Η πιο ακριβή μαυρόασπρη φωτογραφία που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία είναι το περίφημη «Βιολί του Ινγκρές» («Le Violon d'Ingres»), του Αμερικανού σουρεαλιστή φωτογράφου Μαν Ρέι. Πουλήθηκε αντί 12,4 εκατ. δολαρίων σε δημοπρασία των Christie's.
Η ασπρόμαυρη φωτογραφία τραβήχτηκε το 1924, με τον καλλιτέχνη να μεταμορφώνει το γυμνό σώμα μιας γυναίκας σε βιολί, σχεδιάζοντας στην πλάτη της τα κενά που σχηματίζουν το f.
Η αρχική εκτύπωση του αριστουργήματος αναμενόταν να φτάσει μεταξύ 5-7 εκατομμυρίων δολαρίων, την υψηλότερη εκτίμηση για μία φωτογραφία στην ιστορία της δημοπρασίας, σύμφωνα με τον οίκο Christie's, ωστόσο η τιμή που έπιασε ξεπέρασε κάθε προσδοκία.
Ο Μαν Ρέι, γεννημένος ως Emmanuel Radnitzky, έζησε από το 1890 έως το 1976. Ήταν βασικό μέλος των κινημάτων του ντανταϊσμού και του σουρεαλισμού. Το έργο «Le Violon d'Ingres» αγοράστηκε από τον ίδιο τον φωτογράφο το 1962 από το ζευγάρι συλλεκτών Rosalind Gersten Jacobs και Melvin Jacobs.
Το έδωσε προς πώληση η κόρη τους μαζί με άλλα έργα της συλλογής τους.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος φωτογραφίας του Οίκου Δημοπρασιών Christie's, αυτή η φωτογραφία του Μαν Ρέι είναι «ένα από τα πιο εμβληματικά έργα του 20ού αιώνα. Αυτή η μαγευτική σουρεαλιστική εικόνα είναι το αποτέλεσμα μιας μοναδικής και χειροποίητης διαδικασίας σκοτεινού θαλάμου».
«Η εμβέλεια και η επιρροή της εικόνας, ταυτόχρονα ρομαντική, μυστηριώδης, αδίστακτη και παιχνιδιάρικη, έχει αιχμαλωτίσει τα μυαλά όλων για σχεδόν 100 χρόνια».
Το φωτογραφικό έργο που είχε το προηγούμενο ρεκόρ πώλησης, είναι το «Rhine II» του Αντρέας Γκούρσκι, το οποίο πουλήθηκε από τον Οίκο Christie's για 4,3 εκατ. δολάρια το 2011.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας