Εμβάθυνση στην πολυδαίδαλη Ελληνική Μυθολογία.
Ο Μύθος είναι ένας σταθμός στη Συνείδηση.
-Αλμπέρ Καμύ: Νόμπελ Λογοτεχνίας 1957: Ο κόσμος στον οποίο αισθάνομαι περισσότερο άνετα, είναι ο κόσμος της Ελληνικής Μυθολογίας.
-Η Ελληνική Μυθολογία είναι η πύλη στην ανθρώπινη σκέψη.
-Η εκτροπή από τον Ορθό Λόγο στρέφει την ανθρώπινη σκέψη στη Μυθολογία.
-Ο συνεχής και διακαής πόθος για Αθανασία έστρεψε τη σκέψη των ανθρώπων στο πλάσιμο αθάνατων θεών. Δημιούργησε όντα, υποστάσεις, ήρωες που περνούσαν στην αθανασία.
-Οι θνητοί έπλασαν πολλές Αναστάσεις, μετά τον θάνατο και την κάθοδο στον Άδη.
-Οι μύθοι της Αρχαίας Ελληνικής Παράδοσης είναι μια αδιαμφισβήτητη Αξία. Με τη γνώση της Αξίας αυτής μπορούμε να «διαβάσουμε» και να ερμηνεύσουμε κοινωνικά και ψυχολογικά φαινόμενα αφού κάθε Μύθος είναι ένας σταθμός στη Συνείδηση.
- Για τους αρχαίους λαούς ο Μύθος «γέμιζε» όλον τον φυσικό και ψυχικό ορίζοντα τους.
-Βολταίρος, 1694 – 1778. Φιλόσοφος, συγγραφεύς. Η Μυθολογία είναι πρωτότοκη αδελφή της Ιστορίας.
-Κάθε Μύθος έχει πολλές, πάρα πολλές, ερμηνείες, εκδοχές και παραλλαγές.
-Κλωντ Λεβύ – Στρως, 1908 – 2009. Ανθρωπολόγος. Ο μύθος είναι το σύνολο των παραλλαγών του.
-Οι Μύθοι είναι τα ιαματικά παραμύθια της ψυχής.
-James Hillman, 1926 – 2011. Ψυχολόγος. Η ψυχολογία είναι σε τελευταία ανάλυση μυθολογία, η μελέτη των παραμυθιών της ψυχής.
- Η Μυθολογία αναγεννιέται ακατάπαυστα. Συναντάμε σήμερα τον χώρο του Μύθου πέρα από τον χώρο της Επιστήμης και της Ψηφιακής εποχής.
-Robert M. Pirsig, 1928 – 2017. Συγγραφεύς. Αυτό που καταστρέφει τον παλιό μύθο γίνεται ο νέος μύθος.
- Ησίοδος. Ο μέγας ποιητής της Ελληνικής Μυθολογίας.
- Ο Μύθος χρειάζεται ελάχιστα υλικά για να κτιστεί: Μια απλή χρονική τάξη του αρκεί.
Δεν υπάρχει στο μύθο αναγκαιότητα μεταξύ αιτίου και αιτιατού, αιτίας και αποτελέσματος. Στο μύθο δεν προέρχεται το αποτέλεσμα (αιτιατό) από το αίτιο. Η αστραπή και ο κεραυνός δεν προέρχονται από μια αιτία που είναι η ηλεκτρική εκκένωση στην ατμόσφαιρα αλλά προέρχονται από το χέρι του Δία που θέλει να δείξει κάτι στους θνητούς.
-Ενίοτε ο μύθος ακολουθεί τους νόμους του αίτιου – αιτιατού αλλά χωρίς καμιά δέσμευση.
-Ο κόσμος της μυθολογίας είναι φανταστικός, άλογος, παράλογος αλλά ενίοτε και λογικός.
-Ο μύθος απεχθάνεται οποιαδήποτε δέσμευση. Του αρέσει ο χώρος της απόλυτης ελευθερίας, ζει στον χώρο του παραμυθιού.
- Ο μύθος δεν απαιτεί μόρφωση και δεν ζητά από τους μυθοπλάστες απολύτως τίποτε. Του αρκεί και ένα μικρό παιδί που θα πει με το δικό του τρόπο κάτι που σκέφτηκε, που ονειρεύτηκε, που έζησε..
Ποιες Ανάγκες δημιούργησαν και έπλασαν την Αρχαία Ελληνική Μυθολογία;
-Η Ανάγκη του ανθρώπου να φτάσει τους θεούς δημιουργώντας τους.
-Η Ανάγκη να νικηθούν τα ανίκητα στοιχεία της φύσεως: Σεισμοί, εκρήξεις ηφαιστείων, πλημμύρες, καταποντισμοί, θύελλες, παγωνιές, καύσωνες, φωτιές, πτώση μετεωριτών, ασθένειες, βία, λιμοί, λοιμοί, παραβατικές ανθρώπινες συμπεριφορές όπως: πόλεμος, κλοπή, ληστεία, ψέμα, βιασμός, πειρατεία, τυραννία, δικτατορία.. κοινωνικές καταστάσεις όπως πενία, πείνα, δουλεία, σκλαβιά, σκλαβοπάζαρα, πλούτος..
-Η Ανάγκη να νικηθεί ο φόβος του αγνώστου, να χαλιναγωγηθούν οι παράλογες και οι άλογες δυνάμεις, το επερχόμενο αναπότρεπτο, ακατάβλητο άγνωστο κακό.
-Η Ανάγκη να νικήσουν και να υπερβούν τους άυλους ψυχικούς αλλά και υλικούς φόβους τους.
-Η Ανάγκη να δώσει ο άνθρωπος διέξοδο σε ότι ζητούσε. Διέξοδο στους πόθους του, στις φιλοδοξίες του, στα όνειρα του..
-Η Ανάγκη να έχουν Ήρωες ωραίους, δυνατούς, σοφούς, ατρόμητους που να κάνουν άθλους πέρα από τα ανθρώπινα μέτρα.
Θέματα παρεμφερή που θα εξεταστούν:
-Η εκτυφλωτική ακτινοβολία και επιρροή των Ελληνικών Μύθων.
-Μυθολογίες άλλων λαών.
-Μυθολογία και Όμηρος.
-Μυθολογία και Τέχνες.
-Μυθολογία και Θρησκεία.
-Μυθολογία και Ποίηση.
-Μυθολογία και Λογοτεχνία.
-Μυθολογία και Φιλοσοφία.
-Μυθολογία και Δημοκρατία.
-Μυθολογία και Δικαιοσύνη.
-Μυθολογία και Αθλητισμός.
-Μυθολογία και Θέατρο.
-Μυθολογία και Μουσική.
-Μυθολογία και Ψυχολογία. (1)
-Μυθολογία και Επιστήμη. (2).
-Μυθολογία και Κοινωνία.
-Μυθολογία και Γεωγραφία.
-Μυθολογία και Ιστορία.
(1), (2). Η συνείδηση πρώτα συνθέτει, δημιουργεί και «πλέκει» ένα μύθο και αμέσως μετά ,ή παράλληλα, κατανοεί τον μύθο που «έκτισε». Σ` αυτήν την στοχαστική πορεία η συνείδηση δεν προχωρά με επιστημονικό τρόπο και μαθηματική πρακτική. Αυτός ο μαθηματικός, επιστημονικός τρόπος αναζητά την αλήθεια για να θεσμοθετήσει τα φυσικά φαινόμενα και γενικότερα τη φύση. Τέτοια σκέψη ανέπτυξε ο Αριστοτέλης. Σκέψη και στοχασμό τεκμηριωμένο με επιστημονικό τρόπο άρα αντίθετο στην αχαλίνωτη μυθοπλασία.
Μύθος είναι ότι ο κεραυνός φεύγει από το χέρι του Δία.
Επιστήμη είναι ότι ο κεραυνός προέρχεται από μια ηλεκτρική εκκένωση που συνοδεύεται από την εκτυφλωτική λάμψη της αστραπής και βροντώδη έκρηξη (βροντή).
1*. Αρχιτέκτων. Ιστορικός Αρχιτεκτονικής. Ιστορικός Τέχνης.
2*. Στους αγαπημένους: Ιωάννα – Μαρίνα, Ειρήνη, Κωνσταντίνο, Χαράλαμπο, Νικόλα.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας