Στην ερώτηση «πόσο ασφαλείς είναι οι χώροι πολιτισμού;» απαντά η ΠΟΘΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος), στέλνοντας σχετική επιστολή στις υπουργούς Εσωτερικών Ν. Κεραμέως και Πολιτισμού Λ. Μενδώνη, καθώς και στον υπουργό Εργασίας Αδ. Γεωργιάδη, τον υφυπουργό Σύγχρονου Πολιτισμού Χρ. Δήμα, τη γ.γ. Σύγχρονου Πολιτισμού Ε. Δουνδουλάκη καθώς και το Ελληνικό Ινστιτούτο Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας. Το ερώτημα αφορά το νομοθετικό πλαίσιο ασφαλούς λειτουργίας των χώρων θεαμάτων, δηλαδή χώρους ακροάματος, τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γυρισμάτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναλυτικά καταθέτει η ΠΟΘΑ, το νομοθετικό αυτό πλαίσιο «έχει καταρρεύσει και χρειάζεται σοβαρότατο επαναπροσδιορισμό και θεμελίωση». «Η ανάγκη για όλο και πιο καινοτόμα τεχνολογικά, φαντασμαγορικά θεάματα και ο χειρισμός ειδικών εφέ επιτάσσουν οι τεχνικές ασφαλείας (όπως η ασφάλεια και το κρέμασμα βαρέων αντικειμένων, η εργασία σε ύψος, η ασφαλής πρόσδεση αντικειμένων και σκηνικών, η πυροπροστασία, ο κίνδυνος από ηλεκτρισμό, η διαχείριση κρίσεων και κοινού) να συνοδεύονται και από τους κατάλληλους κανόνες ασφαλείας», αναφέρει η ανακοίνωση, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «ο Νόμος 4229/14 «Αδεια εγκατάστασης και λειτουργίας χώρου παραστάσεων – Αδεια παράστασης και άλλες διατάξεις» όχι μόνο δεν επέλυσε το σοβαρό, χρόνιο πρόβλημα για πιο ασφαλείς και σύγχρονους χώρους θεάματος ακροάματος για τους θεατές και τους εργαζομένους σε αυτούς, αλλά το διεύρυνε». Μάλιστα, ακόμα και η απάντηση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αθηνών στις 9/5/2016 σε επιστολή της Ομοσπονδίας για παροχή στοιχείων επιβεβαίωνε τις ανησυχίες της.
Στη συνέχεια, η ΠΟΘΑ αναφέρει χαρακτηριστικά περιστατικά που όχι μόνο καταδεικνύουν την έλλειψη ικανού νομοθετικού πλαισίου αλλά έχουν οδηγήσει ακόμα και σε θανάτους.
Αναφέρουμε κάποια από αυτά:
● στις 21/7/2018 τραγικό θάνατο βρήκε ένας 31χρονος ηχολήπτης στη Ζάκυνθο σε κέντρο διασκέδασης στην περιοχή του Λαγανά, ο οποίος χτυπήθηκε από ηλεκτρικό ρεύμα
● φωτιστής πέθανε από ηλεκτροπληξία στη συναυλία της Αλκηστης Πρωτοψάλτη στην Ηγουμενίτσα
● μηχανικός σκηνής σκοτώθηκε σε πτώση από ύψος στο άλλοτε θέατρο Badminton
● το 2012 σκοτώθηκε ο σκηνοθέτης Θ. Αγγελόπουλος, λόγω έλλειψης κανόνων ασφαλείας
● στις 11/12/2019 έπεσε η κεντρική σκηνή των συναυλιών στο Πάρκο των Ευχών στη Λάρισα, κατά τη διάρκεια της βροχής και των κακών καιρικών φαινομένων, η οποία κατέρρευσε σαν τραπουλόχαρτο. Η κατάρρευση της σκηνής προκάλεσε και έντονα ερωτήματα για τον τρόπο κατασκευής της εξ αρχής και δεδομένου ότι στο επόμενο διάστημα θα φιλοξενούσε εκδηλώσεις τις οποίες θα παρακολουθούσαν χιλιάδες άτομα.
Αυτά είναι μόνο κάποια από τα περιστατικά. Ταυτόχρονα, «παρατηρείται ήδη το γεγονός ακόμα και κεντρικά θέατρα και χώροι ζωντανών οπτικοακουστικών εκδηλώσεων, συναυλιακοί χώροι και νυχτερινά κέντρα να μην εφαρμόζουν ούτε τους στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας με αποτέλεσμα να εντοπίζονται φαινόμενα όπως κλείσιμο των εξόδων κινδύνου, φώτα ασφαλείας που δεν λειτουργούν, πυρασφάλεια και μέσα πυρόσβεσης πλήρως απαξιωμένα, μηχανο-ηλεκτρικές εγκαταστάσεις με προβλήματα λειτουργίας και επικινδυνότητας, ενώ το προσωπικό να είναι πλήρως ανέτοιμο να αντιμετωπίσει τις στοιχειώδεις ανάγκες σε περίπτωση έκτακτου περιστατικού»...
Αναρωτιόμαστε: Εχουν αυτά καμία σημασία για την κυβέρνηση, τη στιγμή που ούτε οι νεκροί των Τεμπών την ενδιαφέρουν; Θα δείξει.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας