Αθήνα, 17°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.6° 15.2°
2 BF
77%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 16.4°
2 BF
85%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 15.5°
3 BF
78%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
2 BF
88%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
77%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
15.2° 15.2°
2 BF
80%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.5° 16.5°
2 BF
86%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.4° 15.5°
2 BF
93%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.1° 15.9°
1 BF
70%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.5° 16.5°
2 BF
69%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.8° 16.8°
2 BF
79%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
49%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
18°C
18.3° 16.2°
1 BF
65%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.6° 15.8°
0 BF
77%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
72%
Κατερίνη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.6° 16.6°
1 BF
84%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINSSI

Πυρά Παππά για Σταϊκούρα: «Λέξη για τον σιδηρόδρομο, ούτε συγγνώμη για τα Τέμπη»

Κριτική από τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προς τον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, που κατά την ανάγνωση των στόχων του υπουργείου του κατά τη συζήτηση για τις προγραμματικές δηλώσεις, δεν συμπεριέλαβε σε αυτές ούτε ένα μέτρο για τους σιδηροδρόμους.

Ο υπουργός Μεταφορών, αναλύοντας τους 10 στόχους της κυβέρνησης στον τομέα του, μίλησε για:

- Αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει έργων και ο ρεαλιστικός σχεδιασμός νέας δέσμης έργων.

- Ενίσχυση της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών.

- Βελτίωση της ποιότητας των έργων και των υπηρεσιών.

- Βελτίωση της αποδοτικότητας των χρησιμοποιούμενων πόρων, εθνικών και ευρωπαϊκών.

- Προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα.

- Ενίσχυση των «πράσινων» υποδομών και μεταφορών.

- Ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων.

Και εξειδικεύοντας τις προτεραιότητες αναφέρθηκε στο μετρό της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, στους μεγάλους οδικούς άξονες (αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65, αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης), αλλά δεν αναφέρθηκε καν στους σιδηροδρόμους, όπου αντικειμενικά οι ελλείψεις είναι τεράστιες, καθημερινά δημιουργούνται προβλήματα με διακοπές δρομολογίων και ταλαιπωρία επιβατών, ενώ ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η έρευνα για το δυστύχημα των Τεμπών, με τους 57 νεκρούς και τους δεκάδες τραυματίες. Και ενώ προεκλογικά, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας υποσχόταν λήψη μέτρων, ολοκλήρωση του συστήματος τηλεδιοίκησης και ενίσχυση του σιδηροδρόμου, ώς άξονα της πολιτικής πράσινης ανάπτυξης.

«Ούτε μισή κουβέντα για σιδηρόδρομο. Ούτε μια συγγνώμη»

Κατά την παρέμβασή του, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς, επέκρινε τόσο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη όσο και τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, καθώς όπως τόνισε δεν είπαν «ούτε μισή κουβέντα» για τους σιδηροδρόμους ειδικά όταν πριν λίγους μήνες είχαμε την μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη. 

Επίσης, ρώτησε τον υπουργό εάν θα συνεχίσει την πολιτική του Κώστα Καραμανλή, «που εγκατέλειψε τον σιδηρόδρομο για να προχωρήσει το σχέδιο των ΣΔΙΤ στο δίκτυο» και επισήμανε κάποια από τα προβλήματα που σχετίζονται με τη λειτουργία των σιδηροδρόμων:

  • Η Ξάνθη δεν έχει να δει τρένο εδώ και τέσσερα χρόνια. 
  • Το τρένο δεν βλέπουμε να πηγαίνει στην Πάτρα ούτε αυτή την τετραετία. 
  • Στον Πύργο υπάρχει τεχνική βάση και δεν υπάρχουν δρομολόγια. 
  • Τώρα που μιλάμε υπάρχει στην Αττική πρόβλημα στην τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση.

«Δεν ξέρω γιατί υπάρχει αυτή η εκκωφαντική σιωπή», σημείωσε ο Νίκος Παππάς. «Μήπως υπάρχει κάποιο σχέδιο να κλείσει το τρένο ως μέσο μεταφοράς και να ασχολείται μόνο με εμπορευματικές μεταφορές;».

Και ρώτησε τον Χρήστο Σταϊκούρα «εάν είναι στο τραπέζι ακόμα το σχέδιο για την ιδιωτικοποίηση της συντήρησης του σιδηροδρομικού σχεδίου και υπάρχει ατζέντα που έχετε και δεν πρέπει να την ξέρει η εθνική αντιπροσωπεία;». 

Η στρατηγική για την ΕΥΔΑΠ

Ο Νίκος Παππάς έθεσε και το θέμα της ΕΥΔΑΠ, ρωτώντας εάν έχει αλλάξει στην πραγματικότητα η στρατηγική της κυβέρνησης ή θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της συντήρησης του εξωτερικού δικτύου της.

Σχολιάζοντας την αναφορά Μητσοτάκη στην επαναφορά της ΕΥΔΑΠ υπό δημόσιο έλεγχο, επισήμανε ότι «επαίρεται ενώ έρχεται να εφαρμόσει την απόφαση του ΣτΕ μετά από 1,5 χρόνο. Λέτε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ενέταξε την ΕΥΔΑΠ στο Υπερταμείο, αλλά εμείς δεν πουλήσαμε ούτε μία μετοχή της. Η κυβέρνηση Σαμαρά ήταν αυτή που είχε δεσμευτεί να πουλήσει το 61% της ΕΥΔΑΠ και πάνω από το 50% της ΕΥΑΘ».

Και σημείωσε ότι, λίγους μήνες πριν, η κυβέρνηση Μητσοτάκη έφερε ρύθμιση όχι για την εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ αλλά για την παράκαμψή της.

«Υπάρχει μια λεπτή κόκκινη γραμμή που ενώνει αυτά τα δύο ζητήματα. Είναι η ιδέα ότι μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί η συντήρηση στις μεγάλες υποδομές. Μια ιδέα καταστροφική. Η πρακτική σας έχει οδηγήσει σε μεγάλο κίνδυνο και την ύδρευση της πρωτεύουσας, καθώς όπως έχει αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ, αν η συντήρηση δεν προχωρήσει από την ίδια την Εταιρεία, κινδυνεύει να μείνει χωρίς νερό το 40% του λεκανοπεδίου μετά από ενδεχόμενη βλάβη», είπε.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Πυρά Παππά για Σταϊκούρα: «Λέξη για τον σιδηρόδρομο, ούτε συγγνώμη για τα Τέμπη»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας