασχολούνταν με την εικόνα της.

«Είχε μια πολύ καθαρή ιδέα για το πώς ήθελε να τη δείχνουν και για το πώς τη χρησιμοποιούσαν.

Στις σχέσεις της με φωτογράφους και σχεδιαστές, για παράδειγμα, τον Σέσιλ Μπίτον και τον Ζιβανσί, η Χέπμπορν είχε το πάνω χέρι, δεν ήταν παθητικός αποδέκτης.

Αυτή η επίγνωση για το οτιδήποτε είχε να κάνει με την εικόνα της την κάνει πολύ σύγχρονη».

Info:

Διάρκεια 2 Ιουλίου-18 Οκτωβρίου 2015

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ηταν κυρία της εικόνας της

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας