Σε δραματικό αδιέξοδο βρίσκονται πλέον οι απλήρωτοι ναυτικοί, καθώς οι μήνες περνούν και εκατοντάδες ναυτεργάτες βλέπουν να μη δίνεται λύση στο πρόβλημά τους.
Στην πιο δύσκολη κατάσταση βρίσκονται οι ναυτικοί της ΝΕΛ και του πλοίου «Αγιος Γεώργιος» της Ventouris Lines, οι οποίοι εξαιτίας της πολύμηνης καθυστέρησης στην καταβολή και εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών τους είναι εγκλωβισμένοι σε σοβαρότατα κοινωνικά, οικονομικά και οικογενειακά προβλήματα.
Στο πλευρό των ταλαιπωρημένων και απελπισμένων ναυτικών βρίσκεται το ναυτεργατικό σωματείο Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), η διοίκηση του οποίου ξεκαθαρίζει ότι οι εμπλεκόμενες ναυτιλιακές εταιρείες αλλά και ο υπουργός Ναυτιλίας πρέπει να καταλάβουν πως «η ακτοπλοΐα δεν είναι ο χώρος που όλα κρίνονται και καθορίζονται σύμφωνα με τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου» και για τον λόγο αυτό προειδοποιούν με πολύμορφους αγώνες και κινητοποιήσεις.
Η ΠΕΝΕΝ σημειώνει ότι το πρόβλημα της απλήρωτης ναυτικής εργασίας είναι φαινόμενο που αφορά πάνω από 65% των ακτοπλοϊκών πλοίων και παρά τις διαβεβαιώσεις τόσο του υπουργού Ναυτιλίας Θοδ. Δρίτσα όσο και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) ότι το πρόβλημα θα είχε λυθεί έως το Πάσχα 2015, αυτό όχι απλώς παραμένει άλυτο αλλά έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις. Χαρακτηριστική είναι η φωνή απόγνωσης και καταγγελίας των απλήρωτων ναυτικών του επιβατηγού-οχηματαγωγού «Μυτιλήνη», που βρίσκεται εγκλωβισμένο στη Σάμο λόγω μηχανικής βλάβης.
Να σημειωθεί ότι ο Θοδ. Δρίτσας απαντώντας πρόσφατα στη Βουλή σε ερώτηση της βουλευτού του ΚΚΕ Διαμάντως Μανωλάκου για το συγκεκριμένο θέμα παραδέχτηκε ότι αν και ο ΣΕΕΝ είχε δεσμευτεί πως μέχρι το Πάσχα η κατάσταση θα έχει ομαλοποιηθεί, τελικά αυτό δεν συνέβη.
Στο μεταξύ, η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει τον τέως υπουργό Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτη, στη θητεία του οποίου, όπως λέει, γιγαντώθηκε το πρόβλημα της απλήρωτης εργασίας και όλη την περίοδο της υπουργίας του παρέπεμπε τους ναυτικούς να προσφύγουν στα δικαστήρια για να διεκδικήσουν τα δεδουλευμένα τους. Τώρα όμως «επιχειρεί να εκμεταλλευτεί το πρόβλημα για να δημαγωγήσει πολιτικά και ταυτόχρονα να μεταθέσει αποκλειστικά τις ευθύνες του ίδιου και της κυβέρνησής του στη σημερινή πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ».
Κάνει γνωστό ότι η διοίκηση της της ΝΕΛ είναι απούσα, εξαφανισμένη και ενίοτε με προκλητική συμπεριφορά αποδεικνύει καθημερινά προς τους εγκαταλελειμμένους ναυτικούς ότι δεν αναλαμβάνει ούτε τις πιο στοιχειώδεις υποχρεώσεις της απέναντι στους εκατοντάδες εργαζόμενους ναυτικούς, οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια στήριξαν την εταιρεία να μείνει όρθια.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας