Παρά την οικονομική κρίση αλλά και την επιβολή των capital controls, ο κλάδος της κρουαζιέρας στην Ελλάδα το 2015 δεν επηρεάστηκε, καθώς τόσο οι Ελληνες επιβάτες όσο και οι ξένοι έδειξαν την προτίμησή τους σε αυτό το είδος διακοπών.
Θετικές ωστόσο είναι οι εκτιμήσεις και για το 2016, αν υπάρξει σταθερότητα στην πολιτική κατάσταση της χώρας.
Ταυτόχρονα οι γεωπολιτικές εξελίξεις σε Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική έχουν δημιουργήσει συγκριτικό πλεονέκτημα στον κλάδο της κρουαζιέρας για την Ελλάδα η οποία βρίσκεται στους τρεις κορυφαίους παγκόσμιους προορισμούς, ενώ περισσότεροι από 20.000 Τούρκοι επιβάτες θέλησαν το 2015 να επισκεφτούν ελληνικά νησιά, σημειώνοντας αύξηση η αγορά της Τουρκίας 135%.
Τα στοιχεία αυτά έκαναν γνωστά χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στελέχη της ελληνικής εταιρείας κρουαζιέρας «Celestial Cruise» παρουσιάζοντας την πορεία της εταιρείας το 2015 και τα μελλοντικά τους σχέδια.
Επισήμαναν επίσης ότι το 2015 σημειώθηκε αύξηση κατά 20% στη διακίνηση επιβατών σε σχέση με το 2014, ενώ σημαντική άνοδος υπήρξε και στις αγορές της Βόρειας (13%) και Νότιας Αμερικής (17%) και της Ευρώπης (25%). Οσο για τους Ελληνες, 10.500 επέλεξαν το 2015 να κάνουν διακοπές με κρουαζιερόπλοια.
Σημειώθηκε επίσης ότι το 2015 η εταιρεία προχώρησε στην αναβάθμιση κρουαζιερόπλοιών της σε ελληνικές ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες στο Πέραμα στις οποίες δαπανήθηκαν συνολικά 20 εκατ. ευρώ.
Μίλησαν ωστόσο και για τα προβλήματα και τις δυσκολίες που υπάρχουν, όπως είναι οι προβληματικές λιμενικές υποδομές και η μη σύσταση του Εθνικού Φορέα Κρουαζιέρας που είχε προταθεί εδώ και πολύ καιρό και από τη CLIA (Διεθνής Ενωση Κρουαζιέρας) Ευρώπης προς τα αρμόδια υπουργεία.
Αναφερόμενοι στο λιμάνι του Πειραιά υποστήριξαν ότι τα προβλήματα είναι πολλά, αλλά δύο από αυτά είναι τα πιο βασικά: το κυκλοφοριακό και το γεγονός ότι υπάρχει μόνο μία πύλη εισόδου στο λιμάνι, με προτεραιότητα τα πλοία της Cosco και της ακτοπλοΐας, οπότε εάν θέλει να μπει ένα κρουαζιερόπλοιο θα πρέπει να έχει προλάβει να μπει στις 6 τα ξημερώματα. Αυτός είναι και ο λόγος που η εταιρεία προσανατολίζεται προς το λιμάνι του Λαυρίου.
ΧΡ.ΠΑΠ.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας