Ούτε ο πολιτικός, ούτε ο πνευματικός κόσμος της χώρας, έτσι τουλάχιστον έχει προ πολλού διαπιστωθεί από εχέφρονες και σκεπτόμενους πολίτες, δύνανται να τροφοδοτήσουν με ελπίδες τους απλούς [αλλά τόσο σύνθετους] πολίτες. Δεν γίνεται λόγος για φρούδες ελπίδες αλλά για προτάσεις ανάταξης του πολιτισμού και των παραγωγικών δυνάμεων, που δεν είναι και λίγες, παραμένουν όμως ανεκμετάλλευτες, αδρανείς, έρημες, περιφρονημένες. Μια ματιά να ρίξει κανείς στο επίπεδο των μελών του Κοινοβουλίου και των Πανεπιστημίων εύκολα θα αντιληφθεί πόσο απέχει η χώρα από άλλες του δυτικού κόσμου. Τρεφόμαστε με άνοστα εισαγόμενα γεωργικά προϊόντα τη στιγμή που τούτη η χώρα, λόγω πολλών μικροκλιμάτων, διαθέτει τα πιο νόστιμα και υγιή, σε ελάχιστες βέβαια ποσότητες, με φρικτή ανεπάρκεια στην καλλιέργεια, την αποκομιδή, την τυποποίηση, τη διοχέτευση σε μικρές ή μεγάλες αγορές.
«Από τα πάνω» δηλαδή δεν διαφαίνεται κάτι ικανό να (ταρα)κουνηθεί η ενεργητικότητα, η επιχειρηματικότητα αγροτών - κτηνοτρόφων - αλιέων. Ούτε γίνεται λόγος για βιομηχανίες, ψηφιακές εφαρμογές και κάθε είδους λογισμικά τεχνικά άλματα. Ετσι δεν πάει καθόλου μπροστά η χώρα, μάλιστα με τους ανθρώπους που τη διαφεντεύουν δεν έχει καμία προοπτική στο εγγύς αλλά και στο μεσοπρόθεσμο ή απώτατο μέλλον. Πρέπει να υπενθυμίζεται πάντοτε ο αισχρός και αδιανόητος ρόλος της ελληνικής δημοσιογραφίας στη διαμόρφωση ψευδών και ανυπόληπτων συνειδήσεων. Εάν κάποιος παρακολουθήσει επί μακρόν τι συμβαίνει στην τηλοψία, μάλλον αυτό που του απομένει είναι να κόψει τις φλέβες του ή να γίνει ερημίτης ή μισάνθρωπος. Αφού λοιπόν οι πολιτικοί και πνευματικοί ταγοί είναι τόσο λίγοι ο κόσμος στρέφεται στον εαυτό του, στην κοινωνία, όσοι τουλάχιστον μπορούν να δουν ότι η κοινωνία έχει τις δικές της δυνάμεις, όπως αυτές που ανεφάνησαν στις μαζικές διαδηλώσεις για τα Τέμπη.
Φρίττουν άπαντες, δεξιοί και αριστεροί, βλέποντας τη δημοσκοπική θεαματική άνοδο της Πλεύσης Ελευθερίας και επιδίδονται σε έναν ανηλεή καταιγισμό κατηγοριών εναντίον της προέδρου της, όμως δεν έχουν καταλάβει με ποιο τεράστιο πολιτικό ζώο έχουν μπλέξει, τι μεγέθους είναι η αναλυτική και συνθετική ικανότητά της. Λίγοι είναι από τους συναδέλφους της στη Βουλή που μπορούν να ακολουθήσουν την πολιτική της ενάργεια και ενέργεια –αλλά αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο· ας κοιταχτούν στον καθρέφτη και μετά να βυσσοδομήσουν εναντίον της ή να τολμήσουν να την αποδομήσουν. Δεν είναι παράδοξο ότι ενώ είναι στους «από πάνω» φαίνεται να εκπροσωπεί τους «από κάτω», με εξαιρετική μάλιστα συνέπεια και πλήθος επιχειρημάτων –τέτοιου είδους γνώση της πολιτικής πραγματικότητας λίγοι την έχουν. Η γνώση εντούτοις της πολιτικής πραγματικότητας αλλά και της κοινωνικής όφειλε να είναι κάτι το αυτονόητο για του εκπροσώπους μας. Αρα ο λόγος εδώ δεν είναι υπερασπιστικός της προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας, αλλά απαξιωτικός [και προκλητικός] για όλους, σχεδόν, τους υπόλοιπους που κλασαυχενίζονται χωρίς το παραμικρό επιχείρημα.
Ας ταυτιστούν λοιπόν όσοι θεωρούν εαυτούς σοβαρούς και όχι λαϊκιστές, όπως αποκαλούν την εν λόγω κυρία, με τους «από κάτω» και ας αρθρώσουν λόγο πρακτικό και ανακουφιστικό για τους τελευταίους. Είναι σε θέση; Αλλιώς είναι για τα πανηγύρια –όχι τα λαϊκά.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας