Η φράση «είμαστε η θλιμμένη γενιά με τις χαρούμενες φωτογραφίες» έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον για να αποτυπώσει την ψευδαίσθηση της ευδαιμονίας που (συνήθως) επιδιώκει να εκπέμψει η μεγαλύτερη μερίδα χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Να λοιπόν μια ακόμη περίπτωση του... ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, τα «μέσα» από μόνα τους δεν έχουν καμία ευθύνη. Ο χρήστης είναι που τα αξιοποιεί κατά το δοκούν. Με τσάπα μπορείς να σκάψεις για να καλλιεργήσεις τη γη αλλά και να ανοίξεις ένα ανθρώπινο κεφάλι στα δύο.
Διαχρονικά το «φαίνεσθαι» κέρδιζε τις περισσότερες μάχες από το «είναι». Κάπως έτσι διαμορφώθηκε ολόκληρη επιστήμη επεξεργασίας της εικόνας, γι' αυτόν που θέλει να τη χρησιμοποιήσει, είτε ορμώμενος από τα πιο αθώα και ταπεινά ελατήρια της σύγκρισης με τον γείτονα είτε για να αποκτήσει επιρροή, άρα δύναμη και εξουσία.
Οι πρώτοι λογαριασμοί instagram/facebook/twitter έχουν... ενεργοποιηθεί στις πλατείες της ελληνικής επικράτειας, πολλά χρόνια πριν λειτουργήσουν οι αντίστοιχες πλατφόρμες. Να μια ιστορία, όπως του άρεσε να διηγείται ένας παππούς που πέρασε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του σε ένα τυπικό χωριό της περιφέρειας:
«Ηταν Κυριακή μεσημέρι, λίγο μετά την ώρα του φαγητού. Καθόμασταν με την παρέα μου στην πλατεία, για το χωνευτικό καφεδάκι που για μας, εκείνα τα χρόνια, έπαιζε τον ρόλο της κοσμικής εξόδου. Ξαφνικά περνάει από μπροστά μας καμαρωτός, με μια οδοντογλυφίδα που τη μασούσε επιδεικτικά ανάμεσα στα δόντια του, ο Θωμάς που του άρεσε να παριστάνει τον προύχοντα. Οι διπλανοί μου έσκασαν στα γέλια. Κι όταν ρώτησα ποιο ήταν το πρόβλημα, πήρα την απάντηση: Το πρωί η γυναίκα του είπε στη δική μου ότι μαγείρεψε φακές. Κι αυτός βγήκε βόλτα με την οδοντογλυφίδα για να μας πείσει ότι έφαγαν κρέας».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας