Kαμία κυβέρνηση δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την εγκληματικότητα εφόσον οι νόμοι της και οι πολιτικές της ευνοούν την κοινωνική και οικονομική ανισότητα. Καλοί οι ισχυρισμοί ότι η Ελληνική Αστυνομία σπαταλά δυνάμεις για να φυλάει τον κάθε Φουρθιώτη και τον κάθε συνταξιοδοτημένο υπουργό, δεν αρκούν όμως για να ερμηνεύσουν τη ραγδαία αύξηση της εγκληματικότητας, η οποία συνοδεύεται, δυστυχώς, από την απαξία της ανθρώπινης ζωής, από την απόλυτη έλλειψη σεβασμού απέναντί της.
Εδώ που τα λέμε τα σύγχρονα κράτη μένουν αδιάφορα με αυτή την έξαρση - ίσως και να τα συμφέρει μια τέτοια κατάσταση. Πόσοι και πόσοι δεν ζουν μέσα από την εγκληματικότητα... Αστυνομικοί, δικαστικοί υπάλληλοι, δικηγόροι και πολλοί άλλοι, τι να λέμε... Τα έχει πει με οξυδέρκεια, εδώ και περίπου δύο αιώνες ο Μαρξ στο Εγκώμιο του Εγκλήματος και όσο οι πολιτείες δεν συνηγορούν στην ισονομία και την κοινωνική ισότητα, η κατάσταση θα παραμένει η ίδια.
Συναισθήματα αποτροπιασμού και οργής προκαλεί ασφαλώς ο στραγγαλισμός της νεαρής, μόλις είκοσι χρονώ, μητέρας στα Γλυκά Νερά και όλοι αναρωτιούνται προς τι η στυγερή δολοφονία αφού πήραν το χρηματικό ποσό που βρήκαν. Πώς αφαιρεί κανείς έτσι εύκολα μια ζωή και μάλιστα από έναν νεότατο άνθρωπο; Θα έπρεπε να ντρεπόμαστε για τον πολιτισμό μας, για την κατάντια μας, για τον κυνισμό μας, αλλά η αιδώς δεν κατοικεί πια στις κοινότητες ούτε στα μυαλά ούτε στις καρδιές. Εχει χαθεί η αρετή, η συνοχή της κοινότητας, έχει σμπαραλιαστεί η παιδεία, ο πολιτισμός, η οικογένεια.
Ο κάθε απογοητευμένος από τη διάψευση των προσδοκιών του ή από οποιονδήποτε νευρικό-ψυχικό κλονισμό αρπάζει ένα πολυβόλο και θερίζει αθώες ψυχές - και είναι θλιβερό ότι αυτό συμβαίνει σε σχολεία, τώρα και στη Ρωσία εκτός από την Αμερική και όλο και επεκτείνεται σε όλο τον πλανήτη η κτηνωδία. Υφιστάμεθα, ναι, τα δεινά του καπιταλισμού, της μετανεωτερικότητας ίσως, έρμαια ανερμάτιστων και αδιάφορων για την ανθρώπινη ζωή κυβερνήσεων.
Σαφώς έχουν δίκιο όσοι κάνουν λόγο για τρομακτικό έλλειμμα δημοκρατίας και οπωσδήποτε απαιτείται ένας επαναστοχασμός περί της ουσίας της, της λειτουργίας της. Επίσης σαφές ότι όσοι διακινούν τέτοιες απόψεις γίνονται περίγελως - οπότε ο κόσμος έχει πάρει τον δρόμο του; Τι αλήθεια λένε οι μεταμοντέρνοι που γελούν με όλα αυτά; Για όλα φταίνε ο Χέγκελ και ο Μαρξ και όλες οι [προταγματικές] αφηγήσεις και όλα είναι «ελεύθερα» να συμβαίνουν και όποιον πάρει ο χάρος; Διότι αυτό συμβαίνει σήμερα - πειστήκαμε οι περισσότεροι ότι όλα είναι πιθανά και τίποτε δεν στέκεται ικανό να διακόψει τον ρου τους.
Και άρα έχουν δίκιο κι εκείνοι που διαμαρτύρονται ότι οι γειτονιές τους δεν έχουν καλή αστυνομική προστασία, ακριβώς διότι δεν έχουν γειτονιές-κοινότητες, δεν υπάρχει επαφή και αλληλεγγύη - αλλά αυτά ίσως κουράζουν μερικούς. Κι έρχεται το αποτρόπαιο έγκλημα και μας βάζει ξανά σε σκέψεις, αλλά μόνο σε σκέψεις. Μέσα στην αστική χοάνη ουδείς είναι σε θέση να προφυλαχτεί, ακόμη και από τον διπλανό του νομίζει ότι κινδυνεύει - και έτσι είναι. Το θέμα είναι αν κάτι μπορεί να βελτιωθεί.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας